Renault Twingo RS
Renault Twingo nie je zrovna auto ktoré by spĺňalo predstavy o športovom aute či športovej jazde. To si povedzme na rovinu a s tým súhlasíme, ale len do momentu, kým nevyskúšate jeho vrcholovú verziu RS. Garantujeme vám, že v tom okamihu sa zmení váš pohľad na tohto krpca. Je to totiž prudko návykové auto ktoré rozdáva radosť a zábavu na všetky strany. Neveríte? Čítajte ďalej!
Už pri prvom pohľade na toto auto vám musí byť jasné, že toto nie je obyčajné Twingo a že asi dokáže viac, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Áno, je to tak, Twingo RS je iné, je svojské a nebojíme sa povedať že extrémne zábavné. Uf, a to sme napísali hneď na začiatku recenzie! Na parkovisku si ho nespletiete s ničím iným a boli by ste prekvapení, ako sa ľudia za ním otáčajú. A čo je hlavné, je to unisex kára, teda nie je vyslovene ženské či mužské. A ešte jedna vec: svojím výzorom rado dráždi iných vodičov v cestnej premávke. Týmto by sme chceli pozdraviť jedného horkokrvného majiteľa „nadupanej“ Fábie RS ktorému jeho ego velilo obehnúť nás stoj čo stoj, zákruta nezákruta..
Toľko radosti v takom malom balení... To je Renault Twingo RS!
Exteriér Twinga RS ho jednoznačne odlišuje od zvyšku „Twingo family“ a na strane druhej ho jednoznačne priraďuje k „RS family“. Rozšírené prahy, blatníky, nárazníky, strešné krídlo a navyše pekné 16“ kolesá (základná výbava) ktoré len dokreslujú ten prekliato nízky posed nad cestou, to si skutočne nespletiete s iným Renaultom. Interiér pokračuje presne v tomto duchu, hlavne keď na každom možnom mieste čítate „Renault Sport“ čo vo vás len zvýši očakávania pred samotnou jazdou. Vnútro auta má celkovo veľmi vydarené zladenie materiálov a farieb ktoré sú navyše príjemné na dotyk. Musíme jednoznačne konštatovať, že sedačky použité v eReSku patria k tomu najlepšiemu čo sme mohli za posledné obdobie vyskúšať. Precízny posed, držanie tela ale pritom pohodlie bez známok únavy, presne takto si predstavujeme športové sedačky. Za tie dávame Renaultu obrovskú pochvalu...
Taktiež volant má veľmi dobrý priemer a hrúbku venca, avšak tu máme jednu pripomienku: prečo musí byť ovládanie rádia na konzole riadenia tak strašne nalepené k volantu? Hlavne pri rýchlom rúčkovaní sa nám veľmi často nepríjemne otreli prsty o tento ovládač. Doslova tam zavadzal. Rovnako si pochvalu nezaslúži ani, inak ergonomicky slušne zládnuté pracovisko, rozmiestnením tlačidiel, napríklad na ovládanie tempomatu (schované pod volantom asi nie je to najvhodnejšie miesto). Však poškriabať sa na ľavom uchu vieme aj pravou rukou, či nie? :)
Príjemný „upgrade“ oproti klasickému Twingu je pridanie červeno podsvieteného otáčkomeru priamo do zorného poľa vodiča. Je presne tam, kde má byť. Len škoda, že výrobca nepridal ešte jeden menší budík s teplotou vody, je to predsa len športové auto a takáto pomôcka by sa hodila. Interiér je aj napriek vonkajším rozmerom auta veľmi priestranný (pôsobí väčším dojmom ako napríklad Yaris) a stiesnene sa v ňom cítiť určite nebudete. Príjemným detailom bola pedálová skupina pod volantom kde má každý pedál na sebe vyrazený iný symbol (niečo ako pause, stop a play). Avšak hlavne v tomto premočenom počasí sa vám môže stať, že vám mokrá topánka skĺzne z pedálu, preto na to pozor.