Vývoj nových technológií je tak rýchly, že aj v mnohom konzervatívne značky, ako napríklad Mercedes-Benz, ktoré dlhodobo stavali na tradičných hodnotách a postupoch, kde nové riešenia patrili takmer výhradne triede S a jej klonom S coupé, S cabrio, teraz chtiac-nechtiac musia uvoľniť nové veci najprv pre menšie typy. Aj preto, aby stále udávali trend, aby stále predstavovali vrchol automobilového inžinierstva a kumštu. A tak je trieda E (aktuálny typ W213) najinteligentnejším a vlastne aj najlepším autom, aké kedy v Štuttgarte vyrobili. Toto tvrdenie má v prípade najstaršej automobilky sveta špeciálnu váhu. A pre každého, kto sa na cenovo podstatne dostupnejšom Éčku prevezie, prípadne si ho kúpi, to automaticky znamená, že mal tú česť s najlepším autom sveta. Skutočne až do príchodu modernizovanej triedy S, a prípadne tiež novej generácie triedy 5 od najväčšieho konkurenta, je kráľom automobilov Mercedes E W213.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Chalani v Štuttgarte vložili do svojho najpredávanejšieho typu také asistenty, riešenia a systémy, že tvrdenie reklamného sloganu o tom, že väčšina áut sa spolieha na vaše reflexy a trieda E ich vylepšuje, v žiadnom prípade nie je ani prehnaná, ani klamlivá. Bez preháňania môžem potvrdiť, že dobre nakonfigurovaný typ W213 je v mnohých ohľadoch tým najlepších autom na svete. Konkurenciu predbieha v toľkých oblastiach, až je jednoduchšie hovoriť o oblastiach, v ktorých špičkou nie je. Verte mi, debata bude podstatne kratšia a jednoduchšia.

Na miesto toho, aby ste tu o funkciách a schopnostiach novej triedy E čítali siahodlhé články, pripravili sme pre vás niečo oveľa pútavejšie a pohodlnejšie. Vďaka Mercedesu triedy E je prelomový aj TopSpeed.sk. Viac videí sme pre žiadne testované auto doposiaľ nenatočili...
EuroNCAP test results Mercedes-Benz E W213

Minulý rok v EuroNCAP netestovali nič bezpečnejšie než Mercedes triedy E. Nič viac písať netreba.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Nech si vyberiete ktorúkoľvek verziu, neurobíte zásadnú chybu. Viac než veľký a silný motor do tohto auta voľte modernú výbavu. Nielen v oblasti bezpečnosti, ale aj komfortu, podporných systémov a infotaimentu. Samozrejme, stále platí, že trieda E by mala mať šesťvalec. Či už na naftu, alebo benzín. Na pohone oboch náprav by som nebazíroval. Nie v našich končinách, aj keď táto zima po mi v tomto po dlhej dobe protirečí. A na tie naše NEcesty radšej neberte kombináciu runflat pneumatík s nízkym profilom. Novému Éčku tie gumy doslova skazia charakter. Buď pekné veľké 18 alebo 19" disky, alebo 17" runflaty. Na nich to auto v dobrej výbave nevyznie... Veď si len znova pozrite tú krásu na vydarených obrázkoch nášho fotografa Mira GLASU. Skutočne radosť pozrieť a Miro vraví, že bolo aj radosť cvakať.

Ak vás zaujíma ako vyzerá dynamika aktuálne najvýkonnejšej naftovej verzie E350d, pozrite si presne zmerane zrýchlenie na 100 km/h, na 200 km/h a na maximálnu 250 km/h. :) Vďaka Cars on AutoBahn.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

Mercedes-Benz E350d W213
rok výroby 2016

PLUSY:

+ naozaj všetko, na čo si len spomeniete!

Svetové prvenstvá triedy E W213:
+ 84 segmentové full LED svetlá,
+ prvé auto sveta s povolením autonómnej jazdy,
+ vyhľadáva parkovanie aj keď ho nehľadáte,
+ 2x 12,3" LCD displeje,
+ 64 farieb atmosféry interiéru,
+ 2 dotykové plôšky na volante,
+ reaguje a zastaví aj pred krížiacou premávkou.

 


 

     

MÍNUSY:
 

- menej mäkké ako predošlá generácia,
- stred prístrojovky len v klavírnej čiernej,
- ľahko zameniteľné s triedou S,
- cenová politika (s príplatkami pridrahé).
 

 

 

 


 

 

 
Mercedes E 350d W213
90 kW Exclusive A9
BMW 530d G30
195 kW A8
základný model
43 836 €
(E200d 135 kW M6)
49 614 €
(520d 140 kW M6)
adekvátny model
56 346 €
(E 350d 190 kW A9)
59 914 €
(530d 195 kW A8)
adekvátna výbava
bezdotykové otváranie a zatváranie, interiér Exclusive, exteriér AMG Line, Multibeam LED, parkovací balík s 360 ° kamerou, elektricky sklopné a stmievateľné spätné zrkadlá, asistent jazdy, elektrická sklenená posuvná strecha, navigácia Comand, automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie nádržky a vedenia ostrekovačov čelného skla, vzduchové pruženie
v sérii: navigácia Professional, automaticky stmievateľné spätné zrkadlá, automatická dvojzónová klimatizácia, za príplatok: M Sport paket 5 571 €, kľúč s displejom 255 €, mobilná kompatibilita 102 €, automatické otváranie a zatváranie zadnej kapoty 570 €, sklenené strešné okno 1 273 €, adaptívne LED svetlá s asistentom diaľkových svetiel 1 518 €, parkovací asistent 1 018 €, adaptívny tempomat 1 222 €, vyhrievanie predných sedadiel 387 €, ovládanie gestami 255 €, elektronická regulácia tlmičov 1 212 €
výsledná cena
83 148 €
73 297 €
     
 
Audi A6 3.0 TDI quattro
200 kW S-Tronic7
Volvo S90 D5 AWD
173 kW A8 Momentum
základný model
42 050 €
(A6 2.0 TDI 110 kW M6)
38 900 €
(D3 110 kW M6 Kinetic)
adekvátny model
56 550 €
(A6 3.0 TDI quattro 200 kW S-Tronic7)
53 500 €
(D5 AWD 173 kW Momentum)
adekvátna výbava
vzduchové pruženie 1 775 €, S-Line Sportpaket 3 385 €, koža 2 642 €, športové sedadlá 399 €, vyhrievané predné sedadlá 417 €, udržanie v jazdnom pruhu 676 €, MMI navigácia 3 588 €, automatické diaľkové svetlomety s LED Matrix 2 384 €,elektrické otváranie a zatváranie batožinových dverí 584 €, kamera vzadu 507 €, parkovací asistent 439 €,strešné okno sklenené 1 281 €, ukazovateľ dopravných značiek 169 €, automaticky stmievateľné zrkadlá 320 €, 
v sérii: dvojzónová automatická klimatizácia, poloautonómny režim do 130 km/h, kožené čalúnenie, LED svetlomety, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, za príplatok: balík Business s parkovacím asistentom a navigáciou Sensus 1 850 €, vyhrievané predné sedadlá s dýzami ostrekovačov 350 €, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru 540 €, bezkľúčový vstup 690 €, stmievateľné spätné zrkadlá 210 €, strešné okno, 1 170 €, vzduchové pruženie vzadu 1 980 €
výsledná cena
75 116 €
60 290 €
 
Maserati Ghibli Diesel
202 kW
základný model
68 321 €
(Ghibli Diesel 202 kW)
adekvátna výbava
v sérii: 18-palcové disky, samosvorný diferenciál, bi-xenónové svetlomety, 8,4-palcový displej, dvojzónová automatická klimatizácia, elektrické vodičovo sedadlo, ceny príplatkovej výbavy neznáme, pre bližšie info kontakt na výhradné zastúpenie
výsledná cena
68 321 €