Ako už označenie tohto kúska napovedá, Revolution TOP znamená najvyššia možná výbava. Prináša dnes už "povinné veci" ako sledovanie mŕtveho uhla, jazdných pruhov a štart/stop systém, ktoré sú pre toto auto hotové zbytočnosti. No prináša aj tie veľmi podstatné veci ako samosvorný diferenciál, špičkovo odladené pruženie Bilstein a fakt slušné surround audio Bose. Slovo Surround v tomto prípade nie je len marketing, ale skvelá realita, lebo opierky hlavy prinášajú chuťovku, ozvučenie pre zlepšenie priestorového vnímania zvuku.​ Riešenie, ktoré v Mazde MX-5 použili už pri I. generácii. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
EuroNCAP Mazda MX5 ND 2015

Je fakt, že konzorcium EuroNCAP roadstery veľmi netestuje. No z troch testovaných v minulom roku má Mazda MX5 ND aj so 4 hviezdičkami výrazne najlepšie hodnotenie. Poráža BMW Z4 aj Audi TT.

Na záver stačí napísať jediné. Mazda MX5 nikdy nebola lepšia. Smrteľne vážne. Ak ste kedy váhali, alebo nad autom v tejto triede uvažovali, teraz je ten správny čas. Má nejaké chyby, napriek tomu jej za auto ako také bez diskusie dávam 10 z 10. Cena výkonnejšej verzie možno mohla byť radšej o tisícku pod než nad hranicou 30 000 €, ale ako vo videu viackrát konštatujem, viac bezprostrednej radosti zo šoférovania vám dnes nedá snáď žiadne mne známe auto. Teda pardón, dá. Caterham, ale to je predsa ozaj celkom iné, nepraktické a výsostne víkendové vozenie...

Cennik modelov Mazda MX-5 platný na Slovensku

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Mazda MX-5 ND 2.0 Revolution TOP
rok výroby 2016

 

PLUSY:

 

+ radosť a zážitky na priehrštia,

+ ohromne čitateľné jazdné vlastnosti,

+ rozloženie hmotnosti p/z 50/50,

+ dizajn,

+ supernízka hmotnosť (998 kg),

+ posed a ergonómia vodiča,

+ perfektne odladený podvozok,

   (komfortný a športový zároveň)

+ priame a komunikatívne riadenie,

+ polomer otáčania,

+ skvelé jazdné vlastnosti,

+ najpresnejší manuál, skvelý shortshifter,

+ Bose surround sound system,

+ lakované časti interiéru,

+ príjemný zvuk motora,

+ vypínateľná stabilizácia,

+ samosvorný diferenciál je nutnosť,

+ výborná spotreba v teste len 6,0 l/100 km

+ viaceré moderné prvky aktívnej bezpečnosti,

+ skvelé sedadlá Recaro (za príplatok),

+ super rýchla  manipulácia so strechou.

     

MÍNUSY:
 

- mdlý motor bez špičky výkonu,

- max. otáčky len 6800 ot,
- volant nenastaviteľný pozdĺžne,

- poddimenzované brzdy,

- prevodovka vytŕča k nohám spolujazdca,

- chýbajú držiaky spolujazdca,

- pri manipulácii so strechou klesnú okná a nevrátia sa spať.

 

 

 

 


 

 

Komentár redakcie: František HANZEL

Musím priznať, že mám slabosť pre roadstre. Hoci zatiaľ žiadny nevlastním, niekoľko som ich už skúsil a som presvedčený, že je to najčistejšia forma pôžitku z jazdy. Podmienkou však je, že musia zostať jednoduché a viac ako na elektroniku sa spoliehať na dobre vyladený podvozok a ideálne umiestnenie ťažiska. Presne taká vždy bola Mazda MX5 a preto som sa na novú generáciu tešil už od prvých správ o jej vývoji. Cesta to bola tŕnistá, no všetko dopadlo naozaj výborne. MX5-ka trochu dospela a viac ako predošlé generácie pripomína jazdnými vlastnosťami BMW Z4 E85. To však v žiadnom prípade nie je výčitka. Auto má perfektné riadenie a spätnú väzbu. Vodič presne cíti, čo sa s autom deje a môže jednoducho a včas reagovať. Nová MX5-ka je pekne surová, príjemne tvrdá, krásne mechanická, bez zbytočností a priam stvorená na zábavu. Stabilizácia sa vypína prakticky lusknutím prsta a 160k a 200 Nm spolu so samosvorom úplne stačia na kontrolované šmyky v podstate hocikedy. Dvojliter má naozaj dostatok výkonu. Osobne by som nepotreboval viac. 80 % vodičov aj tak nie je schopných bez elektroniky zvládať viac výkonu v akomkoľvek aute. Jednoducho to bude auto pre ľudí, ktorí radšej jazdia ako by sa mali chváliť v krčme. Mazda MX5 ND sa mi jednoducho, rovnako ako pred časom BMW Z4 E85, navždy vryla do srdca.

Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Na rovinu poviem, že v garáži mám Mazdu MX-5 NB a bez váhania by som ju vymenil za najnovšiu generáciu ND. Takmer vo všetkých podstatných veciach je lepšia. 4. generácia dostala konečne poriadny motor! 160 koní a 200 Nm na jednu tonu hmotnosti stačí. Absencia prepĺňania prináša rýchle reakcie, skvelú spotrebu a lineárny ťah. Trochu však chýba špička výkonu. Dvojliter má na štvorvalec slušný zvuk. Dôležitá je radosť z jazdy a v prípade malej Mazdy to nie sú len výplody marketingového oddelenia, ale realita. Nová MX-5 sa už tak nenakláňa, no zároveň nie je prehnane tvrdá. Stále je to veľmi príjemné auto, s ktorým sa dá žiť každý deň. Po chvíli používania možno prídete na to, že viac ako dve miesta a 130 litrov batožinového priestoru nepotrebujete a ani nechcete!

Mazda MX-5 2.0 Revolution

rok výroby 2016

Motor:

atmosferický zážihový radový 4-valec uložený vpredu pozdĺžne, objem 1 998 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva, vŕtanie x zdvih - 83,5 x 91,2 mm, kompresný pomer 13:1, max. výkon 118 kW (160 k)/ 6000 ot, max. krútiaci moment 200 Nm / 4 600 ot, litrový výkon 59 kW (80 k)/ l. Emisná norma EURO VI.

Pohon:

manuálna 6-stupňová prevodovka, pohon zadných kolies

Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, ABS, EBD, ESC, AEB, elektrický posilňovač riadenia EPS.

Kolesá:

ľahkozliatinové disky 7 x 17",
pneumatiky 205/45 R 17

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 3 915 x 1 735 x 1 230 mm, rázvor 2 310 mm, objem batožinového priestoru - 130 l, nádrž 45 l, pohotovostná hmotnosť - 998 kg , kombinovaná spotreba - 6,6 l/100 km, výkonová hmotnosť  9 kg/kW, reálna spotreba (kombinovaná) - 6 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 214 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,3 s

Cena:

základný model  - 29 990 €

testovaný model - 31 490 €