Vývoj nových technológií je tak rýchly, že aj v mnohom konzervatívne značky, ako napríklad Mercedes-Benz, ktoré dlhodobo stavali na tradičných hodnotách a postupoch, kde nové riešenia patrili takmer výhradne triede S a jej klonom S coupé, S cabrio, teraz chtiac-nechtiac musia uvoľniť nové veci najprv pre menšie typy. Aj preto, aby stále udávali trend, aby stále predstavovali vrchol automobilového inžinierstva a kumštu. A tak je trieda E (aktuálny typ W213) najinteligentnejším a vlastne aj najlepším autom, aké kedy v Štuttgarte vyrobili. Toto tvrdenie má v prípade najstaršej automobilky sveta špeciálnu váhu. A pre každého, kto sa na cenovo podstatne dostupnejšom Éčku prevezie, prípadne si ho kúpi, to automaticky znamená, že mal tú česť s najlepším autom sveta. Skutočne až do príchodu modernizovanej triedy S, a prípadne tiež novej generácie triedy 5 od najväčšieho konkurenta, je kráľom automobilov Mercedes E W213.
Chalani v Štuttgarte vložili do svojho najpredávanejšieho typu také asistenty, riešenia a systémy, že tvrdenie reklamného sloganu o tom, že väčšina áut sa spolieha na vaše reflexy a trieda E ich vylepšuje, v žiadnom prípade nie je ani prehnaná, ani klamlivá. Bez preháňania môžem potvrdiť, že dobre nakonfigurovaný typ W213 je v mnohých ohľadoch tým najlepších autom na svete. Konkurenciu predbieha v toľkých oblastiach, až je jednoduchšie hovoriť o oblastiach, v ktorých špičkou nie je. Verte mi, debata bude podstatne kratšia a jednoduchšia.
Na miesto toho, aby ste tu o funkciách a schopnostiach novej triedy E čítali siahodlhé články, pripravili sme pre vás niečo oveľa pútavejšie a pohodlnejšie. Vďaka Mercedesu triedy E je prelomový aj TopSpeed.sk. Viac videí sme pre žiadne testované auto doposiaľ nenatočili...
Minulý rok v EuroNCAP netestovali nič bezpečnejšie než Mercedes triedy E. Nič viac písať netreba.
Nech si vyberiete ktorúkoľvek verziu, neurobíte zásadnú chybu. Viac než veľký a silný motor do tohto auta voľte modernú výbavu. Nielen v oblasti bezpečnosti, ale aj komfortu, podporných systémov a infotaimentu. Samozrejme, stále platí, že trieda E by mala mať šesťvalec. Či už na naftu, alebo benzín. Na pohone oboch náprav by som nebazíroval. Nie v našich končinách, aj keď táto zima po mi v tomto po dlhej dobe protirečí. A na tie naše NEcesty radšej neberte kombináciu runflat pneumatík s nízkym profilom. Novému Éčku tie gumy doslova skazia charakter. Buď pekné veľké 18 alebo 19" disky, alebo 17" runflaty. Na nich to auto v dobrej výbave nevyznie... Veď si len znova pozrite tú krásu na vydarených obrázkoch nášho fotografa Mira GLASU. Skutočne radosť pozrieť a Miro vraví, že bolo aj radosť cvakať.
Ak vás zaujíma ako vyzerá dynamika aktuálne najvýkonnejšej naftovej verzie E350d, pozrite si presne zmerane zrýchlenie na 100 km/h, na 200 km/h a na maximálnu 250 km/h. :) Vďaka Cars on AutoBahn.
Mercedes-Benz E350d W213
rok výroby 2016
PLUSY:
|
MÍNUSY: - menej mäkké ako predošlá generácia,
|
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
||
|
|
||
|
|