Musím sa na sebe smiať
O estetike a rodinnom využití som písal už v roku 2018, ale očividne je to najsilnejší dojem z tohto auta. Aj keď sa praktickosť a elegancia zdajú ako neprekonateľný oxymoron, asi ako „úsporné športové auto“, v tomto prípade sa to jednoznačne podarilo. Estetické a veľmi praktické, akurát s tým výkonom by som bol nanajvýš opatrný. Dva roky po mojom prvom teste sa v roku 2020 aktuálna generácia Peugeotu 5008 dočkala faceliftu, čo bolo viditeľné už pri pohľade zvonka. Na maske pribudli vertikálne denné LED levie zuby, ktoré sú tam dodnes. Na mierne modernizovanej zadnej časti sa objavili koncové svetlá so zatmaveným krycím sklom a tmavým spojovacím pásom.
Hybrid 136 e-DCS6 – smutný leví kráľ
Všetkým zvieratám dochádzajú na starobu sily
Auto pri ubratí výrazne brzdí motorom – teda rekuperáciou, čo je cítiť najmä v menšej rýchlosti a plachtenie nemožno vyvolať ani zmenou režimu (Eco). Aj na to sa dá veľmi rýchlo zvyknúť, veď práve v meste jazdíme typicky veľmi často brzda/plyn. A možno prvý raz som si tak výrazne uvedomil, že má význam občas sa pozrieť na ukazovateľ nabíjania, lebo pokiaľ vodič chce naozaj plachtiť, tak môže nohou zmenšiť nabíjanie na nulu a takto sa kotúľať pomocou zotrvačnosti. A po zdvihnutí nohy z akcelerátora celkom sa začína výrazné dobrzďovanie. Nie sú tu teda žiadne ovládače nastavenia rekuperácie, ale všetko sa dá pekne riešiť len nohou.
3xP Pevný Príjemný Podvozok
V interiéri všetko známe
Spotreba výborná, nie zázračná
Balíme, berieme všetko
Uzavriem to, dobre?
Peugeot sa už v súčasnosti na môj vkus až príliš orientuje na elektrický pohon a dosť zanedbáva ponuku výkonnejších motorov, aké by si zaslúžil aj typ 5008. Vyskúšali sme si technicky možno zaujímavý hybridný pohon s výkonom 100 kw,(vo výbave GT 37 490 €) no podobný výkon, ale vyšší krútiaci moment 300 Nm má aj klasický benzínový štvorvalec 1,5 BlueHDi. Ak sa nebojíte, že sa čoskoro budú zatvárať zóny európskych veľkomiest a hystericky sa brániť vstupu moderných dízlových motorov, určite si pred kúpou vyskúšajte aj ten. Je drahší len o 500 (pre výbavu GT 37 990 €) má o dva stupne v prevodovke a o jeden valec v motore viac, podobnú hmotnosť aj spotrebu, a asi by som ňom uvažoval aj ja.