Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180
Važené dámy a vážení páni. Konečne vám môžeme ukázať to, na čom sme pracovali a o čom sme už nejaký ten piatok snívali. Náš prvý video test sa stal realitou a tak vám prinášame v hlavnej úlohe Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180. Predošlý Mégane sa mi páči. Nie všetky verzie, pravda, ale hatchbacky a kombi áno. Nikdy to nebolo tajomstvo a to ma opakovane dostalo do rečí. Statočne som bránil seba i Mégane - v triede snáď najoriginálnejší kúsok. Tretia generácia sa mi páči tiež. Dokonca viac než páči...
Napriek väčším rozmerom vonku i vnútri je nová generácia Mégane v priemere o 8 kg ľahšia ako predošlá. Civilizačne uvedomelé auto má až 95% recyklovateľných komponentov a 12% plastov z recyklácie pochádza. Mégane coupé TCe teda boj s 200 koňovými konkurentami nebojuje výkonom, ale hmotnosťou. Výkonová hmotnosť je príjemných 10,5 kg/kW. Vďaka nez zvládne 100 km/h za 8 s.
Mégane coupé sa páči snáď všetkým. Reakcie okolia naň ma prekvapovali celý týždeň.
Renault Mégane sme, potrápili na valcovej brzde v bratislavskej pobočke firmy PROFITUNING. Meranie prezradilo čísla 136,6 kW (185,7 k) pri 5 250 ot a 294,5 Nm pri 3 350 ot. Výrobcom udávané parametre sú 132,4 kW (180 k) pri 5 500 ot a 300 Nm pri 2 250 ot.
Renault Megane coupé je už na pohľad rýchle auto. Úplne stačí, aby sa po ceste presúval v zákonom stanovenom limite a hneď viete, s kým máte tú česť
Dvojliter turbo by dnes naozaj mal mať väčší výkon. Už len pre tú papierovú bitku s konkurenciou. Tam totiž môže prehrať bitku o zákazníka a perspektívny klient sa možno ani nedozvie, že TCe180 by vojnu s alternatívami možno i vyhral. Tých, ktorí môžu mať s novým autom dlhšiu osobnú skúsenosť je na svete naozaj len hŕstka.
Pre neustále aktíve ESP nie je možné vyskúšať si túto verziu na hraniciach možností podvozka. A preto tiež nebolo možné dosiahnuť na našej testovacej trati v padoku pod Pezinskou babou čas, ktorý by úplne doložil schopnosti tohto auta. S priemerným časom 0:59,43 je Mégane coupé TCe180 na 23. mieste. Pôsobí to hrozivo, ale na neustále aktívneho elektrického anjela strážneho je to skvelý výsledok. Odhadujem, že bez ESP by to síce bol o čosi väčší boj vodiča s autom, ale i väčšia zábava a zo skúseností i čas určite min. o 2 s lepší. Kam by to Mégane TCe 180 dostalo si treba pozrieť v našej tabuľke. Ja môžem len hádať... :-)
PS: nechajte nám, prosím, komentár v diskusií pod článkom. Bude to pre nás veľmi výdatná pomoc pri zlepšovaní testov v budúcnosti. Ďakujeme!
PLUSY: * tvar/dizajn |
MÍNUSY: - samozapínateľné ESP |
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Renault Mégane 2.0 TCe180 | rok výroby 2009 |
Motor: | zážihový, radový 4-valec prepĺňaný turbom, uložený vpredu naprieč, objem 1998 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82,7 x 93 mm, kompresný pomer 9,3:1, max. výkon 132 kW (180 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 300 Nm / 2 250 ot, litrový výkon 66 kW (90 k) |
Pohon: | jednokotúčová suchá spojka, mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon predných kolies |
Podvozok: | nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, zadná vlečená náprava s torznou priečkou, systémy ABS, TCS, ESP, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, vpredu 296 mm/vzadu 260 mm |
Kolesá: | ľahkozliatinové disky Renault 7x17", plášte rozmerov 225/45 R17 |
Rozmery a hmotnosti: | š x d x v - 4295 x 1810 x 1470 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 395 kg, objem kufra - 405 / 1 160 l, výkonová hmotnosť - 10,5 kg/kW, priemerná spotreba - 9l/100 km |
Dynamické parametre: | zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,8 s, max. rýchlosť - 230 km/h |
Cena: | základný model - 19 490 €, testovaná výbava - 22 840 € |
KOMENTÁRE REDAKCIE:
Testovaný Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180 bol meraný v spolupráci s firmou PROFITUNING
Auto je ako celok dovedené do vynikajúceho výsledku. Ale s tou elektronickou ručnou brzdou nebudem asi nikdy kamarát...