Akokoľvek nepravdepodobné to na pohľad je, je to tak. Test Renault Mégane RS a BMW 128ti. Prečo? Lebo BMW má historicky prvýkrát auto v kategórii klasických hothatchov s pohonom predných kolies. Ostré, malé a športovo ladené bavoráky sú medzi hothatchmi už dekády. No vždy išlo o zadokolky, alebo v ostatnom čase športovo ladené autá s pohonom oboch náprav. Model BMW 128ti je však ďalší veľký zlom nemeckej značky. Toto je stret dvoch úplne odlišných parktických športových áut. Odchádzajúcej a novej generácie, kráľa okruhov a príležitostného športovca. Majú však až prekvapivo veľa spoločného. Čo všetko? Pozrite náš porovnávací test.
Ten Megane je zrejme super hracka, aj ked zavodakom by som patdverovy (patmiestny) hatchback urcite nenazyval. O predoslej generacii som chvilu uvazoval (cup-s), v tej aktualnej su asi tri dovody, pre ktore by som si ho za vlastne penieaze nekupil. Automat, 4control, elektronicka rucna. Vlastne je to nakoniec jeden dovod - privela elektroniky. Nejzadil som v nom, neviem ako funguje, ale obavam sa, ze je mala sanca, ze by ta elektronika robila vzdy to, co prave pozadujem. Plus o takych pat-desat rokov, ktovie ci/ako to stale bude fungovat a ci to bude vediet niekto rozumne servisovat (4control). Ak turbo s automatom od Renaultu tak jedine Alpine A110 :)
@Nikt04 control maju desiatky tisicov renaultov v EU za ostatnych 20 rokov, so servisom a skusenostami s nim iste nie je problem. 5-dverak by si nenazyval zavodak? skus pozriet ake auta jazdia seriu TCR. Zavodak nikdy nebol o type karoserie priatelu, ale o nastaveni motora, podvozka, brzd, prevodovky a vobec jazdneho prejavu. Automat v Meganer RS je jeden z naj aky mozes v malych autach mat, 4 control je overena technika a el. rucna brzda je hotl vo vacsine modernych aut, ale to ma pramaly vplyv na cokolvek v aute, lebo ako si mohol vidiet, toto auto dokaze sikovny vodic poslat do brutalnych smykov a rucnej sa nemusi ani dotknut. Prosto uvedene argumenty su dost mimo a Alpine 110? Ano na plagat si ho mozno raz das :)
@Vaše menoKeď hlupák nerozozná PRETEKÁRSKE AUTO , myslím Teba a minuskarov od SÉRIOVÉHO..., tak Ti to niekto musí vysvetliť.
Čudujem sa novinárovi, ktorý preteká, že tiež takúto haluz vypustí...:)))
Mimochodom, pred časom bola na nete na predaj Fabia za vyše 100.000 eur, " ZÁVODNÁ" verzia, nech píšem správne slangovo:)), stará xxxx rokov. Predtým ešte nejaké japonský special, za vyše 300.000€...
Iba idiot považuje takú Fabiu RS za za" závodné" auto, či podobne ladené auto.
Nie, nie je.
@ľubošSamozrejme, ze ma daleko. Ved ano, nema ram, nejazdi slicky, nie je odlahcene, nema pretekarske brzdy atd atd. JASNE! Ale ked uz dekady existuju homologacne serie aut, ktore su podmienkou pre homologovanie nasledneho skutocneho pretekarskeho auta, tak verzie ako 911 GT3, alebo prave Megane RS Trophy maju k tym pretekarskym autam velmi blizko. Snad sa rozmumieme. Ak nie, tak je mi luto, ale homologacne serie aut pre bezne cesty su tu uz aj 50 rokov.
@MaroS TOPSPEED.skPod pojmom zavodak si Kefalin predstavuje auto typu Caterham pripadne Lotus, ktore sa vytahuje z garaze akurat tak na vikend/sportove jazdenie. Kategoria hothatch, do ktorej Megane stale patri, su auta na kazdy den - v pracovne dni do prace a do Lidla, v nedelu do kostola, cez vikend na okruhy. Dvojmiestna verzia predoslej generacie (tusim Trophy-R) s poloklietkou by sa za zavodak asi oznacit dala. O (ne)spolahlivosti 4control-u nemam ziadne vedomosti. Nespochybnujem, ze automat v Megane patri medzi top v malych autach. Podobne je to aj s elektronickou rucnou brzdou - vy novinari/testovaci mate svoj pohlad na vec - testujete obvykle nove/fungujuce auta (po relativne kratku dobu). Ja som napisal nazor niekoho, kto si chce auto kupit za vlastne, a nasledne s nim nejaky cas (povedzme 10 rokov) kazdodenne (ci je sucho ci je dazd) a bez zbytocnych problemov zit. Taky clovek moze mat k srandickam typu elektro podvozok, elektor prevodovka, elektro brzda trochu iny nazor. Ta narazka na Alpine bola myslena tak, ze takemu peknemu auticku by clovek aj tu elektroniku odpustil a kupil by si ho, teda ak mu to Maros dovoli.