Test Peugeot 308 CC 1.6e THP 200k

Aj na našom malom Slovensku sa stále častejšie stretávame s kabrioletmi na cestách. Väčšinou sú to však druhé, tretie autá v rodine, ktoré počas zimných mesiacov spia v garáži. Čo však ale, ak chcete kabrio na leto a uzavreté auto na zimu, ale nemôžete si z rôznych príčin dovoliť dve autá? Odpoveďou by mohol byť práve Peugeot 308 CC. Ten sa totiž dokáže na želanie premeniť na kabrio a vzápätí na kupé, presne podľa rozkazu svojho majiteľa. A čo je najlepšie, vyzerá byť ďaleko drahší než v skutočnosti je. Schválne, poznáte iné nové auto, ktoré za 25 000 EUR dokáźe otočiť toľko hláv naraz? Ja nie... Preto sme sa rozhodli prevetrať najsilnejšiu verziu a tu je náš pohľad na toto iste zaujímavé fáro.

Design sa oproti predchodcovi 307 CC alebo prvej 308 CC radikálne nezmenil, v mnohom je to skôr facelift, avšak celkový výsledok je znamenitý. A to po každej stránke. Ale priznajme si to, každý majiteľ auta typu CC je tak trochu exibicionista a v tomto smere 308 CC exceluje, pretože dokáže priam magneticky priťahovať pohľady. A taktiež naše, pretože odkedy sa v Peugeote rozhodli upraviť prednú časť auta (áno, myslím tým tu papuľu...) tak je to skutočne sexi auto. Oproti bežnej 308ke je tu veľa zmien, napríklad už len riešenie predných A stĺpikov. Tie zasahujú až neprirodzene do priestoru pre posádku, ale to berieme ako nutnosť kvôli zvýšenej bezpečnosti.

Či so strechou hore alebo dole, stále sa jedná o príťažlivé a proporčne vyvážené auto. A to sa rozhodne nedá povedať o každom konkurentovi v tejto triede, veď sa len pozrite napríklad na Focus CC...

Strecha dole a ide sa... Presne o tomto je Peugeot 308 CC

Strecha dole a ide sa... Presne o tomto je Peugeot 308 CC

Interiér je stará známa klasika, avšak poriadne vylepšená. Je tu badať lepšie spracovanie, kvalitnejší materiál aj keď za sesterským RCZ určite zaostáva. Celkovo vzaté, exeriér a interiér spolu pekne ladia a hrajú na jednej "prémiovejšej" vlne. Interiér má klasické Peugeot prvky ale zároveň aj nedostatky (ergonómia).

Veľmi chválim sedačky a posed za volantom, i keď opäť, RCZ je na tom ďaleko lepšie. Čoho si ale všimnete počas jazdy so strechou hore je nízka úroveň hluku. Auto je veľmi dobre odhlučné až máte pocit, že je to klasické kupé s pevnou strechou. Fakt slušné!

Hovorte si čo chcete, ale pre mňa je Peugeot 308 CC v tejto bielej krásne auto! No nie?

Náš testovaný kúsok mal pod kapotou motor, o ktorom už básnime nejaký ten piatok: 1,6 THP s výkonom 200k. Áno, je to presne ten istý motor, aký nájdete aj napríklad v Mini. A tam nám robil véééľku radosť. Ako je to ale s ním v tomto aute? Jedným slovom slušne. K motoru nemáme absolútne výhrad, na svoj objem sa jedná o fantastický agregát. Jeho jedinou slabinou je v tomto prípade auto, ktoré ho obklopuje. Ako to? Hmotnosť priatelia. 1650 kg je vážne dosť, najmä ak si zoberiete fakt, že v Mini musí ťahať o niekoľko stoviek kilogramov menej. Aj tak sa ale jedná o nadpriemerne mrštné auto, veď z 0 na 100 km/h je za 8,3s a topspeed je až 237 km/h. 308 CC teda rozhodne hanbu neurobí...

Interiér 308 CC je skutočne pre štyroch, ale vzadu to nie je žiaden med...

Interiér 308 CC je skutočne pre štyroch, ale vzadu to nie je žiaden med...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

A ako sa s týmto takmer 1,7 tony vážiacim autom jazdi? Určite lepšie ako s predchodcom 307 CC a veľmi podobne ako s Renaultom Megane CC. Jedná sa teda o skôr pohodlnú ako športovú jazdu, aj keď by som to nazval výborným kompromisom. Už klasicky je tu relatívne tupé a nekomunikatívne riadenie, ktoré vás na pretekárske okruhy neprenesie, ale to isto ani nebol zámer konštruktérov. Toto CC má totiž v popise práce rozdávanie pohody za volantom a to aj znamenite robí, preto tu nehľadajme niečo, čo tu ani byť nemá. Ak by som si ho kupoval, rozhodne siahnem po verzí s automatickou prevodovkou, k charakteru auta by sa skvelo hodila.

Pri jazde s vetrom vo vlasoch sa len utvrdíte v tom, že toto nie je len ďalšia 308ka s ufiknutou strechou, pretože toto auto sa správa ďaleko dospelejšie. Veď aj má prečo, sedí o niekoľko mm nižšie a jeho nápravy sú zase o pár mm širšie.

A ak by to predsa len niekoho zaujímalo (mňa teda ani nie), tak ESP sa dá vypnúť. Ale prečo by to tu niekto robil?

Peugeot 308 CC má aj po zložení strechy stále 266 l objemu

Peugeot 308 CC má aj po zložení strechy stále 266 l objemu

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Peugeot 308 CC nie je pre každého, ale výrobca to ani netvrdí. Ten ho síce vo svojom katalógu radí medzi "športové autá" ale tak tomu nie je. Ak chcete športové auto od Peugeotu, siahnite radšej po RCZ, ktoré v základe stojí len o približne 1500 EUR viac ako CC. Ak ale chcete mať od jari až do jesene strechu dole a rozfúkané vlasy sú pre vás nutnosť, tak siahnite po 308 CC. Ten vám navyše pridá k výbave veci ako natáčacie svetlomety, dvojzónovú klimatizáciu alebo funkciu Airwave, ktorá vám pekne fúka na krk.

Za mňa jednoznačné áno, pretože aj základná cena 25 000 EUR je rozumná. Kým za Renault Megane CC dáte približne rovnakú sumu, tak za VW EOS už 27 000 EUR alebo za prémiové Volvo C70 až 36 000 EUR. Ale to je už samozrejme iná liga...

Peugeot 308 CC  1.6e THP 200k

PLUSY:

+ originálny dizajn
+ spracovanie
+ motor 1,6 THP
+ super posed
+ špičkové sedačky
+ rozumná cena základnej verzie




MÍNUSY:

- hmotnosť
- páčkové peklo pod volantom
- predné stĺpiky zasahujú do priestoru posádky

Peugeot 308 CC 1.6e THP 200k
rok výroby 2011
Motor:

celohliníkový radový 4-valec vpredu naprieč, prepĺňanie turbom, priame vstrekovanie paliva, objem 1598 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, max. výkon 147 kW (200 k) / 5800 ot, max. krútiaci moment 270 Nm / 1700 ot.

Pohon: mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu vlečená náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, ABS, rozdelenie brzdovej sily EBD, brzdový asistent EBA, stabilizácia ESP, elektrický posiľňovač riadenia EPS.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 18", pneu 225/40 R18
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4440 x 2039 x 1427 mm, objem kufra - 465/266, pohotovostná hmotnosť - 1650 kg, kombinovaná spotreba - 7,0 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 237 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,3 s

Cena: Základný model - od 25 140 €, testovaná verzia 33 440 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov