Nová Astra je výrazne ľahšia ako predchodca
Astra boduje jazdnými vlastnosťami
Astra je jedným z mála bežných áut, na ktoré som sa vyslovene tešil každý deň počas testu. Ako to? Je to jednoducho od základu dobre postavené auto. A tým nemyslím len kvalitné spracovanie. Astra je o 120 až 200 kg ľahšia oproti predošlej generácii v závislosti od verzie. Technici dosiahli úsporu hmotnosti najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele na karosérii a podvozkových dieloch. Svojou troškou do mlyna však prispeli aj sedadlá a ďalšie súčasti auta. Výsledkom sú ohromne dobré jazdné vlastnosti. Astra má skutočne dobre naladený podvozok. Je stále primerane komfortný a dokonca pohodlnejší ako mnohé podobne veľké SUV. Zároveň je však na rodinné auto aj dostatočne stabilný až športový a aj jazda s obyčajnou Astrou vás bude baviť.
Aký je motor 1,6 CDTI BiTurbo?
To však viete už z nášho videotestu. Poďme teda k zásadnému rozdielu oproti prvej testovanej verzii a tou je motor. Tentokrát sme mali pod kapotou vznetový 4-valec 1,6 CDTI BiTurbo. Motor vychádza z agregátu 1,6 CDTI a pod jeho vývoj sa podpísalo vývojové stredisko Torino Powertrain Center. Má celohliníkovú konštrukciu s liatinovými vložkami valcov zalisovanými do hliníkového bloku motora. Jeho najzaujímavejšou časťou je však dvojité prepĺňanie, ktoré má priniesť výkon na úrovni dvojlitrových motorov a zároveň rýchlu odozvu na plynový pedál. Motor teda dostal jedno menšie a jedno väčšie turbo. Menšie turbo prináša svoje benefity najmä v nízkych a stredných otáčkach, pretože sa rýchlejšie roztočí. Väčšie zasa tlačí viac vzduchu vo vyšších otáčkach. Nuž a aký je reálny výsledok?
Celohliníková 1,6-ka má jedno menšie a jedno väčšie turbo
Motor má výkon 118 kW (160 k) pri 4 000 ot/min. Maximálny krútiaci moment motora je 350 Nm v rozsahu 1 500 - 2 250 ot/min. Pri jazde som mal skutočne pocit, akoby som mal pod kapotu väčší motor. Jeho jediným slabším miestom je, že do spomínaných 1 500 ot/min sa nič moc nedeje. Vďaka krátkemu sprevodovaniu sa vám niekedy stane, že v situáciách, keď auto ešte úplne nestojí a bežne by ste sa rozbehli už na dvojke, budete v Astre BiTurbo radiť jednotku. Rýchlo sa však naučíte držať motor v otáčkach nad 1 500 a potom je už motor naozaj veľmi pružný, má lineárny ťah, dosť sily a pekne rýchlo reaguje. Jeho prejav je navyše veľmi kultivovaný a je dobre odhlučnený. Ako je na tom so spotrebou? Na našej testovacej trati, ktorá na 100 km zahŕňa 1/3 mesto, 1/3 mimo mesta a 1/3 diaľnicu, sme namerali 5,5 l/100 km. V kombinácii so 48-litrovou nádržou to znamená dojazd okolo 870 km. Mimochodom, pri diaľničnom tempe 130 km/h točí motor na 6. prevodovom stupni 2 400 ot/min. Zaujímavosťou je, že v prípade najvýkonnejšej dízlovej Astry sa cena zásadne nelíši od najvýkonnejšej benzínovej verzie, s ktorou sme prešli rovnakú trať so spotrebou 6,2 l/100 km. Je teda iba na vás, či preferujete benzín, alebo naftu.
Opel má s maticovými LED svetlami v tejto triede prvenstvo. Navyše fungujú naozaj dobre.
Čo má navyše oproti konkurencii?
Nuž a čím Astra prekonáva konkurenciu? Okrem výborného podvozka sú to najmä maticové LED svetlá. Astra ich má ako prvá v triede. Majú 8 LED segmentov v každom svetle a hoci sú oveľa jednoduchšie ako maticové svetlá v prémiovkách vyšších tried, fungujú výborne. Spoľahlivo vyrezávajú, aby neoslepovali ostatných účastníkov premávky. Vodič pritom stále vidí ako pracujú. Druhou výhodou voči konkurencii sú športové sedadlá s certifikátom asociácie AGR, čo je združuje lekárov a terapeutov so špecializáciou na bolesti chrbta. Sedadlá majú výborný tvar, možnosť nastavenia v 8 smeroch a dofukovanie bočnej opory chrbta. Okrem vyhrievania a ventilácie ponúkajú aj masážnu funkciu, no tá je trochu menej výrazná, ako by ste čakali. Každopádne je to jeden z príplatkov, ktorý si budete pochvaľovať. Najmä, ak jazdíte dlhšie trasy.
Interiér Astry je priestranný a problém s miestom v nej nebude mať ani dvojmetrový chlap. A to ani na zadných sedadlách. Tie boli v našom prípade navyše vyhrievané, čo v tejto triede často nenájdete. V Astre je navyše veľmi dobre vidieť, ako si na nej dali záležať. Napríklad audio systém Navi 900 IntelliLink je skutočne výborný. Je síce za príplatok 550 €, no okrem čistého a vyváženého zvuku vás neohuruje žiadnou preslávenou značkou. Pritom hrá lepšie ako mnohé konkurenčné systémy zvučných mien. Dobrým príkladom, že Astra má byť skutočne funkčná, je aj adaptívny tempomat. Opel ho totiž pridal do ponuky až na jar tohto roka. Ponúkal ho pritom už v predošlej generácii, no nefungoval úplne presvedčivo, a tak ho automobilka ponúkla v novej generácii až po tom, čo ho odladila k spokojnosti. V testovanom aute však ešte nebol.
Príplatkové sedadlá s certifikátom AGR budú balzamom na váš chrbát
Opel nezabudol ani na bezpečnosť. Preto v Astre prináša systém Opel Eye. Ten zahŕňa rozpoznávanie dopravných značiek, signalizuje vzdialenosť od auta pred vami v sekundách, upozorní na hroziacu čelnú zrážku a ak treba, automaticky núdzovo brzdí pri mestských rýchlostiach. Okrem toho má systém udržania v jazdnom pruhu, ktorý vás síce len tak nenechá v štichu a nevypne sa ani po viacerých upozorneniach, no jazdí doslova od čiary ku čiare. S parkovacím asistentom dokáže Astra spoľahlivo zaparkovať aj pozdĺžne aj kolmo.
Na jazdu s Astrou sa budete tešiť každý deň
Titul Európske auto roka 2016 je úplne zaslúžený. Astra patrí medzi to najlepšie v triede!
Astra K získala titul európske auto roka 2016 úplne zaslúžene. Má neutrálny, komfortný a stabilný podvozok. Je dobre navrhnutá aj spracovaná a ani s najsilnejším dízlom nesklame. Ak navyše jazdíte väčšinou mimo mesta, pohodlne podleziete našu nameranú spotrebu aj o viac ako 0,5 litra. Astra navyše do tejto triedy priniesla ako prvá maticové LED svetlá, za ktoré sa určite oplatí priplatiť. Neoľutujete ani investíciu do príplatkových sedadiel, hoci aj tie základné sú ergonomicky úplne v poriadku.
Opel Astra Sports Tourer 1,6 CDTI BiTurbo
Rok výroby 2017
Cenník Opel Astra platný na Slovensku
PLUSY:
|
MÍNUSY:
|
Opel Astra Sports Tourer 1,6 CDTI BiTurbo |
rok výroby 2017 |
Hnací agregát: |
dvoma rôzne veľkými turbami prepĺňaný vznetový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva common rail uložený vpredu naprieč, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 118 kW (160 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 350Nm / 1 500 - 2 250 ot, litrový výkon 74 kW (100 k) / l. |
Pohon: | 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies. |
Podvozok: | nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu vlečená náprava s torznou priečkou a Wattovym priamovodom, skrutné stabilizátory, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC. |
Kolesá: | ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,5 x 18", pneu 225/45 R18 |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4 702 x 1 809 x 1 510 mm, objem kufra - 540 / 1 630 l, pohotovostná hmotnosť - 1 360 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,0 l/100 km (reálna 5,5 l/100 km), výkonová hmotnosť 13,5 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 220 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,9 s |
Cena: |
Základný model Sports Tourer 1,4 - od 13 490 € |
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|