Označenie Mercedes A200 znamená, že na pohon slúži benzínový motor. Čiže pod kapotou je 1,33 litrový benzínový 4-valec prepĺňaný turbom s výkonom 120 kW (163 k). Ten so 7 - stupňovým automatom DCT zvládne „stovku“ za 8 sekúnd a ponúka maximálnu rýchlosť na úrovni 225 km/h. Auto má AMG paket, 18 palcové AMG disky s rozmermi 225/45 R18 a LED svetlomety. Dizajn je skrátka modernejší, atraktívnejší a detailne prepracovaný. Predná „žraločia“ maska s úzkymi full LED svetlometmi z triedy E či S s jasným podpisom mercedesu spolu so športovým nárazníkom vyzerá jednoducho výborne.
Testované auto v karosárskej verzii hatchback spolu s motorizáciou, ktorú sme mali na test, váži len 1300 kg. S koeficientom odporu vzduchu 0,25 sme tak na testovacej trase v kombinovanej prevádzke namerali spotrebu na úrovni 6,2 litra. Sériovo je auto ponúkané s obsahom nádrže 41 litrov, za príplatok je však dostupná aj 51 litrová.
Lepšie jazdné vlastnosti
Oproti predchodcovi narástol rázvor o 30 mm a rozchod kolies o 14 mm. Skvelý predpoklad pre výrazne lepšie jazdné vlastnosti nemyslíte? Spolu s adaptívnymi tlmičmi, ktoré ponúkajú 2 jazdné režimy (mäkší pre eco a comfort) a tvrdší pre sport, je to skutočne tak. Štvrtý režim jej individual, v ktorom môžete auto konfigurovať rôzne. Podvozok zmenou jazdných režimov zásadne mení charakter. V športovom režime auto zásadne stuhne a spolu s nízkym posedom a presnejším riadením sa štvrtá generácia „Áčka“ zákrut rozhodne nebojí. A je v nej veľmi svižná, napriek tomu, že sa jedná o jeden zo základných motorov pre toto auto.
Technológie, ktoré by ste v danej triede nečakali
To, čo triedu A skutočne odlišuje od konkurencie, nájdeme v interiéri. Ide rozhodne o jeden z najinteligentnejších kompaktov súčasnosti. Ponúka dva veľké 10 palcové, dotykové displeje v skutočne krásnom vyhotovení. Displeje vychádzajú plynulo z palubovky a pôsobia futuristicky. Veľmi plynulé prostredie infotainmentu je jednoduché ovládať priamo cez dotykové plôšky na volante alebo touchpadom. Priam revolučnou technológiou v tejto triede je rozhodne ovládanie hlasom, pomocou ktorého si viete nastaviť teplotu, trasu navigácie, zapnúť či vypnúť rôzne funkcie, ako vyhrievané sedadlá a podobne. Ďalšou novinkou v tejto triede je navigácia so systémom rozšírenej reality využívajúca obraz prednej kamery. Tá na krásnom stredovom displeji ukáže šípky spolu s názvom ulice, kde presne máte odbočiť. K dispozícii je tiež interiérové osvetlenie spolu s osvetlením prieduchov vetrania a možnosťami miešania farieb. Nechýba inteligentná aplikácia s množstvom funkcií, autonómne parkovanie a multifunkčný volant s dvoma dotykovými plôškami a kvalitný audiosystém. V istých situáciách dokáže Mercedes jazdiť aj samostatne. Dokáže udržiavať odstup od vozidiel idúcich pred vami, sledovať jazdné pruhy a samostatne predchádzať vozidlá, zrýchľovať i spomaľovať.
To najlepšie, alebo nič
Cena základného modelu štartuje na úrovni niečo jemne nad 25 000 eur. V tejto cene však dostanete auto „holé-bosé“ a ako býva zvykom, za všetko si Mercedes nechá priplatiť a nie málo. Benzínová verzia A200 začína na 30 186 eur, AMG línia stojí približne 4 500 eur a prvotriedny balík plus stojí 5 640 eur, avšak to už sa dostávame na skoro dvojnásobnú cenu základného modelu. Výbavu v aute je však rozhodne cítiť. Mercedes triedy A sa pýši naozaj výborným spracovaním materiálov na vysokej úrovni a pocitom v interiéri by ste ozaj nepovedali, že sa jedná „len“ o Áčko, teda najmenší Mercedes. Za svoje peniaze teda dostanete azda najinteligentnejší a najluxusnejší kompakt, s technológiami a výbavou, ktorú doposiaľ autá tejto triedy nevídali.
PLUSY: | MÍNUSY: |
|||
+ dizajn | - vyššie ceny nákupu | |||
+ špičkové technológie | - servisné náklady | |||
+ jazdné vlastnosti | ||||
+ spracovanie | ||||
+ ergonómia | ||||
+ pestrosť ponuky verzií | ||||
Typ karosérie | hatchback |
Trieda / kategória | nižšia stredná trieda |
Vonkajšie rozmery | 4 419 mm x 1 796 mm x 1 440 mm |
Druh pohonu | benzín |
Zdvihový objem (ccm) | 1 332 |
Počet valcov | 4 |
Maximálny výkon (kW / ps) | 120 kW / 163 koní |
Maximálna rýchlosť | 225 |
Maximálny krútiaci moment (Nm) | 250 / od 1620 do 4000 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) | 8 |
Kombinovaná spotreba testu | 6,2 l / 100 km |
predovovka | 7 - stupňová DCT |
Hmotnosť | 1300 kg |
Pohon | predný |
Rozmer kolies | 225 / 45 R18 |
Rozchod (p/z), rázvor: | 1 567 mm vpredu aj vzadu, rázvor 2729 mm |
Objem nádrže | 41 litrov |
Cena v základe | 25 848 eur |
Cena testovacieho modelu A200 | od 31 314 eur |