Ľudí, ktorí hľadajú mestský crossover na ukazovanie sa pred ostatnými určite nenadchne. Nielen pre fádny vzhľad a jednoduchý interiér. Ale aj preto, že mu chýba mnoho prvkov a funkcií, ktoré robia drahé moderné autá hodnými 21. storočia. No Subaru to robí naschvál. Vo väčšine vecí ostáva v oáze tradícií a toho, prečo sme autá mali v 90. rokoch tak radi. Na druhej strane však prekvapí viacerými nápadmi a riešeniami, ktoré nemá žiadna iná značka a pritom sú také jednoduché, nápadité a praktické, až som presvedčený, že by ich mali mať všetky moderné autá.
Či už systém spravovania servisných intervalov v palubnom počítači, alebo upozornenie na odchádzajúcu premávku pred vami, keď sa práve nepozeráte pred seba v zápche či na križovatke. Subaru má veľa verných fanúšikov a tých Outback poteší priestorom a doslova šokuje priechodnosťou terénom. Za mňa veľmi dobré, nenápadné auto. Ideálne pre farmára, alebo ľudí v horských oblastiach. Toto rozhodne nie je ďalšie módne SUV, ale seriózne auto pre chlapa a akčnú rodinu. Čo pre chlapa, pre chlapov! To, čo komfortne pojme ozaj prekvapí. Tu fakt môžu aj vzadu komfortne a vzpriamene sedieť dvaja, ba traja chlapi s výškou nad 185 cm.
Subaru je jediný výrobca, ktorý pre sledovanie diania pred vozidlom využíva len kamery. Ostatní vždy aj radar, alebo lidar. Viacerými oceneniami ovenčený systém EyeSight využíva 2 kamery v čelnom skle. Predok tak neobsahuje drahé snímače, ktoré ľahko poškodíte nielen nedobrzdením, ale v prípade takto zdatného kombíka v teréne hlavne tam. Kamery okrem iného sledujú vzdialenosť od auta pred vami a umožňujú fungovať adaptívnemu tempomatu. Žiaľ, systém sledovania jazdných pruhov či prekážok je nastavený tak, že pípa kvôli každej hlúposti a neustále. Ale má aj skvelú funkciu upozornenia na pohnutie auta pred vami, napríklad keď ladíte rádio, alebo sa hráte s mobilom a naskočí zelená. Drobnosť, no toto by mali mať všetci výrobcovia. Dokonca vás chráni aj keď si pomýlite spiatočku s jednotkou a pred vami je prekážka. Absencia radaru má však aj nevýhody. Pri prevádzke v daždi totiž kamery nemajú schopnosť detegovať predmety nižšie ako jeden meter. To však stále nemení nič na fakte, že EyeSight je aktuálne najlepší systém autonómneho brzdenia na svete. Skutočne. Potvdzuje to viacero nezávislých svetových autorít v testoch od ADAC z Nemecka a IIHS z USA. Subaru s modelom Outback získalo od ADAC a tiež IIHS ako jediná značka najvyšší možný počet bodov za prevenciu čelného nárazu. A to bojovalo proti 5 prémiovým výrobcom, ktorých systémy automobilky vychvaľujú v nejednej reklame, či marketingovej komunikácii. Klobúk dolu!
V roku 2014, keď tento model prišiel na trh skončil v EuroNCAP hodnotení v kategórii Large Family car na 3. mieste. Lepšie na tom boli VW Passat B8 a Mercedes triedy C.
Takmer rovnaké
Nové Subaru Outback je takmer rovnaké, ako predošlý typ. Tam, kde malo ostať rovnaké (solídnosť, jednoduchosť, priestor), také ostalo. A tam, kde sme chceli zlepšenia (výbava, elektronika), sme sa zlepšení dočkali. Čiastočne. Na konkurenciu to v niektorých oblastiach nestačí, no ak v pretechnizovanej dobe s keyless, automatickými dverami kufra, automatickými diaľkovými svetlami, rôznymi jazdnými režimami či tuhosťami podvozka hľadáte chlapské auto, ktoré jazdí presne tak, ako šoférujete a ako na to dupete, tu je! Outback je autom ako z konca 90. rokov s niektorými prvkami 21. storočia. Auto ako toto treba doslova hľadať, alebo prácne a pre mnohých predajcov až nezmyselne konfigurovať... :)
Subaru Outback 2.0D CVT
rok výroby 2015
PLUSY: + skvelé pre naše necesty, nebude si vyberať, |
MÍNUSY:
|
Subaru Outback 2.0 D CVT |
rok výroby 2015 |
Motor: |
vznetový 4-valec s protibežnými piestami boxer prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek VTG, uložený vpredu pozdĺž, priame vstrekovanie paliva, objem 1998 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 86 × 86 mm, kompresný pomer 15,2 : 1, max. výkon 110 kW (150 k) /3 600 ot, max. krútiaci moment 350 Nm / 1 600 - 2 800 ot, litrový výkon 60 kW (75 k) / l, emisná trieda Euro 6. |
Pohon: |
bezstupňová automatická prevodovka CVT Lineartronic s nastavenými 7 prevodmi, permanentný pohon 4x4 Symetrical All Wheel Drive, aktívne riadené elektronické rozdeľovanie krútiaceho momentu. |
Podvozok: |
nezávislé zavesenie kolies oboch náprav, predná typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu aj vzadu, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. |
Kolesá: |
sériové obutie: hliníkové 7x17" disky, pneumatiky 225/65 R17. |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4815 x 1840 x 1605 mm, objem kufra - 559 l, rázvor 2745 mm, svetlá výška 200 mm, pohotovostná hmotnosť - 1676 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 6,1 l/100 km (výrobca), objem nárdže 60 l, výkonová hmotnosť 15,24 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 192 km/h, |
Cena: |
Základná verzia - 32 990 € |
Ľudí, ktorí hľadajú mestský crossover na ukazovanie určite nenadchne, kvôli fádnemu vzhľadu a jednoduchému interiéru, ktorý pôsobí trochu nemoderne. Subaru má však svojich verných fanúšikov a tých poteší priestor a priechodnosť terénom. Outback je rozhodne veľmi dobré, nenápadné auto, bez zbytočností, ktoré robí presne to, čo od neho potrebujete. Je ideálne nielen ako rodinné auto s obrovským vnútorným priestorom, ale je veľmi dobre využiteľné aj pre farmárov, alebo ľudí bývajúcich v horských oblastiach. Priechodnosťou v teréne totiž hravo prekoná drvivú väčšinu nezmyselných, módnych SUV.