Opel ponúka aj vypínateľnú stabilizáciu, za čo má veľké plus! Adam S je na limite výborne ovládateľný, no zamrzí, že zadná časť nie je viac hravá. Pre hravejší podvozok musíte voliť niečo z dielne OPC.
Adam S útočí na niekdajšie pozície MINI Cooper S, ktorý medzičasom vyrástol a dnes je už MIDI (Segment B). Opel sa nehrá na to, že je najlacnejší, a ani ním byť nechce. V Adamovi nájdete na túto triedu aj veľmi slušné materiály a spracovanie. Komfort jazdy je tiež na veľmi dobrej úrovni. Jazda je mimoriadne stabilná a akusticky príjemná, aj pri rýchlych diaľničných presunoch. Auto má pritom dĺžku len 3 698 mm a rázvor 2 311 mm. Typ Adam stojí na základoch väčšej Corsy. Dizajn vozidla ocenili odborníci niekoľkými cenami. Nechýba napríklad prestížne ocenenie Red Dot Design Award za automobilový dizajn z roku 2013. Adam sa chce jednoducho páčiť a aj vďaka farebne odlíšenej streche sa mu to darí.
Dizajn Adama ocenili aj odborníci z Red Dot Design Awards.
Čo skrýva pod kapotou?
Drobec Opel Adam S nefunguje výborne len v meste, ale aj mimo neho. Na diaľnici však zamrzí, že na 6-ty prevodový stupeň točí motor pri 130 km/h až 3 300 ot. Pod kapotou je prepĺňaný 1,4 litrový agregát s výkonom 110 kW (150 koní) a 220 Nm. Maximum krútiaceho momentu je v otáčkach 3000 – 4500. Pokiaľ niečo od motora chcete, musíte ho točiť. Nízke otáčky vás uspokoja len pri bežných presunoch. Odozva na plyn je do 3 500 ot. je veľmi ospalá, ako by ste jazdili v ECO režime. Roztočené turbodúchadlo vo vyšších otáčkach však všetko zmení a reakcie na stlačenie plynu sú podstatne lepšie. Malý turbo agregát sa správa jednoducho inak ako väčšina dnešných turbomotorov, ktoré ťahajú odspodu. Pri športovej jazde ho skrátka musíte točiť. Ako býva zvykom, spotreba je náchylná najmä na štýl jazdy. V teste sme mali priemernú spotrebu 7 litrov. Pri občasnom využívaní potenciálu motora počítajte skôr s 8 litrami. Pri ostrej jazde si motor potiahne aj viac ako 15 litrov. No to viac vám už radšej neukáže... :)
Vďaka širokým pneumatikám R18 225/35 drží Adam S výborne stopu. Malé bočnice však nezvládajú väčšie nerovnosti.
Interiér ponúkne hodnotné materiály, kvalitné spracovanie a výborné základné sedačky. Za príplatok môžete dokonca zvoliť aj sedenie od Recara.
Ako je na tom podvozok?
Podvozok Adama S ladili inžinieri z Opel Performance Center (OPC). Auto dostalo okrem bodykitu aj lepšie brzdy a nižšiu svetlú výšku (len 10 cm). V základe má športový Adam 17“ disky kolies. My sme testovali verziu s 18“ diskami a na naše cesty by som rozhodne odporučil menší priemer. Pritom podvozok je relatívne poddajný, ale nízka bočnica pneumatík väčšie nerovnosti nezvláda. Pravým „ópecéčkom“ však Adam nie je. Chýba mu samosvorný diferenciál a najmä ostrejší motor. No na každodenný život je Adam S určite lepšou voľbou, než veľmi tvrdá Corsa OPC. Pokiaľ chcete víkendové auto bez kompromisov, priplaťte si za Corsu OPC, ak však hľadáte auto na sedem dní v týždni, lepšie sa vám bude žiť v Adamovi. Prípadne ak vaša manželka/priateľka túži po malom mestskom aute, berte Adama a priplaťte za verziu S. Garantujem vám, že si ho budete požičiavať častejšie, než len občas.
Opel ponúka možnosť individualizácie vzhľadu a na mini auto aj bohatú príplatkovú výbavu. Môžete tu mať také veci ako vyhrievanie volantu, kožený paket, indukčnú nabíjačku na mobil alebo prémiový audiosystém Infinity. Ako výbavu navyše môžete zvoliť aj Recaro sedadlá, 18“ disky alebo automatického parkovacieho asistenta. Základná cena Adama S je 17 390 €. Vďaka zľave 1200 € dnes stojí od 16 190 €.
Opel Adam S (2015)
Cenník modelov Opel Adam platný na Slovensku.
PLUSY: + dizajn, štýl, |
MÍNUSY: - navigácia len cez mobil alebo externé zariadenie. |
Opel Adam S | rok výroby 2015 |
Motor: |
zážihový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 364 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih: 72,5 x 82,6 mm, rozvod DOHC, max. výkon 110 kW (150 k) / 5 000 ot, max. krútiaci moment 220 Nm / 3 000 - 4 500 ot, litrový výkon 79 kW (107 k) / l, emisná trieda Euro 6. |
Pohon: | 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies. |
Podvozok: | nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu torzná priečka, kotúčové brzdy, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, BAS... |
Kolesá: | ľahkozliatinové disky 18", pneu 225/35 R18 |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 3698 x 1720 x 1484 mm, objem kufra - 170/663 l, rázvor 2311 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 103 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,9 l/100 km (výrobca), počas testu 7,0 l/100 km, objem nádrže 35 l, výkonová hmotnosť 10 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 210 km/h, |
Cena: |
Základný model 1,2 - od 9 290 € (akciová cena), Testovaná verzia S - od 16 190 € (akciová cena) |