Nové Suzuki Across vo verzii Plug-in hybrid je skutočne vydareným hybridom. Plug-in hybrid je veľmi často spojením maloobjemového motora s malou batériou s dojazdom približne 30 až 40 kilometrov na čisto elektrický pohon pri dobrých podmienkach. Suzuki Across to však urobilo inak. Pod kapotou máme 2,5 litrový, benzínový atmosférický motor s výkonom 136 kW (185 koní) a krútiacim momentom 227 Nm v spojení s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 18,1 kWh. Kombinovaný výkon je tak slušných 225 kW (306 koní). Na čisto elektrický pohon by tak Suzuki Across malo reálne zvládnuť až 75 kilometrov. Z 0 – 100 zvládne zrýchliť za 6 sekúnd. Veľmi milým prekvapením je prítomnosť tepelného čerpadla, ktoré stále nemajú v ponuke ani všetky elektromobily. To zaručí ďaleko menšie spotreby elektrickej energie pri vykurovaní interiéru. Veľmi dobrou funkciou je tiež nezávisle vykurovanie pomocou kľúča, kde jedným tlačidlom auto prebudíte a začne vykurovať na prevádzkovú teplotu. Pokiaľ je auto pripojené k nabíjačke, počas ranného vykurovania auto použije energiu zo zásuvky a teda kapacita batérie ostáva nenarušená. 

K dispozícii sú tri jazdné režimy (eco, normal, sport) a tiež tri režimy fungovania hybridného režimu. Automatický, kde bude auto samo rozhodovať, či potrebuje spaľovací či elektromotor. Režim EV v ktorom sa auto správa ako typický elektromobil a ani pri prudkom zošliapnutí plynu auto spaľovací motor nezapne. Tretí režim slúži na nabitie batérií pomocou spaľovacieho motora. K dispozícii je ešte režim HV, kde sa auto začne správať ako typický hybrid Toyoty. V tomto režime sa auto rozbieha primárne na elektrický pohon a až potom, keď sa záťaž akcelerácie zníži, tak sa zapojí spaľovací motor. 

Dizajn

Aj keď má Suzuki Across s Toyotou RAV4 spoločného viac než dosť, nejaké prvky sú predsa odlišné. Vlastnú identitu má najmä predná časť auta, kde je na prvý pohľad vidieť zväčšenú prednú masku a iný stred predných svetiel. Predná časť Acrossu sa na RAV4 a ani na iný model Suzuki nepodobá. Bočný profil a zadná časť auta je veľmi podobná RAV4, nechýba ani typické hybridné označenie na bočnej strane vozidla. Na aute sú obuté 19 palcové disky, ktoré takisto poznáme z Toyoty, ale ak ich chcete v Toyote, musíte si za ne priplatiť v podobe vyššej výbavy. 

TOPSPEED.sk videotest Suzuki Across v meste, na diaľnici aj v teréne: 

Interiér a praktickosť

Interiér je veľmi dobre ergonomicky zvládnutý, no žiadne nové, kreatívne prvky nečakajte. Suzuki skôr stavilo na klasiku a konzervatívnosť. Celkovo je úroveň spracovania na vysokej úrovni s mnohými mäkčenými časťami. Nechýba známy stredový 9-palcový displej z Toyoty, ktorý síce nepôsobí najmodernejšie ani dizajnovo, ani graficky, ale je dobre ovládateľný. Ovládanie klimatizácie ostáva samostatne. K dispozícii je tiež množstvo odkladacích priestorov. Across má rázvor 269 cm a teda o priestor v interiéri ozaj nie je núdza. Bohatý priestor je aj na zadných sedadlách, problémom môže byť azda len trochu menší uhol otvárania zadných dverí. Na zadných sedadlách príjemné komfortné prvky v podobe USB portov, vyhrievaných sedadiel a množstvo odkladacích priestorov. Batožinový priestor Suzuki Across má objem 490 litrov, Toyota RAV4 hovorí až o 520 litroch. To nemusí hneď znamenať väčší objem, zrejme len započítali priestor pod dnom. K dispozícii je aj dnes už celkom vzácne rezervné koleso, najmä čo sa Plug-in hybridov týka. Nakladací priestor je široký a ani nakladacia hrana nie je vysoko. V batožinovom priestore nájdeme aj 12 a 220 V zásuvku. 

+ výkonný

PLUSY:

+ výborný hybridný pohon;

+ veľká nádrž

+ vysoký elektrický dojazd

+ odkladacie priestory

+ výhľad z auta;

+ ľahké riadenie ideálne do mesta

+ bohatá základná výbava

+ nezávislé vykurovanie

+ schopnosti v teréne

+ vysoký výkon elektromotora

     

MÍNUSY:

- nemožnosť jazdy bez brzdového pedálu

- fádny dojem z interiéru

- vysoká cena

- náklony v zákrutách

- chýba rýchle DC nabíjanie

SUZUKI ACROSS  
Motor 2,5l Plug-in Hybrid
Rozmery (d/š/v) 4635/1855/1690 mm
Rázvor 2690 mm
Maximálny výkon spaľovacieho motora (kW/ps) 136 kW / 185 koní
Maximálny krútiaci moment motora 227 Nm
Maximálny výkon elektromotorov predný 134 kW, zadný 40 kW
Maximálny krútiaci moment elektromotorov predný 270 Nm, zadný 121 Nm
Pohon 4x4
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) 6 sek.
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Batožinový priestor 490/ 1168 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1940 kg
Cena modelu od  49 900 eur
  Suzuki Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX Toyota RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort
základný model 49 990 € (Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX) 49 990 € (RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort)
adekvátny model 49 990 € (Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX) 49 990 € (RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort)
adekvátna výbava predné a zadné PDC, bezkľúčový vstup, automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievaný volant, 19-palcové disky, zatmavené zadné sklá, LED svetlá v sérii: adaptívny tempomat, predné a zadné PDC, dvojzónová automatická klimatizácia, zadná kamera, bezkľúčový vstup, zatmavené zadné sklá, LED svetlá, 18-palcové disky, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, DAB, navigácia
výsledná cena 49 990 € 49 990 €
     
  Mitsubishi Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle+ Opel Grandland X 1,6 PHEV 221 kW A8 4x4 Ultimate
základný model 42 990 € (Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle) 33 490 € (Grandland X 1,6 PHEV 165 kW A8 Edition)
adekvátny model 44 990 € (Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle+) 41 290 € (Grandland X 1,6 PHEV 221 kW A8 4x4 Ultimate)
adekvátna výbava v sérii: strešné okno, navigácia, LED svetlá, 360-stupňová kamera, PDC vpredu a vzadu, koža, 18-palcové disky, alarm, zatmavené zadné sklá, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, adaptívny tempomat, automatická dvojzónová klíma, vyhrievané predné okno, bezkľúčový vstup v sérii: LED svetlá, zadná kamera, parkovací asistent, zatmavené zadné sklá, vyhrievanie predných sedadiel, 18-palcové disky, bezkľúčový vstup, PDC vpredu a vzadu, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat, navigácia, za príplatok: adaptívny tempomat 800 €, 19-palcové disky 400 €
výsledná cena 44 990 € 42 490 €
     
  Škoda Enyaq iV 80 150 kW Loft  
základný model 39 490 € (Enyaq iV 60 132 kW Loft)  
adekvátny model 46 990 € (Enyaq iV 80 150 kW Loft)  
adekvátna výbava v sérii: 19-palcové disky, LED Matrix svetlá, 3-zónová klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá a volant, zatmavené zadné sklá, PDC vpredu a vzadu, zadná kamera, tempomat, digitálny panel, bezkľúčový vstup, za príplatok: adaptívny tempomat s vedením v pruhu 806 €  
výsledná cena 47 796 €