Dizajn
Úprimne, keď sa C-HR objavila, nechytila ma za srdce. Napriek tomu, že sa mi nie úplne páčila, vždy som ju v premávke postrehol, pretože je výstredná. Extravagantný dizajn je jednou z vecí, ktoré tomuto autu v predajoch pomáhajú. A modernizácia jej výrazne prospela. Nová grafika predných aj zadných svetiel jej dodala športovejší nádych a vďaka krásnej oranžovej farbe sa páčila aj mne. No tento dizajn si pýta daň.
Ani po facelifte sa inžinierom nepodarilo vyriešiť lepšie otváranie zadných dverí a ich kľúčka narúša celú estetiku.
Pri otváraní dverí som neraz pocítil, že majú mimoriadne ostrú hranu, o ktorú sa môžete poškriabať. Väčší problém je aj vysoká nakladacia hrana batožinového priestoru. Príjemným prekvapením je výhľad dozadu. Podľa dizajnu som čakal, že bude horší, no cez spätné zrkadlo toho vidíte naozaj dosť.
Pohľad šikmo vzad cez C stĺpik je naopak zlý. Pri križovatke, kde potrebujete dať prednosť a autá prichádzajú zošikma, ich takmer nemáte šancu vidieť. Za krásu sa platí.
Interiér
Na to, koľko dizajnovej odvahy srší z vonku, je interiér pomerne striedmy. Žiadne dizajnové výstrelky, skôr funkčnosť a špičková kvalita. Nepáčia sa mi budíky, ktoré sú akési tmavé a horšie čitateľné. Ukazovateľ ekologickej jazdy sa stane vašim dobrým kamarátom, k tomu sa dostanem neskôr. Volant sa drží príjemne, prvky ovládania sú na ňom rozložené zmysluplne. Vlastne všetko v interiéri sa dá ovládať intuitívne. Toyota si na radosť mnohých neosvojila ovládanie vzduchotechniky cez dotykové obrazovky. Interiér testovaného modelu bol vyhotovený v troch farbách. Primárnu čiernu dopĺňal hnedý vrch palubovky a biele sedadlá.
Interiéru je možné vytknúť iba detaily, ako napríklad absentujúcu “pásku” na doklady v tienidlách, otvárací gombík priehradky spolujazdca musíte stlačiť poriadne silno, aby ste ju otvorili. Vyhrievanie volantu musíte hľadať naľavo pod ním, rovnako aj s otváraním nádrže, alebo automatickým parkovaním.
Sedenie na zadných sedadlách je najväčší neduh C-HR. Jej dizajn spôsobil nesmierne malé zadné okná. Takže napriek tomu, že je vzadu dostatok miesta na nohy a akurát na hlavu (mám 180 cm), máte pocit stiesnenosti. Tu by ako rodinné auto C-HR zlyhala, ak by ste mali vzadu voziť odrastené deti vyššie než 175 cm.
Kufor
Batožinový priestor má najvýkonnejšej verzii s 2,0 l hybridom objem 358 l, čo je menej ako pri slabšom hybride s motorom 1,8. Ďalšou slabinou je spomínaná vysoká nakladacia hrana. Hybridné ústrojenstvo výrazne obmedzuje možnosti práce s priestorom. Po sklopení zadných sedačiek tak vznikne nepríjemný schod. Napriek akumulátorom, ktoré sú pod zadnými sedačkami, vám C-HR ponúkne malé úložné priestory pod dnom kufra a takisto aj po jeho stranách.
Infotainment
To bola vždy slabina Toyoty a všetkých japonských áut celkovo. Pri prvom pohľade sa moje obavy opäť ozvali. Hrubý rám okolo, nevkusné a lacno vyzerajúce tlačidlá po bokoch. Takisto dizajn používateľského rozhrania je stále ďaleko za európskou a aj kórejskou konkurenciou. Rovnako to platí aj pre parkovaciu kameru. No chvalabohu, Toyota to konečne pochopila a umožňuje prepojenie auta s vašim smartfónom. Áno, už aj C-HR prináša Android Auto a Apple CarPlay. Práve vďaka nemu si môžete vychutnať 800-wattovú audio sústavu od spoločnosti JBL. Zvuku 8 reproduktorov som sa nedokázal nabažiť a celé noci som sa vozil ako samotár mestom a vychutnával si koncert podľa vlastnej chuti.
Motor a spotreba
Pamätám si, že pred rokmi, keď sa povedalo hybrid, tak sme padali na zadok. Pocit budúcnosti z hybridu po rokoch opadol a sám som mal pocit, že jazdím v úplne bežnom aute. Nemám v ňom pocit “ufa” ako v plug-in a elektrických vozidlách. Hybrid Toyoty nechce konkurovať extrémnejším podobám alternatívnym pohonov, ale práve zavedením naftovým agregátom. A v meste ich nielen dorovnáva, ale aj prekonáva. Hlavne v dopravnej špičke, kde sa musíte veľmi neefektívne rozbiehať a zastavovať.
Pod kapotou lávovej C-HR drieme atmosférický 4-valcový 2,0 l hybrid s kombinovaným výkonom 135 kW (180 k) a 190 Nm. Výkonovo je na úrovni prvej RS Octavie a je to poznať. Aj napriek prevodovke eCVT dokáže zatlačiť do sedadiel a predbiehacie manévre mu nerobia problém.
Z jedného konca Bratislavy na druhý sa v rámci testovacej jazdy v špičke podarilo prejsť za 4,5 litra na sto kilometrov. Náš testovací okruh zvládla za 5,1 litra, čo je skvelý výkon. No žiaľ, je to asi o 0,8 litra viac, ako sme na rovnakej trase dosiahli s modelom Toyota C-HR s 1,8 motorom. Diaľnice jej už tak nevoňajú. Na nich sa spotreba pohybovala medzi 6,4 - 7,0 l/100 km. Faktom zostáva, že pri úplne bežnom jazdení sa mi za týždeň podarilo najazdiť 650 km a nemusel som natankovať jediný liter. To jasne dokazuje, že hybrid sa už v meste oplatí viac, ako diesel. Na dlhšie trasy však ostáva stále diesel v pozícii kráľa. Pri Toyote treba podotknúť zásadnú vec. Spoľahlivosť jej hybridov patrí k absolútnej špičke a servisné náklady sa podľa majiteľov v diskusiách pohybujú na minime.
Jazdné vlastnosti
Nielen v jazdnom komforte, ale hlavne v agilnosti a pocite z jazdy Toyota C-HR skutočne prekvapila. Zákruty som si s ňou doslova vychutnával, auto dokážete nasmerovať presne tam, kam chcete. Náklony sa konštruktérom napriek pohotovostnej hmotnosti 1525 kg podarilo minimalizovať. Zákrutu vykrojíte aj vďaka výborným zimným pneumatikám Nokian, ktoré priľnavosť držia aj krajných situáciách. Vďaka netradične nízkej svetlej výške 180 mm ani nemáte pocit, že šoférujete crossover. Skôr neobyčajný hatchback. Naopak, nízko položený predný nárazník budete často doslova vláčiť po zemi. Pri experimente s ľahkým terénom som si povedal, že sem sa Toyota C-HR ozaj nehodí. Avšak aj parkovanie na “prírodnom” parkovisku to už bolo skutočne mínus. Predsa len, princíp crossoveru je, aby vás tieto nástrahy mesta nemuseli trápiť?
Za pochvalu určite stojí filtrovanie nerovností. To dokonca aj na 18-palcových diskoch. Žiadne šupy sa do interiéru nedostanú a v kabíne vládne príjemné ticho. Pri vyššom tempe sa to trochu zhorší, ale hlučnosť nie je nijako výrazne rušivá. Pri jazde v noci ma sklamali diaľkové LED svetlá, ktoré svietia príliš do zeme. Automatické prepínanie (vyrezávanie neponúkajú) je pomalé a trvá mu niekoľko sekúnd, kým sa po vypnutí spamätá a svetlá opäť zapne.
Hodnotenie Toyoty C-HR 2,0 hybrid 2020
Toyota C-HR Hybrid s najvýkonnejším motorom 2,0 je skutočne kompletné auto. S vrcholnou výbavou Premiere Edition dostanete všetko, čo na každodenný život potrebujete. Chýbajú iba také tie maličkosti, na ktoré pomyslíte až keď máte všetko dôležité. Cena 32 510 € za túto verziu je adekvátna. V tomto prípade si zaplatíte aj bezproblémové fungovanie na niekoľko rokov.
Dali by ste Toyote C-HR hybrid prednosť pred naftovým konkurentom? Dajte vedieť v diskusii.
Toyota C-HR hybrid je akási záruka pokojného zajtrajška. Vstupná investícia je vyššia, no vráti vám to. A ešte stále tu sú nižšie stupne výbavy, alebo rovno aj slabší hybrid s lepšou spotrebou. Základ pre hybrid, čiže 1,8 s výkonom 122 k, dostanete už od 23 590 € (výbava Comfort, 2,0 začína od výbavy Style). Zhrnuté, podčiarknuté, C-HR je skvelý každodenný spoločník a pri jej používaní vám nebude nič chýbať. Už naozaj viem, prečo je taká obľúbená a po týždni s ňou by som sa jej kúpe nebránil ani ja.
Foto: Miroslav Glasa
Typ karosérie: | 5-dverová SUV |
---|---|
Trieda / kategória: | Crossover |
Vonkajšie rozmery (DxŠxV): | 4360 x 1795 x 1555 |
Druh pohonu: | Benzín Hybrid |
Zdvihový objem (ccm): | 1987 |
Počet valcov / ventilov: | 4/16 |
Maximálny výkon (kW / ps): | 135 (184) |
Maximálny krútiaci moment (Nm): | 190 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 180 km/h |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): | 8,2 |
Spotreba (l/100 km): | 5,3 |
Prevodovka: | e-CVT |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 1 525 |
Brzdy: | Odvetrávané kotúčové vpredu, kotúčové vzadu |
Podvozok: | Vzpery McPherson vpredu, Dvojité lichobežníky vzadu |
Rozmery kolies: | 18 palcov |
Rázvor (mm): | 2 640 |
Objem nádrže (l): | 43 |
Objem kufra (l): | 358 |
Cena ( Euro ): | 32 510 |
PLUSY: + výstredný dizajn; + spotreba; + pružnosť motora; + konektivita; + kvalita interiéru; + jazdné vlastnosti. |
MÍNUSY: - rozlíšenie parkovacej kamery; - malé zadné okná; - vysoká nakladacia hrana; - slabší výkon LED svetiel; - výhľad z auta; - madlá zadných dverí. |
Toyota C-HR 2,0 hybrid 135 kW CVT Premiere Edition |
Hyundai Kona 1,6 hybrid 104 kW A6 Style |
|
základný model | 19 990 € (C-HR 1,2 Turbo 85 kW M6 Comfort) |
23 490 € (Kona 1,6 hybrid 104 kW A6 Family) |
adekvátny model | 31 990 € (C-HR 2,0 hybrid 135 kW CVT Prem. Edition) |
25 990 € (Kona 1,6 hybrid 104 kW A6 Style) |
adekvátna výbava | adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup, dvojzónová automatická klimatizácia, PDC vpredu a vzadu, vyhrievaný volant, zadná kamera, inteligentný parkovací asistent, LED svetlá, zatmavené zadné sklá, 18-palcové disky, vyhrievané predné sedadlá, navigácia, JBL soundsystem, koža, špeciálny metalický lak nutný ku kúpe | v sérii: 18-palcové disky, LED svetlá, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievanie volantu, zatmavené zadné sklá, head-up displej, automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, predné a zadné PDC, bezkľúčový vstup, navigácia, Krell soundsystem, zadná kamera za príplatok: paket s elektrickými a odvetrávanými sedadlami a kožou 1 500 € |
výsledná cena | 32 510 € | 27 490 € |
Kia Niro 1,6 hybrid 104 kW A6 Platinum |
Honda HR-V 1,5 VTEC Turbo 134 kW CVT Sport |
|
základný model | 23 690 € (Niro 1,6 hybrid 104 kW A6 Silver) |
19 990 € (HR-V 1,5 96 kW M6 Comfort) |
adekvátny model | 29 690 € (Niro 1,6 hybrid 104 kW A6 Platinum) |
28 290 € (HR-V 1,5 VTEC Turbo 134 kW CVT Sport) |
adekvátna výbava | v sérii: LED svetlá, JBL audiosystém, 18-palcové disky, navigácia, vyhrievané predné a zadné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievaný volant, zatmavené zadné sklá, PDC vpredu a vzadu, adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup, zadná kamera za príplatok: Platinum pack s ventilovanými sedadlami a elektrickým ovládaním a kožou 1 290 |
v sérii: alarm, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, zatmavené zadné sklá, PDC vpredu a vzadu, zadná kamera, LED svetlá, 18-palcové disky |
výsledná cena | 30 980 € | 28 290 € |