Test Renault Mégane RS265
Chalani v Renault Sport Technologies na jar tohto roka pripravili pre Mégane R.S. modernizáciu. Tá súvisí s celkovou obnovou sortimentu typu nazvanú Mégane Collection. Pri tejto príležitosti dostal najostrejší Mégane histórie darček, fabrický softvérový tuning s výsledkom +15k podľa čoho sa zmenilo aj jeho označenie. Samozrejme, zovňajšok i vnútro má viacero nových drobností, podstatné však je, že všetko podstatné je zachované. Pozeráte sa na jednoznačne najostrejšiu, najagilnejšiu a na okruhoch najrýchlejšiu predokolku na svete. Už predošlá verzia Mégane R.S 250 napriek istému výkonovému deficitu v porovnaní s konkurentami ako Focus RS (305 k), Audi S3 a Golf R (265 k) a podobne jednoznačne dokázal, že na reálnych cestách a tratiach je nedolapiteľný. Stále aktuálny rekord 8 min. a 07 sekúnd na Severnej slučke to dokazuje najlepšie.
Pre podrobnejšie technické pozadie tohto modelu odporúčam prečítať si môj predošlý TopSpeed.sk test Mégane R.S.250 z roku 2010. Tento materiál sa pokúsim textovo zredukovať na minimum. Predsa len, 16,5 minútové video v sebe nesie drvivú väčšinu faktov a našich zistení, nie je dôvod ich tu znova opakovať a nudiť vás tým.
V prostredí, kde by ho každý slovenský majiteľ mal brať pravidelne vyvenčiť. SlovakiaRing mu nesmierne svedčí!
Renault Mégane R.S. II. generácie je jednoznačne najšportovejšia a najrýchlejšia predokolka na svete. Bez ohľadu na verziu RS250, alebo novšiu RS265. Skvelá správa je, že zďaleka nie je najdrahší, práve naopak. Patrí k najdostupnejším ostrým mašinám na trhu. Perfektné!
Príplatkové sedačky Recaro pripomínajú pretekárske auto, na cestovanie aj na dlhšie cesty sú celkom v pohode, problémové je nastupovanie a vystupovanie... Inak sa to však asi urobiť nedá.
Už roky vďaka partnerstvu s upravárenskou firmou MM racing trápime testované mašiny na valcovej brzde a meriame im skutočný výkon. Mégane R.S.265 nebol výnimkou. Prepĺňaný dvojliter meranie podstúpil v ukrutných podmienkach letných horúčav. Teplota nasávaného vzduchu bola až 43oC, čo sa iste podpísalo na schopnosti odovzdať svoje maximum na predné kolesá. Namerali sme max. výkon 175,6 kW (239 k) pri 5 900 ot a krásnych 369 Nm pri 3570 ot. Výkonom meranie teda za tabuľkovou hodnotou zaostáva 26 k, ale vôbec nepochybujem o tom, že tie kone tam skutočne sú. Naopak, rád by som vás upozornil na inú zaujímavosť. Citlivý vodič ju dokáže cítiť a meranie dobrý dojem len potvrdilo - ľahkosť pohybu. Všimnite si, stratový výkon hnacieho ústrojenstva je len 43,4 teda 59 k, čo je jedna z najlepších hodnôt na akú si spomínam.
Renault Mégane Coupé je až prekvapivo priestranné auto. Verzia RS z toho nič neuberá, práve naopak, tenké škrupiny Recaro miesto vnútri šetria, rovnako ako hmotnosť...
Verím, že emócie z videa sú dostatočným dôkazom toho ako skvelé to auto je. Robí všetko čo by ste od neho pri ostrej jazde očakávali a ešte viac. Len málo vodičov mu dokáže siahnuť na limit, aj preto sa nám na SlovakiaRingu nepodarilo zlomiť hranicu 2:40, aj keď vieme, že sa to dá. Možno sa to nepodarilo aj preto, že sme jazdili vždy dvaja, čím sme si pridali 75 kg. Tak či onak, spokojnosť ani nie je to správne slovo. My sme doslova nadšení!!!
Najväčšou slabinou je nepresné radenie. Je mrzuté, že tak výnimočné a schopné auto má najslabší článok vodičom druhú najčastejšie používanú vec. Týmto trpela už aj prvá generácia Mégane RS a v zásade s tým mám problém v každom Renaulte.
Po radení máme druhý najväčší problém s kombináciou skvelého balíka Cup a 19" diskov. Jasné, jasné, na aute vyzerajú nebezpečne dobre. No pre jazdu v našich podmienkach je to vražedná kombinácia nie len pre posádku, ale aj pre samotný podvozok (teda čapy a tlmiče). Tento doplnok príplatkovej výbavy odporúčam preskočiť a uspokojiť sa s 18". Na ne aj tak zoženiete plášte podstatne skôr, budú výrazne lacnejšie a podvozok i váš zadok a chrbát ochránia výrazne lepšie...
So základnou cenou 28 990 € patrí Mégane R.S.265 medzi najzvodnejšie voľby hothatch sveta. Pri kúpe cez finančné služby siete Renault je dokonca základná cena len 27 990 €. Jednoznačne však odporúčam priplatiť si minimálne za verziu Cup v ktorej dostanete skvelý mechanický samosvorný diferenciál a tiež športové škrupiny Recaro.
Renault Mégane R.S. 265
Motor:
Objem (cm3) 1998
Vŕtanie x zdvih (mm) 82,7 x 93
Počet valcov/ventilov 4/16
Max. výkon (kW/k) 195/265
– pri otáčkach (ot./min) 5500
Max. krútiaci moment (Nm) 360
– pri otáčkach (ot./min) 3000 až 5000
Palivo benzín
Prevodovka:
Manuálna 6 stupňová
Dynamika:
Max. rýchlosť (km/h) 254
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) 6,0
Spotreba:
Mestská premávka (l/100 km) 11,3
Mimomestská premávka (l/100 km) 6,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 8,2
Emisie CO2 (g/km) 190
Objem palivovej nádrže (l) 60
Brzdy:
Vpredu: ventilované kotúčové ∅ (mm) 340
Vzadu: kotúčové ∅ (mm) 290
Pneu:
S diskami kolies z ľahkej zliatiny 18" 225/40 R18
S diskami kolies z ľahkej zliatiny 19" 235/35 R19
Hmotnosť (kg )
Prevádzková hmotnosť 1390 kg
Rozmery (mm)
Rázvor 2640
Dĺžka 4299
Šírka 1804
Výška 1423
Objem batožinového priestoru (l) 344
Renault Megane RS 265
rok výroby 2012
Motor:
zážihový turbom prepĺňaný 4-valec uložený vpredu naprieč s nepriamym vstrekovaním, objem 1998 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82,7 x 93 mm, kompresný pomer 8.6:1, max. výkon 195 kW (265 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 300 Nm / 3 000 - 5 000 ot, litrový výkon 97 kW (132 k) / l. Emisná norma Euro V.
Pohon:
6-stupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy, samosvorný diferenciál
Podvozok:
nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, torzná tyč, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu 340 mm, vzadu 290 mm, elektronické systémy ABS, BAS, ESC, DSC.Kolesá:ľahkozliatinové disky 8,25J 19" , pneu 235/45 ZR19
Rozmery a hmotnosti:
d x š x v - 4 299 x 1 804 x 1 423 mm, rázvor náprav 2 640 mm, objem kufra - 344 l, pohotovostná hmotnosť - 1 390, kombinovaná spotreba (výrobca) - 8,2 l/100 km, spotreba (test) - 8,5 l/100 km, objem nádrže 60 l, výkonová hmotnosť 6,85 kg/kW.
Dynamické parametre:
max. rýchlosť - 254 km/h
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,0 s
Cena:
verzia Megane RS 265 od 28 990 €
Prudko návykové auto ktoré sa smelo môže postaviť papierovo ĎALEKO silnejším súperom. Pred pár rokmi sa nám ani nesnívalo, že prednokolka môže takto jazdiť...