Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180

Važené dámy a vážení páni. Konečne vám môžeme ukázať to, na čom sme pracovali a o čom sme už nejaký ten piatok snívali. Náš prvý video test sa stal realitou a tak vám prinášame v hlavnej úlohe Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180. Predošlý Mégane sa mi páči. Nie všetky verzie, pravda, ale hatchbacky a kombi áno. Nikdy to nebolo tajomstvo a to ma opakovane dostalo do rečí. Statočne som bránil seba i Mégane - v triede snáď najoriginálnejší kúsok. Tretia generácia sa mi páči tiež. Dokonca viac než páči...

Napriek väčším rozmerom vonku i vnútri je nová generácia Mégane v priemere o 8 kg ľahšia ako predošlá. Civilizačne uvedomelé auto má až 95% recyklovateľných komponentov a 12% plastov z recyklácie pochádza. Mégane coupé TCe teda boj s 200 koňovými konkurentami nebojuje výkonom, ale hmotnosťou. Výkonová hmotnosť je príjemných 10,5 kg/kW. Vďaka nez zvládne 100 km/h za 8 s.

Mégane coupé sa páči snáď všetkým. Reakcie okolia naň ma prekvapovali celý týždeň.

Renault Mégane sme, potrápili na valcovej brzde v bratislavskej pobočke firmy PROFITUNING. Meranie prezradilo čísla 136,6 kW (185,7 k) pri 5 250 ot a 294,5 Nm pri 3 350 ot. Výrobcom udávané parametre sú 132,4 kW (180 k) pri 5 500 ot a 300 Nm pri 2 250 ot.

Merané v spolupráci s firmou PROFITUNING
Renault Megane coupé je už na pohľad rýchle auto. Úplne stačí, aby sa po ceste presúval v zákonom stanovenom limite a hneď viete, s kým máte tú česť

Renault Megane coupé je už na pohľad rýchle auto. Úplne stačí, aby sa po ceste presúval v zákonom stanovenom limite a hneď viete, s kým máte tú česť

Dvojliter turbo by dnes naozaj mal mať väčší výkon. Už len pre tú papierovú bitku s konkurenciou. Tam totiž môže prehrať bitku o zákazníka a perspektívny klient sa možno ani nedozvie, že TCe180 by vojnu s alternatívami možno i vyhral. Tých, ktorí môžu mať s novým autom dlhšiu osobnú skúsenosť je na svete naozaj len hŕstka.

Pre neustále aktíve ESP nie je možné vyskúšať si túto verziu na hraniciach možností podvozka. A preto tiež nebolo možné dosiahnuť na našej testovacej trati v padoku pod Pezinskou babou čas, ktorý by úplne doložil schopnosti tohto auta. S priemerným časom 0:59,43 je Mégane coupé TCe180 na 23. mieste. Pôsobí to hrozivo, ale na neustále aktívneho elektrického anjela strážneho je to skvelý výsledok. Odhadujem, že bez ESP by to síce bol o čosi väčší boj vodiča s autom, ale i väčšia zábava a zo skúseností i čas určite min. o 2 s lepší. Kam by to Mégane TCe 180 dostalo si treba pozrieť v našej tabuľke. Ja môžem len hádať... :-)

PS: nechajte nám, prosím, komentár v diskusií pod článkom. Bude to pre nás veľmi výdatná pomoc pri zlepšovaní testov v budúcnosti. Ďakujeme!

PLUSY:

* tvar/dizajn
* reakcie okolia
* super posed - všetko nastaviteľné
* športovo-komfortné predné sedadlá
* nižšia hmotnosť
* premenlivý účinok posilňovača
* kvalitný interiér (materiály/tvary)
* veľký kufor
* dynamika
* jazdné vlastnosti/ovládateľnosť
* odkladacie možnosti

MÍNUSY:

- samozapínateľné ESP
- nepresné radenie
- mäkká spojka
- ovládač rádia/telefónu pod volantom
- motor (výkon/zvuk)
- atrapa centrálneho výfuku
- el. parkovacia brzda (príplatok 250€)

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Renault Mégane 2.0 TCe180 rok výroby 2009
Motor: zážihový, radový 4-valec prepĺňaný turbom, uložený vpredu naprieč, objem 1998 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82,7 x 93 mm, kompresný pomer 9,3:1, max. výkon 132 kW (180 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 300 Nm / 2 250 ot, litrový výkon 66 kW (90 k)
Pohon: jednokotúčová suchá spojka, mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, zadná vlečená náprava s torznou priečkou, systémy ABS, TCS, ESP, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, vpredu 296 mm/vzadu 260 mm
Kolesá: ľahkozliatinové disky Renault 7x17", plášte rozmerov 225/45 R17
Rozmery a hmotnosti: š x d x v - 4295 x 1810 x 1470 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 395 kg, objem kufra - 405 / 1 160 l, výkonová hmotnosť - 10,5 kg/kW, priemerná spotreba - 9l/100 km
Dynamické parametre: zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,8 s, max. rýchlosť - 230 km/h
Cena: základný model - 19 490 €, testovaná výbava - 22 840 €

KOMENTÁRE REDAKCIE:

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Auto je ako celok dovedené do vynikajúceho výsledku. Ale s tou elektronickou ručnou brzdou nebudem asi nikdy kamarát...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov
Testovaný Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180 bol meraný v spolupráci s firmou PROFITUNING

Testovaný Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180 bol meraný v spolupráci s firmou PROFITUNING