Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Meno Twingo je umelé slovo, tak ako v prípade mnohých áut. No ľahko sa pamätá, dobre píše a skvelo znie. Vedeli ste, že vzniklo spojením označenia tancov Twist a Tango? Niektoré zdroje dokonca tvrdia, že Twist, Swing a Tango. Rovnako ako teraz, aj pred 22 rokmi bolo cieľom ponúknuť čo najväčší vnútorný priestor. Preto malo Twingo kolesá v rohoch karosérie a minimálne previsy. V ponuke bolo pôvodne iba s jedným motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 41 kW (55 k). Na pohon nového Twinga sú na výber 2 benzínové trojvalce. Atmosférický liter a prepĺňaná nula-deviatka. Prvý má označenie SCe 70. Z objemu 999 cm3 dáva výkon 51 kW (70 k) a 91 Nm. Druhý motor s objemom 898 cm3 a turbom má označenie je TCe 90, čo naznačuje jeho výkon. Dá 66 kW (90 k) a 135 Nm. Pre Renault ide o dôležitý typ v ponuke, špeciálne pre preplnené veľkomestá. Twingo je často prvým autom čerstvého vodiča a III. generácia môže byť vďaka výške sedačiek a vysokej kabíne obľúbená aj medzi penzistami. III. generácia Renaultu Twingo vznikla pre zníženie nákladov na vývoj spoločne s koncernom Daimler, ktorému na tejto platforme stojí Smart For4. Obe autá vyrábajú v Slovinsku v továrni pri mestečku Novo Mesto.

TopSpeed.sk je oficiálny mediálny partner najväčšej a najlepšej motokárovej haly v strednej Európe - Kart1 Aréna. Najlepší čas Renaultu Twingo SCe70 na 560 m dlhej trati bol na zimných gumách veľmi slušných 1:02,62. Pre porovnanie, naj časy motokár sú na úrovni 0:46...
TopSpeed.sk test Renault Twingo 1.0 III. gen

Predná kapota sa neotvára klasickým spôsobom, len takto vysúva vpred. Mohol tu byť malý kufor, no jediné čo tu nájdete sú nádobvky bŕzd, chladenia a akumulátor. Takže tú často otvárať nik nebude...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Twingo alebo Smart?

Už predošlá spolupráca koncerov Daimler a Renault-Nissan vyústila v r2010 do nápadu "Project Edison". Cieľom bolo pre minimalizovanie nákladov spoločne vytvoriť novú generáciu malých mestských áut pre obe strany. Twingo III. generácie a Smart For4 II. generácie sú len prvé z viacerých budúcich autíčok. V tomto prípade zdieľali obe značky na vývoj náklady na polovicu. Neskôr sa konštruktéri z francúzska viac venovali vývoju motorov a Nemci prevodovkám. Dohoda znela urobiť každému autu nezameniteľný dizajn a štýl. Renault teda načrel do histórie a po vzore mega úspešného Fiatu 500 oprášil kedysi mimoriadne úspešný Renault 5. Predlohou novému Twingu bola špeciálne verzia Turbo. Niektoré prvky vzišli z inšpirácie pôvodným Twingom. Preto, napríklad, pri uvedení boli k dispozícii len 4 farby karosérie (svetlo modrá, červená, biela a žltá), rovnako ako v roku 1993. Dnes sú v ponuke ďalšie tri metalízy (tmavá modrá, hnedá a čierna).

V Twingu môžete odviezť veci dlhé až 2,2 m a zobrať kamoša, ktorý  pomôže naložiť. To nie je bežné ani v autách väčších aj o dve triedy...
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov
EuroNCAP hodnotenie Renault Twingo III. gen

V oblasti bezpečnosti aj vzhľadom na reputáciu rodičov nie je žiaden drobček. Twingo III. rešpektuje všetky súčasné povinnosti, čo dnes znamená okrem 8 airbagov (4 predné, 4 bočné), systému ABS a TC, stabilizáciu ESC aj systém monitorovania tlaku v pneumatikách TPMS a dokonca sledovanie jazdných pruhov. V hodnotení EuroNCAP získalo Twingo III. 4-hviezdičky a vcelku slušné hodnotenie pasívnej bezpečnosti v jednotlivých oblastiach ako ochrana dospelých vpredu, ochrana detí a chodcov. Možno by bola aj 5. hviezdička, keby malo Twingo viacero elektronických systémov. Je to však cenovo dostupné auto a tak niektoré nemá v ponuke a iné len za príplatok. V tejto kategórii vozidiel je to však úplne v poriadku.

Podrobný report hodnotenia EuroNCAP

Twingo vždy znamenalo a stále je auto do mesta. Nemá najmenší zmysel hodnotiť ho inými kritériami. Neznamená to síce, že nemôže opustiť obec a vydať sa na diaľnicu, či za mesto. Skôr to, že s ním nemá zmysel robiť cestu v jednom smere dlhšiu než 100 km. Pre toto použitie v pohode odvezie 4 dospelých s drobnou bagážou. Keď sú v aute viac než dvaja, o predbiehanie sa radšej ani nesnažte (ak nemáte verziu TCe90). Ako vidíte v sumarizácii plusov a mínusov, Twingo III je aj pre nás príjemným prekvapením. Mrzuté, že stojí o 500 až 1000 € viac, než by bolo pri súčasných cenách iných lacných áut adekvátne. Inak je to naozaj vhodná voľba pre začiatočníkov, a pre vyšší posed a kabínu tiež pre penzistov.


Renault Twingo SCe 70 III. gen
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ originálna konštrukcia,
+ hravý dizajn,
+ priemer otáčania (rejd),
+ komfort pruženia,
+ priestrannosť,
+ 5-dverí je praktických,
+ R-link a R&GO appka,
+ asistent rozjazdu do kopca,
+ nemá štart/stop,
+ zaujímavé riešenia,
   (odkladacie priestory).

 

     

MÍNUSY:

- komplikované ovládanie tempomatu,
- vpredu mohol byť malý kufor,
- nevypíntateľná trakčná kontrola,
- nízky posed,
- nepríjemné vibrácie na voľnobehu,
- spotreba vyše 6 l/100 km,
- vyššia cena.
 

Cenník Renault Twingo III. gen

Komentár redakcie: František HANZEL

Na nové Twingo som sa tešil od predstavenia. Dôvodom je nie len milý retro vzhľad, ale aj, prinajmenšom zaujímavá, koncepcia s motorom vzadu. Áno, Renault sa tu snaží okukať návod, ktorý veľmi úspešne použil Fiat pri reinkarnácii 500-ky. Siahol do histórie, našiel Renault 5 a určite nešliapol vedľa. Oproti Luigimu má malý Francúz výhodu väčšej praktickosti 5-dv. karosérie. Koncept so zadným náhonom sľuboval zábavu, no ak by ste čakali divoké drifty na snehu v rozlete vás zastaví nevypínateľné ESC. Napriek tomu Twingo vyčarí úsmev. Osobne som sa z neho tešil pri každej jazde napriek tomu, že je lacné a nemá mnoho hračiek, ako väčšie autá. Naproti tomu ponúkne výbornú manévrovateľnosť. Twingo sa skutočne dokáže otočiť na miestach, kde by ste to ani s tak malým autom nečakali. Je stvorené pre mesto a vyslovene sa tam s ním môžete hrať. Na test sme mali slabší motor, no pre mesto poskytoval dostatočnú dynamiku. Do cca 60 km/h. Potom je to už horšie. Od 80 km/h nezrýchľuje ako sme dnes zvyknutí. Preto si treba predbiehanie dobre rozmyslieť a naplánovať. Napriek tomu dokáže v pohode cestovať rýchlosťami okolo 100 km/h, ani diaľničná 130-ka nie je katastrofa. Je to jedno z mála áut testovaných v TopSpeede, kde sme mohli vyskúšať maximálku bez strachu o vodičák. Aj keby nás 151 km/h namerali, na diaľnici by to asi nestálo ani za zastavenie. Čo sa týka jazdných vlastností, Twingo okrem obratnosti ponúkne aj komfort. Podvozok dokáže v pohode hltať nerovnosti a ani na panelovej ceste z vás nevytrasie dušu. Aj asistent rozjazdu do kopca fungoval výborne, až nebadane auto podržal ozaj dlho. Čiže sa s nim do kopca pohodlne rozbehne aj začiatočník. Tešil som sa z každej jazdy. Ak by sa v Renaulte rozhodli robiť RS, určite beriem. Mimochodom, športovejšiu verziu už testujú a hoci to asi nebude RS, bude zaujímavá.

Renault_Twingo
SCe70 III.gen 

rok výroby 2014

Motor: atmosférický benzínový trojvalec vzadu naprieč, objem 999 cm3, 4 ventily na valec, vŕtanie x zdvih - XX x YY mm, kompresný pomer 11:1, max. výkon 51 kW (70 k)/ 6000 ot, max. krútiaci moment 91 Nm/ 2850 ot, litrový výkon 51 kW (70 k)/l, emisná trieda Euro 5.
Pohon: 5-stupňová manuálna prevodovka, pohon zadných kolies.
Podvozok: predná náprava McPherson, zadná náprava DeDijon,
vpredu kotúčové brzdy, vzadu bubnové.
Kolesá: Pneumatiky vpredu 165/65 R15, vzadu 185/60 R15,
disky z ľahkej zliatiny.
Rozmery a hmotnosti: d x š v - 3595 x 1646 x 1554 mm, rázvor 2494 mm, objem kufra 188/219 l, pohotovostná hmotnosť 864 kg (bez vodiča), komb. spotreba 4,5 l/100 km (výrobca), 6,1 l/100 km (počas testu), objem palivovej nádrže 35 l, výkonová hmotnosť 10,4 kg/kW
Dynamické parametre:

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 14,5 s, max. rýchlosť: 151 km/h

Cena: Základná cena: 7990 €
Testovaná verzia: 8740 €