Nové Suzuki Across vo verzii Plug-in hybrid je skutočne vydareným hybridom. Plug-in hybrid je veľmi často spojením maloobjemového motora s malou batériou s dojazdom približne 30 až 40 kilometrov na čisto elektrický pohon pri dobrých podmienkach. Suzuki Across to však urobilo inak. Pod kapotou máme 2,5 litrový, benzínový atmosférický motor s výkonom 136 kW (185 koní) a krútiacim momentom 227 Nm v spojení s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 18,1 kWh. Kombinovaný výkon je tak slušných 225 kW (306 koní). Na čisto elektrický pohon by tak Suzuki Across malo reálne zvládnuť až 75 kilometrov. Z 0 – 100 zvládne zrýchliť za 6 sekúnd. Veľmi milým prekvapením je prítomnosť tepelného čerpadla, ktoré stále nemajú v ponuke ani všetky elektromobily. To zaručí ďaleko menšie spotreby elektrickej energie pri vykurovaní interiéru. Veľmi dobrou funkciou je tiež nezávisle vykurovanie pomocou kľúča, kde jedným tlačidlom auto prebudíte a začne vykurovať na prevádzkovú teplotu. Pokiaľ je auto pripojené k nabíjačke, počas ranného vykurovania auto použije energiu zo zásuvky a teda kapacita batérie ostáva nenarušená.
K dispozícii sú tri jazdné režimy (eco, normal, sport) a tiež tri režimy fungovania hybridného režimu. Automatický, kde bude auto samo rozhodovať, či potrebuje spaľovací či elektromotor. Režim EV v ktorom sa auto správa ako typický elektromobil a ani pri prudkom zošliapnutí plynu auto spaľovací motor nezapne. Tretí režim slúži na nabitie batérií pomocou spaľovacieho motora. K dispozícii je ešte režim HV, kde sa auto začne správať ako typický hybrid Toyoty. V tomto režime sa auto rozbieha primárne na elektrický pohon a až potom, keď sa záťaž akcelerácie zníži, tak sa zapojí spaľovací motor.
Dizajn
Aj keď má Suzuki Across s Toyotou RAV4 spoločného viac než dosť, nejaké prvky sú predsa odlišné. Vlastnú identitu má najmä predná časť auta, kde je na prvý pohľad vidieť zväčšenú prednú masku a iný stred predných svetiel. Predná časť Acrossu sa na RAV4 a ani na iný model Suzuki nepodobá. Bočný profil a zadná časť auta je veľmi podobná RAV4, nechýba ani typické hybridné označenie na bočnej strane vozidla. Na aute sú obuté 19 palcové disky, ktoré takisto poznáme z Toyoty, ale ak ich chcete v Toyote, musíte si za ne priplatiť v podobe vyššej výbavy.
TOPSPEED.sk videotest Suzuki Across v meste, na diaľnici aj v teréne:
Interiér a praktickosť
Interiér je veľmi dobre ergonomicky zvládnutý, no žiadne nové, kreatívne prvky nečakajte. Suzuki skôr stavilo na klasiku a konzervatívnosť. Celkovo je úroveň spracovania na vysokej úrovni s mnohými mäkčenými časťami. Nechýba známy stredový 9-palcový displej z Toyoty, ktorý síce nepôsobí najmodernejšie ani dizajnovo, ani graficky, ale je dobre ovládateľný. Ovládanie klimatizácie ostáva samostatne. K dispozícii je tiež množstvo odkladacích priestorov. Across má rázvor 269 cm a teda o priestor v interiéri ozaj nie je núdza. Bohatý priestor je aj na zadných sedadlách, problémom môže byť azda len trochu menší uhol otvárania zadných dverí. Na zadných sedadlách príjemné komfortné prvky v podobe USB portov, vyhrievaných sedadiel a množstvo odkladacích priestorov. Batožinový priestor Suzuki Across má objem 490 litrov, Toyota RAV4 hovorí až o 520 litroch. To nemusí hneď znamenať väčší objem, zrejme len započítali priestor pod dnom. K dispozícii je aj dnes už celkom vzácne rezervné koleso, najmä čo sa Plug-in hybridov týka. Nakladací priestor je široký a ani nakladacia hrana nie je vysoko. V batožinovom priestore nájdeme aj 12 a 220 V zásuvku.
+ výkonný
PLUSY: + výborný hybridný pohon; + veľká nádrž + vysoký elektrický dojazd + odkladacie priestory + výhľad z auta; + ľahké riadenie ideálne do mesta + bohatá základná výbava + nezávislé vykurovanie + schopnosti v teréne + vysoký výkon elektromotora |
MÍNUSY: - nemožnosť jazdy bez brzdového pedálu - fádny dojem z interiéru - vysoká cena - náklony v zákrutách - chýba rýchle DC nabíjanie |
SUZUKI ACROSS | |
Motor | 2,5l Plug-in Hybrid |
Rozmery (d/š/v) | 4635/1855/1690 mm |
Rázvor | 2690 mm |
Maximálny výkon spaľovacieho motora (kW/ps) | 136 kW / 185 koní |
Maximálny krútiaci moment motora | 227 Nm |
Maximálny výkon elektromotorov | predný 134 kW, zadný 40 kW |
Maximálny krútiaci moment elektromotorov | predný 270 Nm, zadný 121 Nm |
Pohon | 4x4 |
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) | 6 sek. |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Batožinový priestor | 490/ 1168 litrov |
Pohotovostná hmotnosť | 1940 kg |
Cena modelu od | 49 900 eur |
Suzuki Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX | Toyota RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort | |
základný model | 49 990 € (Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX) | 49 990 € (RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort) |
adekvátny model | 49 990 € (Across 2,5 PHEV 136 kW E-CVT 4x4 GLX) | 49 990 € (RAV4 2,5 PHEV 225 kW e-CVT AWD Comfort) |
adekvátna výbava | predné a zadné PDC, bezkľúčový vstup, automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievaný volant, 19-palcové disky, zatmavené zadné sklá, LED svetlá | v sérii: adaptívny tempomat, predné a zadné PDC, dvojzónová automatická klimatizácia, zadná kamera, bezkľúčový vstup, zatmavené zadné sklá, LED svetlá, 18-palcové disky, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, DAB, navigácia |
výsledná cena | 49 990 € | 49 990 € |
Mitsubishi Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle+ | Opel Grandland X 1,6 PHEV 221 kW A8 4x4 Ultimate | |
základný model | 42 990 € (Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle) | 33 490 € (Grandland X 1,6 PHEV 165 kW A8 Edition) |
adekvátny model | 44 990 € (Outlander 2,4 PHEV 165 kW 4WD Instyle+) | 41 290 € (Grandland X 1,6 PHEV 221 kW A8 4x4 Ultimate) |
adekvátna výbava | v sérii: strešné okno, navigácia, LED svetlá, 360-stupňová kamera, PDC vpredu a vzadu, koža, 18-palcové disky, alarm, zatmavené zadné sklá, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, adaptívny tempomat, automatická dvojzónová klíma, vyhrievané predné okno, bezkľúčový vstup | v sérii: LED svetlá, zadná kamera, parkovací asistent, zatmavené zadné sklá, vyhrievanie predných sedadiel, 18-palcové disky, bezkľúčový vstup, PDC vpredu a vzadu, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat, navigácia, za príplatok: adaptívny tempomat 800 €, 19-palcové disky 400 € |
výsledná cena | 44 990 € | 42 490 € |
Škoda Enyaq iV 80 150 kW Loft | ||
základný model | 39 490 € (Enyaq iV 60 132 kW Loft) | |
adekvátny model | 46 990 € (Enyaq iV 80 150 kW Loft) | |
adekvátna výbava | v sérii: 19-palcové disky, LED Matrix svetlá, 3-zónová klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá a volant, zatmavené zadné sklá, PDC vpredu a vzadu, zadná kamera, tempomat, digitálny panel, bezkľúčový vstup, za príplatok: adaptívny tempomat s vedením v pruhu 806 € | |
výsledná cena | 47 796 € |