Prešlo 15 rokov a z Matadoru prichádza nová generácia MP93 Nordicca. Je novinka hodná nosiť na bočnici meno s tak dobrým kreditom a renomé? Videotest Matador Nordicca hľadá odpovede na všetky bežné otázky o zimných pneumatikách.
Do kontaktu so zimnými matadorkami Nordicca som prišiel v roku 2006. Na prvé auto som kúpil 15" pneumatiky Matador MP59. Vyberal som hlavne podľa ceny a faktu, že kupujem slovenský produkt. Boli na zadokolke, ktorá okrem ABS nemala žiadnu elektronickú podporu vodiča. O to väčšie bolo jeho prekvapenie ich schopností už po prvých stovkách kilometrov na nich. Za tú cenu prosto nebolo o čom!
Prešlo 15 rokov a z Matadoru prichádza nová generácia MP93 Nordicca. Je novinka hodná nosiť na bočnici meno s tak dobrým kreditom a renomé? Videotest Matador Nordicca hľadá odpovede na všetky bežné otázky o zimných pneumatikách.
Ten nadpis je dost provokativny, nie? :) Asi sa vsetci zhodneme, ze na snehu je prilnavost pomerne slaba a vodic jazdi umyselne citlivejsie ako na suchu. Takze kazde zlepsenie zimnej gumy by sa zislo v kazdodennom jazdeni, v mnozstve beznych situacii. Nehovorim, ze je to nevyhnutne, ale dost osozne, mat co mozno najlepsiu prilnavost v zime. Takze "nepotrebovat lepsiu zimnu pneumatiku", je formulacia, s ktorou ide autor za hranu reality, podla mna. Ak by napisal, ze je to najlepsia kupa pomer cena a vykon, s tym, ze vykon je uz solidny, tak nepoviem ani slovo.
Inak bolo by zaujimave spravit porovnavaci test Continentalu a Matadoru na tom istom aute. Ci to chcem moc? Nedovolil by to Continental, ci je to nerentabilne pre Topspeed, dat si taku namahu pre rovnaky pocet klikov na video? Mna by to velmi zaujimalo a uplne by mi stacilo zmeranie trakcie, brzdnej drahy, ako ste to robili v lese a pripadne este nejaku rychlost kruzenia po tej klznej folii v centre bezpecnej jazdy na Slovakiaringu.
Len taka inspiracia, snad ma tu nikto nezvozi, ze nech take nakrutim sam, to uz dopredu hovorim, ze prave balim stativ do puzdra.
@DeboJaj, diky Debo, ze si nadhodil temu tlaky, to som vlastne este chcel spomenut. A hned spomeniem este jednu vec.
Tak najprv tie tlaky. Ja mam skusenost, ze ked v servise s takmer izbovou teplotou obuju gumu a potom clovek vyjde do minusovych teplot, ze po dvoch tyzdnoch jazdenie a vyrazne nizsich teplotach vonku pri akych bola guma plnena (fyzika ZS, problematika tlak, teplota, objem), ze zrazu namiesto 2,5 studeny tlak vyraza vodic rano s autom s 2 barmi. A teda otazka, ci chalani pred testom prekontrolovavaju tlaky gum, lebo presne, ako pise Debo, toto moze dost hrat rolu.
No a hned tu druhu temu dam, co viem, ze Michelin dost robil ramena. Vek zimnej pneumatiky. Ten prepad trakcnych vlastnosti rok starej zjazdenej zimnej gumy oproti uplne novej, je na snehu dost citelny. Preto ked niekto v teste povie, ze vymenil za novy model a ze bol uveliceny, tak ono porovnava staru zimnu gumu s cerstvou novou a to je sakra rozdiel. A prave preto by bolo zaujimave testovanie aj jazdenych zimnych gum, ale to samozrejme neocakavam od ziadneho slovenskeho media, lebo urobit ten test objektivne, je takmer nemozne. To by musela spravit nejaka certifikovana ustanovizen s presne definovanym procesom opotrebenia pneumatiky. Ale kazdopadne vysledky testov novych gum su fajn informacia, ale ako to bude vyzerat tretiu zimu na 5mm dezenu, to je este zaujimavejsia informacia, lebo obzvlast v slovenskych, rozumej chudobnejsich, pomeroch, sa zimne gumy nemenia kazdu a ani kazdu druhu zimu.
@Hyperlzivy zufalecVdaka aj tu prezentovanej velmi sikovnej masinke od osramu si tlaky na autach kontrolujem aj 2x za stvrtroka, pretoze je to uzasne jednoduche a pohodlne.
https://www.topspeed.sk/novinky/cestovny-bezdrotovy-kompresor-na-kazdodenne-pouzitie/...
tlaky mam nastavene na 2,5 atmo co je o 0,2 viac ako odporuca vyrobca. tlakovali sme aj alexov formentor (on robi recenziu na nove zimne conti) a jeho pneu sa maju podla vyrobcu fukat az na 2,7 atmo, co nas vsetkych velmi prekvapilo.
@-Myslim si, ze to video bol Marosov vklad do bartra, v ktorom firma Continental Matador dodala Topspeedu zimne gumy. Ale tiez si myslim, ze mu neslo o ziskanie Zlatej palmy, ale ze ta jeho rola vo videu bola do velkej miery autenticka.
Urcite ta ale teraz zdrbe metju, zase budu prekaracky, ako mas odtialto vypadnut, ked sa ti nelubi. :)
@Hyperlzivy zufalecZamer nadpisu nie je provokovat, ale zrealnit potreby bezneho vodica so zimnymi pneumatikami. Ide o to, ze toto nie su sportove zimne pneu triedy uhp a ja myslim, ze tu "sportovost" a ine jazdne vlastnosti, ktore nordiccy maju postacia. iste, ak niekto jazdi 911, alebo mustanga aj v zime, ci sportove suv opravnene kupi drahsie, sportovejsie a teda vykonnejsie zimaky. ale to je mala cast vodicov a ich skutocnych potrieb. Ze ludia stale hladaju dobru trakciu vyslo aj z nasej ankety, ktoru rozoberam hned na uvod videa a aj pri brzdeni aj vyjazde na chatu sa ukazali nordiccy ako uplne postacujuce, az nadpriemerne dobre. apropo, matador nordicca mp93 je prezleceny zimny conti wintercontact TS850
@MaroS TOPSPEED.skNordicy jazdim tento rok i jaa uplne spokojny som. snehu sice vela nieje ale kam som porteboval som vysiel. na bezne jazdenie uplne staci ( v meste mokry asfalt, mimo je obcas trochu snehu - ked chodime vecer pojzdit ked je nova nadielka tak quattro a sibir snow tiez postacuju (aj posmykame, aj to chyti ked treba). UHP pneu na zimu - ako pises 90% ludom to nebude treba, a 9% kupi UHP a 1% zimne s klincami... ( vranniky :D )
o 2 tyzdne v Dobsinej sa ide pretek, tam uvidime konecne akciu nejaku..
@MaroS TOPSPEED.skTeraz si otvoril zaujimavu vec.
Chces povedat, ze rozdiel v zimnych gumach medzi strednou triedou a spickou je len vo vlastnostiach na suchej/mokrej ceste? A ze na snehu maju rovnake vykony? Tak mi to vyznieva z tvojho prispevku. Toto si ja nemyslim a som presvedceny, ze ani porovnavacie testy k tomuto poznaniu nesmeruju. Mozes to vysvetlit?
Suhlasim s tebou, ze na ceste bez snehu su tie rozdiely menej podstatne, az nepodstatne, ak clovek nejazdi ako cert. Ale na snehu, tam si realne pri kazdom manevri blizko adhezneho/trakcneho limitu. A neraz ta prave tento limit aj na najlepsich gumach obmedzuje. Z toho dovodu tvrdim, ze prilnavosti na snehu nie je nikdy dost, lebo sa pohybujeme neustale blizko hranicnej zony pneumatiky. Preto tvrdim, ze ten nadpis je provokativny, az nelogicky.
A co sa tyka toho, ze MP93 a TS850 je to iste, to fakt? Neporovnaval som dezen tychto dvoch gum, takze ani len vizualne neviem posudit, ale to ma byt v skutocnosti uplne identicky produkt akurat s inym napisom na bocnici? Alebo su tam nejake zmeny, ale su len kozmeticke, oblbovacie pre zakaznika, a v skutocnosti si Continental predava stare generacie svojich gum ako nove produkty Matadoru? Neviem o tejto problematike nic, preto sa pytam az tak naivne priamo.
Matadorky sú fakt dobre do snehu.
Su také "traktorove".
Bohužiaľ, u nás je sneh pár hodín na ceste, výnimočne dní, potom sa to mení na posypanu udupanu skoro ľadovú plochu, v horskych oblastiach,
Alebo, čo je viac reálne, snehová kaša a potom voda, veľa vody a napokon sucho...
Takže, cez zimu, až niekto býva vyslovene v horách, su Matadorky bohate dostatočne.., ale už nie sú úplne dobre na diaľnice a čľapakanice.
Mam už zo 6-8 rokov Michelin Alpin, asi 4,nie a nie zjazdit.
Ako co sa tyka pneumatik akurat som ich pred zimou nahodil na auto konkretne Audi A1 s S-line podvozkom .Co sa tyka jazdy bol som fakt milo prekvapeny .Velmi dobre sa chovaju na mokrej ceste aj na snehu .Co sa tyka trocha" ostrejsej jazdy "podvozok auta drzi gumy troska nestihaju .Ale na bezne jazdenie je to uplne postacujuca pneumatika.
Na leto som kupil kvalitnejsie predsa len sa jazdi sviznejsie Goodyear F1 Assimetric 5 nakolko stare pneumatiky z vyroby boli contipremium 2 a tie mi moc nesedely .