Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov
O to viac ma prekvapuje, ako definovali či odhadli budúcich majiteľov tohto auta. V ponuke nahrádzal Primeru a výrobu v Británii začali na linke Almery. Qashqai mal zaujať tých, ktorí chceli prednosti crossoveru s pohonom oboch náprav, no odpudzuje ich zbytočná obludnosť klasických SUV. Dobrý guláš, čo poviete? Napriek netradičným surovinám a ingredienciám zachutil toľkým, že príchod druhej generácie bol tak samozrejmý, ako východ slnka. Tu je videotest Nissanu Qashqai II. generácie.

II. generácia je na pohľad absolútne iné, krajšie a zaujímavejšie auto. Má šmrnc, nápad a dovolím si napísať, že je reprezentatívne. A preto dostáva priestor v teste aj u nás, lebo nás zaujal a boli sme zvedaví, ako to všetko pod pekným povrchom funguje.

Nezávislé hodnotenie úrovne aktívnej a pasívnej bezpečnosti II. generácie Nissanu Qashqai potvrdilo, že je to mimoriadne vhodné rodinné auto. Za ochranu dospelej posádky získal 88 %, detskí pasažieri majú tiež nadpriemerných 83%. V oblasti minimalizácie zranení chodcov má viac než slušných 69% a za prítomnosť aktívnych elektronických prvkov bezpečnosti, ktoré sú súčasťou Nissan Safety Shield získal až 79%. Podrobnejšia správa o hodnotení EuroNCAP Nissan Qashqai.

TopSpeed.sk test Nissan Qashqai

Ako dokazujú výsledky hodnotenia bezpečnosti renomovaného EuroNCAP, Nissan Qashqai je s 5 hviezdičkami a 88% hodnotením mimoriadne bezpečné auto. 

Meranie na modernej valcovej brzde v partnerskej firme MM racing moje dojmy z "turbodiery" ukážkovo potvrdilo. , Alebo teda, aby som bol presnejší, meraním máme krásne potvrdený neskorší nástup turba ako je dnes pre drvivú väčšinu motorov bežné. Všimnite si, ako prudko a z nízkych hodnôt rastie krútiaci moment motora v otáčkach pod 2000. 90% svojho maxima čo je 328 Nm dosahuje až pri 1750 ot. Neberte to ako výčitku, je to skôr konštatovanie, že tento motor je svojim charakterom blízky európskym TDI motorom z konca 90. rokov. V Nissane to však sugesciou vhodného okamihu preradenia majú skvelo vyriešené. Radiť vyššie vám totiž palubný počítač odporučí až pri takmer 2000 ot. A to je pre životnosť motora super!

 

 

 

Meranie zároven viac než potvrdilo špičkové parametre motora udávané výrobcom. Motoru sme miesto 96 kW odmerali 104 kW (142 k) a miesto 320 Nm sa podarilo 328 Nm. Po prudkom náraste sily motora do 2000 ot je jeho sila celkom konštantná a od 3000 ot len pozvoľne klesá do stratena.

graf z valcovej brzdy 2014 Nissan Qashqai dyno graph
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

Nissan Qashqai II. gen
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ dizajn má šmrnc a nápad,
+ robustná konštrukcia,
+ prekvapivé športové jazdné vlastnosti,
+ veľmi slušný komfort aj pre dlhé cesty,
+ správne dlhé prevody 6.st manuálu,
+ systém odporúča radiť nad 1800 ot,
+ neuveriteľne ľahký, len 1400 kg,
+ fakt dobré predné sedadlá,
+ balík Nissan Safety Shield 
(sledovanie slepého uhla, upozornenie náhlej prekážky s krízovým brzdením, AVM 4 kamery - vtáči pohľad..)
+ automatické parkovanie vie priečne, pozdĺžné aj šikmé parkovanie,
+ infotaiment možno ovládať tlačídlami na volante i dotyk. TFT.

 

     

MÍNUSY:

- pohon 4x4 len s manuálom,
- max. rozdelenie sily p/z je len 50/50,
- turbo efekt (motor pod 1600 ot nejde),
- štart/stop systém niekedy hapruje,
- aero hluk od vonkajších späťákov,
- zastaraný a 7" malý TFT displej,
- ovládanie autoparkovania je zdĺhavé,
- nie sú auto dobehy okien,
 


 

 

Cenník modelov Nissan Qashqai platný na Slovensku.

Nissan Qashqai dCi 130 4x4

rok výroby 2014

Motor:

Vznetový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1598 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 80,0 × 79,5 mm, kompresný pomer 15.4 : 1, max. výkon 96 kW (130 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 750 ot, litrový výkon 60 kW (82 k) / l, emisná trieda Euro6.

Pohon:

6-stupňová manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies.

Podvozok:

predná náprava MacPherson, zadná náprava MultiLink, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESP, TSC

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 18",
pneu 215/55 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4380 x 1806 x 1590 mm, objem kufra - 401 l, rázvor 2646 mm, pohotovostná hmotnosť - 1400 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 4,9 l/100 km (výrobca), počas testu 5,4 l/100 km, objem nárdže 55 l, výkonová hmotnosť 15,81 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 190 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 10,9 s

Cena:

Základná verzia DIT-T 115 - od 17 990 €,
Testovaná verzia cDi 130 4x4 - slovenský díler nemá v ponuke

Komentár redakcie: František HANZEL

Qashqai je veľmi príjemné, nenápadné rodinné auto. Tým je zhrnuté v podstate všetko. Po usadnutí za volant nemáte pocit, že sedíte v SUV. Aspoň ja som ho nemal. Skôr som mal nutkanie pozrieť sa na zadné sedadlá, či sú tam detské sedačky. Qashqai je podľa mňa vyslovene ako auto, s ktorým budú mamičky voziť deti do škôlky a otecko bude v kľude, že sú v bezpečí. No zdanie niekedy klame a kompaktné SUV od Nissanu prekvapí aj v teréne. Pokiaľ si teda priplatíte za štvorkolku. Prejazdnosť síce znižuje tvar predného spojleru, no Qashqai dokáže viac, ako si jeho bežný majiteľ trúfne. Treba mať, samozrejme, na pamäti, že to nie je drsný offroad a podľa toho voliť stopu. Podvozok na asfalte znesie aj svižnejšiu jazdu, hoci je jasné, že nemá prečo mať športové ambície. Auto je však vo vyšších rýchlostiach pomerne hlučné. Výrazný je najmä aerodynamický hluk okolo veľkých spätných zrkadiel, no počuť aj hluk od pneumatík. V interiéri si pochvalu zaslúžia predné sedadlá. Poskytnú dostatočné bočné vedenie a pritom sú pohodlné. Celkom zaujímavou položkou vo výbave je parkovací asistent. Na pozdĺžne parkovanie funguje štandardne ako mnoho podobných systémov. Auto však dokáže zaparkovať aj do kolmého, alebo šikmého parkovacieho boxu. Celé nastavenie, ale trvá príliš dlho. Aj priemerný začiatočník, za tú dobu pohodlne zaparkuje. Navyše kamery, z ktorých obrazu je vytvorený vtáčí pohľad majú tak malý dosah, že časť manévru robíte naslepo. Spotreba 5,4 l/ 100 km je tradične o liter vyššia ako udáva výrobca, no myslím, že celkom príjemná. Naozaj úspornou jazdou ešte môže o pár desatín litra klesnúť.