Auto som mal k dispozícii na deň. Nebude to plnohodnotný test, aký by som si prial. Ani nemusí byť, pretože auto sme už v redakcii objavovali a testovali pred modernizáciou viackrát - pozrite si videorecenzie na našom youtube kanáli -www.youtube.com/TOPSPEEDSK Pokúsim sa zamerať na všetky dôležité technické fakty tak, aby ste po prečítaní tých pár riadkov z toho niečo mali.
Žltá bude ikonická
Ide o špeciálnu žltú, ktorú Nissan nazval Icon. Vraj si ju vypýtali zákazníci predchodcu a tak ju značka opäť pridala do ponuky. Je ale fakt, že má odlišný odtieň, teda nemusíte sa báť, že to bude vyzerať rovnako, ako na staršom Juke.
Najväčšia novinka je športovejšie orientovaná výbava N-Sport
Automaticky s ňou dostanete dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou, obzvlášť so žltou farbou to vyzerá efektne a neprehliadnuteľne. Dokonca sa mi stalo, že po meste sa za autom ľudia obzerali. To by som skutočne neočakával.
Volil by som menšie disky
Sériovo dostanete 19-palcové disky, ktoré by som radšej oželel. Podvozok Juke so zadnou torznou priečkou nie je naladený komfortne, ani príliš športovo. S tým sa konštruktéri veľmi „nebabrali“. Určite by som tak chcel menší priemer disku s vyšším profilovým číslom pneumatiky. Na druhú stranu, pneumatiky mali šírku až 225 mm, čo je voči konkurencii viac a je to aj cítiť, že auto má schopnosť zatáčať. Všetko limituje zadná náprava a tvrdé nastavenie tlmičov.
Adaptívne LED tu nenájdete
V ponuke, žiaľ, nie je funkcia adaptívnych diaľnových svetiel. V danej triede zďaleka nie bežná vec, ale konkurencia z koncernu VW ju už ponúka. Modernizovaný Juke to tak mohol doplniť, trocha tak stráca. Dôvod, prečo viaceré ázijské značky s touto funkcionalitou zaostávajú je fakt, že ani v amerike ani na viacerých kľúčových ázijských trhoch to nie je dovolené. Potom sa musia manažéri veľmi dobre rozhodovať, či má význam ponúkať plne adaptívne diaľkové svetlá pre modely predávané v Európe.
Aj vnútri to žije farbami
Asi ako prvé vás zaujme žltý pás, ktorý sa tiahne skoro cez celú palubnú dosku. Nie je to plast, ale alkantara, čo je netradičné riešenie. Tú istú farbu a materiál nájdeme aj na sedadlách, treba ju však skôr hľadať lupou, pretože tu nájdete skôr čiernu koženku. Žltá farba je tu len na obzvláštnenie ale mohlo by jej byť aj viac, rovnako aj alkantarového materiálu.
V produkčných listoch sa Nissan chváli, že lakťovú opierku medzi prednými sedadlami predĺžil o 25 mm. Mne to však stále nestačilo. Možno by pomohlo, keby sa dala nastaviť pozdĺžne a nemuseli nič predlžovať, takto sa mi ruka párkrát skĺzla nižšie. Alebo treba mať sedadlo viac vzadu a byť jednoducho vyšší. Mám takmer 180 cm, neviem na akú postavu to zamýšľali. Vnímam Juke dosť ako auto vhodné pre ženy...
Klasické ovládače klímy a rádia - paráda
To, aby ste mohli ovládať klímu klasickými tlačidlami sa už vytráca. Za to patrí Nissanu palec hore. Dokonca aj na rádio vám značka ponechala tlačidlá a otočný gombík pod stredovým displejom, po mnohých autách s dotykovým ovládaním som bol nadšený.
Takto to má hrať
Musím ešte pochváliť audiosystém. Vo výbave N-Sport je sériovo Bose audiosystém s reproduktorom v hlavovej opierke. Ako celok to hrá veľmi dobre. Toto má Nissan medzi bežnými značkami veľmi dobre podchytené a málokto sa mu v triede vyrovná.
Pohľad kamier okolo celého auta je nadmieru dobrý
360-stupňové kamery sú na danú kategóriu veľmi kvalitné. Upozornenie na prekročenie rýchlosti je tu už zvukové, vypína sa hlbšie v menu a po každom štarte zostane zapnuté, presne ako káže nariadenie. Avšak po každom prekročení tempa stačí stlačiť OK (že ste potvrdili prekročenie rýchlosti) a stíchne. Súhlasím, je to otravné, ak často spomalíte a potom prekročíte rýchlosť čo i len o 1 km/h, ale stále je to ešte ako tak znesiteľné.
Pod prednou kapotou sme mali litrový trojvalec 1.0 DIG-T. Ten už má priame vstrekovanie paliva, avšak medzichladič stlačeného vzduchu je ešte staršieho typu vzduch/vzduch v prednej časti vozidla. Dosť dlhý sací trakt spolu s malým zdvihovým objemom znamenal, že sa musíte pripraviť na pomalšie reakcie pri zrýchlení z miesta.
Keď už ste rozbehnutý, liter stačí, avšak pri rozbehu vám nepomôže ani silnejšie stlačenie plynového pedála. Trocha sa to dá eliminovať prepnutím do režimu Sport (vždy po štarte sa prepne do Normal), ale stále to nie je úplne nepostrehnuteľné. Niekomu to nemusí vadiť, ja som si však pri niektorých križovatkách nebol istý a radšej som počkal, kým prejdú autá po hlavnej.
Jazdné režimy obsahovali tretiu možnosť - Eco, to neumožňuje plachtenie, čiže nemá prakticky zmysel. Sériovo je motor so 6-stupňovou manuálnou, ja som mal na test 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Má suché spojky. Radí však pekne, bez problémov, čo je voči niektorým trhaným prejavom iste pozitívne.
Všimnite si veľkú hadicu, ktorá vedie ponad motor. Je to tlaková, ktorá ide od turbodúchadla vzadu smerom dopredu k intercooleru. Kým teda malé turbo natlačí celý sací trakt, chvíľu to potrvá.
Pre Juke berte radšej väčší motor
Nissanu uvádzajú priemer spotreby od 6 do 6,2 l/100 km. Ja som na našom trimixe zajazdil za 6,5 l/100 km. Jednoducho, litrový trojvalec na túto kategóriu auta nie je úplne vhodný. Skôr odporúčam druhú dostupnú motorizáciu, štvorvalcový atmosférický motor 1.6 ako hybrid. Ten má tiež výhodu pre jazdenie v meste v podobe nepriameho vstrekovania paliva.
Záver
Nissan Juke po modernizácii prakticky nezmenil nič zo svojho dizajnu, čo ale nemusí byť zlé. Komu sa páčil už pred faceliftom, teraz si môže dokonca vybrať veľmi jedinečnú žltú farbu Icon. Ja by som určite bral menší priemer diskov a priplatil za drahší hybrid, ktoré môže v tejto karosérii jazdiť s lepšou spotrebou. Kto si vyberie najnižšiu výbavu, priplatí len niečo cez 2000 eur, pri našej testovanej N-Sport je to už cez 2500 eur. Stále si však myslím, že to bude lepšia voľba, ako tento trojvalec, ktorý sa skôr hodí do menšej Micry.
PLUSY: + sériové LED, + skvelý Bose soundsystem, + široké pneumatiky, + tlačidlové ovládanie klimatizácie aj rádia, + rýchle vypnutie, keď už začne pípať upozornenie na prekročenie rýchlosti, + skvelá kamera, + relatívne veľká nádrž na palivo.
|
MÍNUSY: - nie príliš komfortný podvozok, - dosť letargický motor pri rozbehu, - lakťová opierka nie je pozdĺžne posuvná. |
Typ karosérie: | SAV |
---|---|
Trieda / kategória: | malé vozidlo (crossover) |
Vonkajšie rozmery: | 4210 x 1800x 1593 (výška) |
Druh pohonu: | spaľovací zážihový trojvalec |
Zdvihový objem (ccm): | 999 |
Počet valcov / ventilov: | 3/12 |
Maximálny výkon (kW / ps): | 84 (114) |
Maximálny krútiaci moment (Nm): | 200 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 180 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): | 11,8 |
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): | výrobca 6 až 6,2 l/100 km, TS test 6,5 l/100 km |
Prevodovka: | sedemstupňová dvojspojková |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 1299 až 1343 |
Celková hmotnosť (kg): | 1725 |
Pohon: | predných kolies |
Rozmery kolies: | 225/45 R19 |
Rázvor: | 2636 |
Objem nádrže: | 46 l |
Objem kufra: | 422 až 1305 l |
Cena ( Euro ): | 27 990 |