Inovovaný model je len ťažko rozoznateľný od východiskovej štvrtej generácie, ktorú rozvíja po mnohých stránkach, aj keď nejde o žiaden prevrat, skôr o ďalší posun v dizajne a technike. Azda najsilnejším a najviditeľnejším prvkom dizajnu je nová štruktúra mriežky chladiča so sieťovým vzorom, zmenené sú mierne aj svetlá. Podobne je učesaná zadná časť, ktorá pôsobí zase o niečo elegantnejšie a nájdeme tu nové združené svetlá s LED technikou. Neprehliadnuteľné sú však dynamické smerovky.

O čo je lepší dlhší?

Lexus RX s písmenom L je o 11 centimetrov dlhší, takže má rovných 5 metrov. Dizajnéri si dali záležať, aby toto väčšie pozadie dobre zamaskovali. Úloha bola o to ťažšia, že aj dlhší model má rovnaký rázvor 279 cm, takže zväčšoval sa len previs. Opticky aj reálne však zadnú časť zmenšuje sklonené zadné okno a veľmi pekná a dynamická je aj línia chrómových lemov okien, ktorá prechádza až úplne dozadu. V zadnom priestore je samozrejme ukrytý aj tretí rad s dvomi dodatočnými sedadlami, ktoré možno posúvať v rozsahu 95 mm. Ako je však využiteľný reálne, o tom píšem nižšie. V druhom rade môže mať RX buď klasické tri delené sedadlá, alebo dve jednotlivé kreslá. 

Interiér je podľa očakávanie plný kvalitných materiálov na pohľad aj na dotyk – drevo, hliník, koža - mnohé sú síce imitáciou, ale celkovo na vysokej úrovni. Veľmi noblesne pôsobí aj červená niť v príjemnom čalúnení tmavohnedej farby, hoci ja hnedú veľmi nemám v láske, ale musím uznať, že som sa v interiéri cítil ako v noblesnom hotelovom salóniku. Luxusný volant kombinoval lesklé drevo a kožu – nie všetci obľubujú túto kombináciu, aj ja mám radšej celokožené volanty. Rozdiel povrchu sa citeľne ukázal napríklad po mrazivej noci – príjemne vyhrievaná koža v oblasti tri štvrte na tri silne kontrastovala s ľadovým lakovaným dreveným povrchom. Ale krása niekedy chladí.

Veľmi elegantné sú aj výplne dverí, mäkký poťah stredovej konzoly lahodí aj opretému predkoleniu, škoda, že po zotmení v interiéri nie je žiadna farebná náladového osvetlenia. Lexus skrátka takúto hru svetielok nepovažuje za potrebnú, a preto vám ani dvere nepremietajú na tmavý chodník žiadne obrazce. V tomto je Lexus fakt klasik, rovnako ako v prístupe k ukazovateľom pred vodičom. Žiaden digitálny virtuálny mnohofarebný viacgrafický displej tu nečakajte.

Zato nový je vylepšený 12,3-palcový centrálny displej posunutý bližšie k vodičovi, má už aj funkciu dotykovej obrazovky, čím umožňuje niektoré funkcie ovládať ešte pohotovejšie, ako z dotykovej plôšky, o ktorej vždy píšeme, že si vyžaduje trochu cvik a pochopenie. Jeho obraz možno rozdeliť na dve časti a takto sledovať povedzme mapu a informácie o hospodárnosti jazdy súčasne na jednom mieste. Mladého kolegu Miša potešila aplikácia Apple Car Play, ktorú si pochvaľoval, lebo fungovala veľmi slušne. 

Infotainment som sa už postupne naučil ovládať o čosi rýchlejšie, už sa mi aj zdal v niečom viac intuitívny, pochopil som, že cez dotykovú plochu neovládam počítačovú myš na monitore, ale vlastne preskakujem po položkách v menu. Stále však patrí k najslabším miestam celého auta vrátane až príliš jednoduchej grafiky navigácie, ktorá vykresľuje mapu ako pred desiatimi rokmi. Nešlo mi do hlavy ani akési kombinované ovládanie klimatizácie, ktorá má takmer všetky funkcie dostupné priamo cez mechanické tlačidlá, ale napríklad vypínanie klimatizačnej jednotky alebo synchronizácia teplôt všetkých zón sa ovláda len na dotykovom displeji.

Späť k budíkom – sú tu absolútne klasické ručičky, za tou ľavou sa len zmenou podsvietenia mení pozadie otáčkomera na ukazovateľ využitia energie v rozpätí CHARGE-EKO-POWER. Spolu s drobnou zmenou farby na malom displeji v strede medzi budíkmi je to všetko, čo sa zmení pri prepnutí režimu jazdy (inak ani jazdné vlastnosti sa nijako výrazne nemenia, toto nie ja auto na hranie). Stredový displej tiež neoplýva farbami, možno si na ňom meniť zobrazené informácie o jazde, telefonovaní, bezpečnostných systémoch či zvoleného audia, k tomu pár samostatných farebných kontroliek o fungovaní systémov – je to všetko funkčné, po čase aj dosť prehľadné, ale toto sa so svetom obrích monitorov s nekonečnými možnosťami zobrazovania veru porovnávať nedá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

Z tohto, čo Lexus RX v oblasti komfortu ponúka, je zaujímavé napríklad automatické regulovanie klimatizácie a všetkých prvkov regulácie teploty, čo znamená, že vyhrievanie sedadla som mal neustále v automatickom režime, a o intenzitu sa postaral tzv. osobný asistent klimatizácie. Ten má na starosti aj pasažierov v druhom rade, ktorí však tým pádom nemajú žiaden vlastný ovládač teploty a ventilácie. Tento tlačidlový panel sa presťahoval až do tretieho radu, kde sa však bude reálne používať asi len málokedy.

Moderná digitálna doba si žiada pripojenie telefónov a tabletov – Lexus na to myslí a poskytuje spolu až šesť USB portov, dva v prednej časti stredovej konzoly, dva pod lakťovou opierkou a ďalšie dva na zadnej strane konzoly. Predné USB porty s označením 2,1 A umožňujú rýchlejšie dobíjanie. Dobíjať telefón sa dá aj indukčnou nabíjačkou, ktorá má vlastný vypínač. Vďaka nemu sa tu nebudú zbytočne prehrievať kovové predmety či mobilný telefón bez systému indukčného dobíjania.

Neslušný dlhý pohľad na zadok

Lexus RX vo verzii L je zaujímavý aj pre riešenie zadnej časti. Najskôr venujme pohľad na druhý rad sedadiel, na ktorých je fakt dostatok miesta, len majú trochu zvláštny tvar. Sedák svojimi krivkami kopíruje len zadky krajných pasažierov, akoby ani nepočítal so stredným alebo len veľmi výnimočne. Inak povedané, rad sedákov sa v strede výrazne zužuje a zostáva len menšie miesto pod zadok, možno teda fakt len pod detský. Naň sa sklápa veľká stredová opierka, v ktorej sa skrývajú okrem držiakov na poháre aj ovládače vyhrievania. Sedadlá sú rozdelené na tri časti – 40:20:40, sú posuvné, čo je pre využitie tretieho radu nevyhnutné. Možno ich aj rôzne sklopiť, tým sa z tohto elegantného športovca stáva veľmi užitočný nosič nákladu, hoci nie je práve rekordérom v priestore. Povedané v číslach – od 211 litrov za tretím radom, 652 litrov za druhým radom až po 1656 l pri sklopených zadných sedadlách. Šikovným riešením je, že kryt batožinového priestoru v čase, keď by prekážal, možno skryť pod podlahou kufra. Ani po inovácii si Lexus RX nekľakol k svojmu majiteľovi – nakladacia hrana kufra vo výške 80 centimetrov je celkom dosť a keďže tu nie je vzduchový podvozok, nemôžeme ani čakať, že by sa Lexus dokázal pri nakladaní aspoň trochu znížiť. Pri otváraní piatych dverí si treba trochu počkať lebo rovnako, ako som si to všimol už na Nx-ku, aj tu sa otvárajú slušne povedané „veľmi komótne“ - pre lepšiu predstavu, celý proces otvorenia kufra trvá asi 10 sekúnd.

V treťom rade sedadiel, ktoré sa elektricky vyklápajú, som si zámerne pár minút posedel. Miesta na hlavu som mal vďaka nízkemu sedeniu a výraznému vykrojeniu v strope nad oboma zadnými opierkami viac, ako som potreboval, no viac ma trápilo nízke sedenie tesne nad podlahou – cítil som sa ako na 22-centimetrovom detskom šamlíku. Po tejto skúsenosti zostávajú pre mňa tieto sedadlá len miestom pre menších pasažierov a aj to skôr na kratšie trasy po meste a len na ozaj kratšie výlety.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Dlhý nemusí byť nemotorný

Obratnosť auta s dĺžkou 5 metrov je vždy tak trochu ošemetná. Napriek tomu, že Lexus RX neponúka natáčaciu zadnú nápravu – akou sa už väčšinou chvália európski prémioví konkurenti – manévrovanie s týmto mohutným SUV je jednoduchšie, ako by som čakal. Okrem výrazného natočenia predných kolies, ktoré zmenšujú polomer otáčania, tomu pomáha aj výkonný posilňovač, ktorý celé manévrovanie ešte uľahčuje. Ten navyše aj pri jazde vďaka veľkému účinku vytvára dojem, že vodič riadi menšie a ľahšie auto. Orientáciu pri parkovaní zjednodušujú výborné kamery vytvárajúce celkový obraz okolo auta, škoda, že sa veľmi rýchle špinili – mrzelo ma to najmä pri tej zadnej, ktorá fakt schytala každú špinu z cesty, ale tomu sa asi nedá nijako ubrániť, pokiaľ nie je kamera výklopná. 

Svetlá ostré ako britva

S príchodom inovovaného radu RX som sa tešil na nový systém diaľkových svetiel AHS Blade Scan. Pracujú na unikátnom princípe – svetlo LED diód sa premieta na rotujúce zrkadielko rýchlosťou 6.000 otáčok za minútu, ktoré rozptyľuje lúč pred autom a dokáže ho na základe informácií z kamery smerovať tak, aby neoslňovalo protiidúcich vodičov. Výrobca sľubuje hlavne dve zásadné veci (obe sa mi v praxi potvrdili a vidieť ich aj na našom videu): širšie osvetlený priestor bližšie pred autom aj pri zapnutých diaľkových svetlách a tieňovanie pomocou plynulého zakrývania svetelného zdroja, na rozdiel od systému vypínania jednotlivých segmentov. Pracujú teda veľmi citlivo, tieňovanie robia akoby jemným zaťahovaním opony a nevytvárajú náhle rôzne geometrické štvorčekové obrazce, no úprimne, ani oni sa napríklad v tiahlej zákrute nevyhli občasnému oslneniu protiidúceho vodiča, ktorý reagoval prebliknutím diaľkovými. Bol to však vždy len krátky okamih a svetlá vzápätí zareagovali. 

Relaxačná hybridná jazda

Už sa budem veľmi opakovať pri hľadaní charakteristiky jazdy s Lexusmi vyšších tried – relax, ticho, pohoda. Tu by som mohol skončiť. Hybridný systém Lexus Hybrid Drive pracuje absolútne autonómne, nepotrebuje žiaden zásah a ani ho veľmi nemožno niečím ovplyvniť, otáčky motora kontinuálne reguluje elektronicky riadená prevodovka, ktorá sa snaží využiť ideálny okamžitý výkon, no a opäť sa mi potvrdilo, že pádla pod volantom na akési radenie virtuálnych stupňov sú v podstate zbytočné, rovnako komicky vyzerá poloha radiacej páky s možnosťou sekvenčného radenia +/-. Tu naozaj nie je čo radiť sekvenčne. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Elektrina bez kábla

Základom pohonu RX 450hL je 3,5-litrový benzínový motor V6 pracujúci v Atkinsonovom cykle a dva elektromotory, ktoré nabíjajú priebežne akumulátor pod zadnými sedadlami. Z neho čerpajú motory v prípade potreby akcelerácie či pokojnej rovnomernej EV jazdy. Opäť som si vyskúšal, ako sa pri nabitom akumulátore dá na elektrický pohon ísť 50 – 60-kilometrovou rýchlosťou, podarilo sa mi prejsť v premávke takto asi 2 - 3 kilometre, lenže hneď, ako má akumulátor už podľa grafiky menej ako štvrtinu, nahadzuje sa hoci len na pár sekúnd spaľovací motor aj pri miernom pridaní, takže tento experiment ma veľmi rýchlo omrzel a skutočný údaj o dojazde na batériu by potreboval ideálne podmienky, tie však v meste nikdy nie sú a v podstate to až taká dôležité nie je – dôležité je práve to prepínanie medzi benzínom a elektrinou, medzi zrýchlením a rekuperovaním. Štartovanie benzínového šesťvalca v takýchto chvíľach je také jemné, že len som sa veľmi-veľmi sústredil, tak som podľa miernej vibrácie cítil, kedy sa motor nahadzoval. Za normálnych okolností si to však nikto nemá šancu všimnúť. Využívanie čisto elektrického režimu som párkrát vyskúšal, no časom som pochopil, že to nemalo veľký význam, lebo auto si rozhoduje samo, kedy ktorý motor použije, navyše ak som chcel ísť v meste na EV režim pri vyššej rýchlosti či slabšie nabitom akumulátor, elektronika EV režim odmietla – hoci auto ďalej išlo len na elektrinu podľa vlastného uváženia. Takže podľa mňa vlastne zbytočné tlačidlo. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov


Príjemné zistenie pri ranných studených jazdách bolo, že aj pri nulových teplotách sa motor zohrieval veľmi rýchlo a do piatich minút začal z kúrenia prúdiť vlažný vzduch.

Nie síce na vzduchu, ale ako na perinke

Podvozok je veľmi komfortný, pri razantnom prejazde sa však neubráni náklonu – je totiž od prírody skôr mäkší, takže ak sa niekto bude s „erikskom“ naháňať, v ostrej zákrute pocíti, ako sa vysoká a nie práve ľahká a malá karosérie nakloní. Ale ako to už niekoľkýkrát konštatujem, s Lexusmi (okrem výsostne športových kupé) sa prosto nejazdí ako s ukradnutým autom. Lexus vychováva vodičov k maximálne rovnomernej defenzívnej jazde, ku ktorej sa maximálne hodí excelentná hladina vnútorného hluku a vynikajúca hudba s výkonného ozvučenia. Takže aj keď Lexus RX tiež ponúka možnosť zmeny jazdných režimov až po úroveň Sport+, ktorá dá pokyn tlmičom na vyššiu tvrdosť, budem úprimný, najčastejšie bude vodič podľa mňa využívať buď Normal, alebo ak sa bude chcieť tešiť z úspornej jazdy, tak voľbu ECO. V takomto prípade sa budú jeho spotreby pohybovať v pozoruhodne veľkom rozpätí – občas sa ukáže hodnota aj 6,5 litra, to pri masívnom využívaní elektropohonu a rekuperácie, no vydrží to do prvého silnejšieho zrýchlenia a definitívne zabudnuté sú takéto čísla pri opustení mesta. Na našom testovacom okruhu (100 km) sme išli so spotrebou 8,5 l/100 km, ale diaľničné tempo, ktoré nám zásadne zhoršilo priemer, si bežne vypýta aj 9 – 10 litrov. Ale toto je o hybridoch už dávno známe, že hoci si na diaľnici svištia veľmi komfortne, a RXko uháňa po diaľnici zvlášť pokojne, spotreba už taká upokojujúca nie je. 

RX veľa vecí nemá, a nehanbí sa

Je až neuveriteľné, s akým sebavedomím súperí RX s konkurenciu, hoci neponúka mnohé vymoženosti ako natáčanie zadných kolies, mnohofarebné ambientné osvetlenie, početné dotykové displeje veľkých rozmerov... možno by niekto očakával, že loď RX Enterprise bude mať obrovský mnohopalcový širokouhlý dotykový monitor cez celú šírku kabíny, ovládaný hlasom, gestami a myšlienkami, a pritom k jedinému dotykovému displeju s nie práve ukážkovou grafikou navigácie sa Lexus RX dopracoval až dnes. Zato ponúka veľa dobrej klasiky ako ručičkové hodinky na prístrojovke, ktoré sú vyslovene symbolom konzervatívneho prístupu k niektorým detailom. Lexus neponúka ani žiadne aktívne stabilizátory, ktoré by účinne eliminovali náklony, zato vymyslel podvozok, ktorý tlmí aj tie najjemnejšie nerovnosti veľké ako zrnko piesku. Lexus neponúka žiaden strhujúci športový režim s tvrdým podvozkom a ťažkým volantom, dokonca aj pri brzdení potrebuje vodič pár krát šliapnuť na pedál, aby prišiel na to, že prvá časť práce pedálom je pokyn na zvýšenie rekuperácie a až potom nastupujú reálne kotúčové brzdy. Ale to akosi k hybridom tiež patrí. Obmedzená je dokonca aj ponuka motorov a výbav, špeciálne pre dlhú verziu. Pre Lexus RX 450 hL nájdete v cenníku vlastne len dve úrovne výbavy - Executive a Luxury, takže ak sa niekto rád hrá s nekonečnými možnosťami konfigurátorov a rád si sám zaklikne príplatok za elektrické zrkadlá či vyhrievanie volantu, značka Lexus vás o túto vzrušujúcu „radosť“ pripravila a nakonfigurovala autá za vás. Výbava Luxury okrem iného dopĺňa bohatú paletu prvkov napríklad o 20" zliatinové disky s chrómovou úpravou, pneumatiky 235/55 R20, trojité LED svetlá so systémom AHS typu Blade Scan, projekčný HUD displej, čalúnenie semi-anilínovou kožou a o zvuk sa stará systém priestorového zvuku Mark Levinson s 15 reproduktormi. Cez nový 12,3" dotykový displej sa ovláda aj Lexus Premium navigácia.

RX L ponúka síce motory tri, ale len všetky dohromady s označením 450h. Ide o známy 3,5 litrový benzínový motor V6 s výkonom 193 kW a krútiacim momentom 335 Nm. Celkový výkon systému kombinujúceho benzínový a dva elektromotory je 230 kW (313 k). Tento systém zostáva bez zmeny aj pre modelový rok 2020 a rovnako zostáva len táto jedna jediná ponuka. Na druhej strane musím priznať, že pohon je nakonfigurovaný na veľmi široké využitie – motor má dokonca aj veľmi pekný zvuk, záťah je dostačujúci na všetky bežné situácie v premávke a zároveň sa dá s veľkým autom jazdiť aj veľmi komótne a chvíľami aj úsporne. Lexus je prosto taký. Už si zvykám aj na elektronicky riadenú prevodovku s plynulo meniteľným prevodom E-CVT a začínam rozumieť, ako s takýmto autom prosto jazdiť. Pohon E-FOUR 4x4 nie je mechanickým pohonom všetkých kolies od spaľovacieho motora, ale tie zadné v prípade potreby roztáča elektromotor. Aj s týmto riešením sa už psychicky vyrovnávam – pre čistotu svedomia som s RX zaútočil aj na cvičnú hrádzu s mokrou trávou a spolu sme ju prekonali. Nič viac od takého auta nebudem čakať. V našom teste pohonu 4x4 na valcoch získal 5 hviezdičiek – jediné, s čím si nevedel poradiť len v situácii, keď mu na pohon zostalo len jedno zadné koleso – teda posledná šiesta disciplína. Ako vidieť aj z nášho videa, vo všetkých ostaných situáciách, keď sa na valcoch krútili dve či tri kolesá, dokázal Lexus RX zabrať a pohnúť sa. 

Lexus RX – rozhodnutie nie srdcom, ale rozumom

Priznám sa, že pojem Lexus vo mne dodnes vyvoláva pocit niečoho mimoriadne elegantného, technicky vyspelého a cenovo náročného. Ale keď si pozriem porovnania cien s konkurenciou, tak sa mi to vôbec nezdá také hrozné – naopak. Náš kus luxusného SUV so šesťvalcovým motorom vo vysokej výbave a s vyspelými bezpečnostnými prvkami sa zmestí spokojne pod 90-tisíc. Isto, ako som napísal, mnohé veci nevie – ale je otázka, či sú to až také nevyhnutné prvky, a či nejde skôr o ohúrenie zákazníka, ktorý rozhodne nemusí úzkostlivo uvažovať o každej tisícke, ba dokonca ani desiatich tisíckach. Až mi to tak vychádza, že Lexus je nielen múdry v technike, ale aj rozumný v cene, ak sa samozrejme stále držíme v segmente prémiových značiek. 

Typ karosérie:  5 dv.
Trieda / kategória:  SUV
Vonkajšie rozmery: d x š (bez zrkadiel) x v  5000 x 1895 x1685
Druh pohonu:  E-FOUR 4x4,  
Zdvihový objem (ccm):  3 456
Počet valcov / ventilov:  6
Maximálny výkon (kW / PS):  230/313
Maximálny krútiaci moment (Nm):  335/ 4 600
Maximálna rýchlosť (km/h):  180
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):  8
Spotreba kombinovaná:  7,9 - 8,2
Prevodovka: E-CVT
Pohotovostná hmotnosť (kg):  2205 - 2275
Rozmery kolies:  20"
   
Objem nádrže:  65
Objem kufra:  211/ 652 / 1656
Cena (EUR):  85 900
 

PLUSY:

+ vysoká kvalita spracovania interiéru;

+ vysoká úroveň základnej bezpečnostnej výbavy;

+ veľmi dobrá dynamika;

+ vysoký komfort;

+ príjemná spotreba v meste;

+ priestor na zadných sedadlách.

     

MÍNUSY:

- obmedzený priestor v treťom rade, nízke sedadlá;

- spotreba mimo mesta a na diaľnici;

- multimediálny systém – grafika, ovládanie a logika;

- obmedzená ponuka pohonov aj výbav.

 

 
Lexus RX 450hL
230 kW CVT Luxury
BMW X5 xDrive30d
195 kW A8
základný model
75 500 €
(RX 450hL 230 kW CVT Executive)
67 005 €
(X5 xDrive25d 170 kW A8)
adekvátny model
85 900 €
(RX 450hL 230 kW CVT Luxury)
70 505 €
(X5 xDrive30d 195 kW A8)
adekvátna výbava
7-miestny interiér, alarm, panoramatická kamera s PDC vpredu a vzadu, adaptívny tempomat, LED adaptívne svetlá, adaptívne tlmiče, zatmavené zadné sklá, 20-palcové disky, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, odvetrávanie predných sedadiel, kožené elektrické sedadlá, bezkľúčový vstup, dvojzónová automatická klimatizácia, navigácia, Mark Levinson audiosystém, HUD displej, DAB rádio, elektricky ovládané piate dvere
v sérii: 18-palcové disky, navigácia, elektrické predné sedadlá, parkovací asistent s PDC vpredu a vzadu, LED svetlá, alarm, automatická dvojzónová klimatizácia

za príplatok: koža 1 705 €,  20-palcové disky 2 791 €, bezkľúčový vstup 1 189 €, adaptívne LED svetlá 724 €, stmavené zadné sklá 517 €, panoramatická kamera na parkovanie 568 €, vyhrievanie predných a zadných sedadiel 827 €, odvetrávanie predných sedadiel 879 €, komfortné sedadlá 1 344 €, 3. rad sedadiel 1 757 €, adaptívne vzduchové pruženie 2 171 €, head up displej 1 499 €, Harman Kardon 1 034 €, DAB rádio 413 €
výsledná cena
85 900 €
86 218 €




 

 
Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC
200 kW A9
Volvo XC90 T8
287 kW A8 Inscription 7 sedadiel
základný model
68 310 €
(GLE 300d 4MATIC 180 kW A9)
63 450 €
(XC90 B5 173 kW A8 Momentum)
adekvátny model
72 090 €
(GLE 350d 4MATIC 200 kW A9)
83 000 €
(XC90 T8 287 kW A8 Inscription 7 sedadiel)
adekvátna výbava
v sérii: 18-palcové disky, navigácia, dvojzónová automatická klimatizácia, adaptívne LED svetlá, zadná kamera s PDC vpredu a vzadu

za príplatok: bezkľúčový vstup a elektrické piate dvere 912 €, parkovací balík s 360-stupňovou kamerou 432 €, balík výhod s vyhrievaním predných sedadiel a asistentom sledovania mŕtveho uhla 2 154 €,  alarm 564 €, 7-miestny interiér s 20-palcovými diskami a zatmavenými sklami vzadu 3 954 €, koža 1 680 €, sedadlo vodiča a spolujazdca elektrické s pamäťou 1 068 €, klimatizované predné sedadlá 888 €, vyhrievanie sedadiel vzadu 432 €, DAB rádio 396 €, Burmester soundsystem 1 020 €, adaptívny tempomat 906 €, HUD displej
v sérii 7-miestny interiér, navigácia, 4-zónová klimatizácia,elektrické predné sedadlá, adaptívny tempomat, zadné a predné PDC, LED svetlá, 20-palcové disky, koža

za príplatok: Harman Kardon 930 €, DAB rádio 390 €, vyhrievané zadné sedadlá 270 €, 360-stupňová kamera 1 110 €, IntelliSafe Surround 600 €, alarm 580 €, zatmavené zadné sklá 450 €, adaptívne LED 800 €, balík s odvetrávaním sedadiel a masážou 1 400 €
výsledná cena
86 496 €
89 530 €