Sekule - Praha a späť na nabitie!

V prvom rade chcem dať na pravú mieru cestu do Prahy. Absolvoval som ju v ideálnom počasí, bolo slnečno, približne 20 °C a viac, klimatizácia bola pustená a šiel som kvôli málo informáciám o nabíjaní v zahraničí iba 100 km/h. Na druhú stranu, celá cesta viedla po diaľnici (z posledného diaľničného odpočívadla Sekule, kde som auto nabil na 100 %), nebola to len rovina (Vysočina) a jednoducho prejsť 560 km bez nabíjania bez možnosti rekuperácie si zaslúži pochvalu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Elektromobil funguje najlepšie v meste, kde si energiu vie nielen usporiť, ale aj čiastočne rekuperovať. To na diaľnici nepôjde. Naspäť som už pri Brne videl, že dojazd je stále dostatočný a tak som posledných 40 km šiel pohodových 120 km/h. Aj tak som prišiel na to isté nabíjacie miesto Sekule s dojazdom cez 50 km. Takže už vtedy som vedel, že Volkswagen ID.7 je skutočne automobil na dlhé trasy a zvládne aj prejsť z Bratislavy do Košíc na jedno nabitie, čo Maroš tiež overil vo videoteste.

Dizajnom neohúri

Dizajn už nikoho neprekvapí, automobil je na trhu dlhší čas (okrem zadných partií je prakticky identický so sedanom) a tak môžem smelo povedať, že mne sa nijak extra nepáči . Je to však subjektívne hodnotenie a u vás to môže byť opačné. Len tá predná časť mi príde akokeby už plánovali krajší facelift.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

To auto má skvelý rejd, otočí sa lepšie než čakáte

Čo ma ale dostalo ako prvé (a pravdepodobne budem teraz dosť chváliť) je polomer otočenia. Auto dlhé bez pár cm až 5 metrov má priemer otočenia len 10,9 m? Niečo neskutočné. Napríklad Yaris Cross s dĺžkou niečo cez 4 metre má 10,6 m. Osvedčilo sa mi to hneď pri vychádzaní z dvora pri prebratí auta, opäť vždy pri parkovaní a aj napríklad pri Krpáčove, kde sa na malom úseku na jedenkrát nevytočil majiteľ Dacie Logan, avšak ja áno. Toto je obrovské plus pre autá s pohonom zadných kolies. Tu to je ešte výraznejšie, ako pri starých BMW, ktoré z tejto koncepcie tiež profitujú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dostatočne široké pneumatiky

Keď už som pri kolesách a podvozku, chcem tiež chváliť. Na vozidle boli 20-palcové disky s pneumatikami 235/45 R20 vpredu a 255/40 R20 vzadu. Teda tak, ako si to predstavujem, pohon zadných kolies, širšie plášte vzadu, vpredu mi nič „nehovorí“ do riadenia. Aj napriek elektronickému posilňovaču a bájkam o tom, že „hydraulické“ je vždy top a nič ho nenahradí (ach, prečo si to tí pubertiaci najprv nevyskúšajú), tu máte omnoho lepší kontakt a odpoveď pri zatočení, ako s predným pohonom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V aute boli aj adaptívne tlmiče, ktoré pri prepnutí z režimu Comfort na Sport citeľne „stvrdli“, niekedy až príliš. Tu by som trocha zjemnil, automobil vďaka nízkemu ťažisku nemusí mať až tak tvrdo nastavenú charakteristiku v Sporte, obzvlášť s 20-palcovými diskami a neodpruženou hmotou sa koleso po prejdení nerovnosti nevie tak rýchlo vrátiť naspäť a narazí na koniec jamy a ten doraz sa prenesie do karosérie. V konečnom dôsledku to však funguje na peknom asfalte, čo som si overil aj na dobrých cestách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dvojité sklá sú len na predných dverách

Ďalšou prednosťou testovaného kúsku boli akustické predné bočné sklá. Takzvané dvojité zasklenie znižuje hlučnosť a tiež zabraňuje prehrievaniu interiéru, čo je citeľné v lete, keď vám cez nich tak „nepečie“ na ruku aj keď máte v interiéri príjemnú klímu. Sú síce len na predných dverách (kde sú tie časy, že ich dávali aj dozadu či v sedanoch na zadné veľké okno), ale aj tak to môže pomôcť a chcel by som ich. Voči minulosti je medzi nimi menšia medzera, hlučnosť už asi nie je potrebné toľko znižovať vďaka aerodynamickejším karosériám, ale zníženie teploty s menšou medzerou medzi nimi asi nezlepšíte.

Dvojité okná sú len na predných dverách.

IQ light LED Matrix sú perfektne vyladené LED svetlá

Tešil som sa na tie najmodernejšie IQ Light vo vlajkovej lodi Volkswagenu. Keďže ospevujem už matrixové LED z prakticky najnižšej kategórie áut od koncernu VW, od týchto svetiel som toho očakával veľa. A veru som aj dostal. Nesedel som v najnovšom eSku či Éčku od Mercedesu, ale minimálne nedávno testované BMW X6 ich nemalo na takejto úrovni. Toto sa Volkswagenu skutočne podarilo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Okrem parádneho stretávacieho režimu bez výrazných tmavých miest som očakával veľa obzvlášť od tieniacej schopnosti v tom diaľkovom. Systém fungoval rovnako rýchlo, ako v tých nižších kategóriách od VW, okrem toho pridal na tom, že osvetlené boky boli ešte výraznejšie pokryté svetlom. Milo som bol prekvapený, že systém reagoval aj na reflexné značky a aj tie čiastočne vytienil, teda sa vám neodrážali do očí, avšak stále boli čitateľné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Čo som ale zostal ešte viac prekvapený, bola ich schopnosť rozpoznať protiidúce autá na diaľnici tak dokonale, že mi ani raz nikto neblikol. Dokonca na ťahačoch identifikoval iba horné pozičné svetlá, ktoré svietia slabo a túto časť vytienil. Keď som vyšiel na diaľnicu, najprv som ich vypol, avšak po chvíľke som sa rozhodol ich otestovať a tak som len v nemom úžase čakal, kedy mi kto blikne naspäť. Nestalo sa tak ani raz a to som na diaľnici v tme najazdil asi 300 km. Klobúk dole za to, ako sa s nimi Volkswagen pohral.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Volkswagen ponúka aj celoplošné panoramatické sklo na streche, ktoré dokážete jedným stlačením zatieniť. Funguje to dobre, v lete cez zatienené sklo nepáli slnko, ale i tak by som bol asi radšej za plechovú strechu s izoláciou, ktorá by ešte menej prehrievala interiér. Avšak pre deti je to nádherná možnosť, ako ich zabaviť na dlhšej trase.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tie sedadlá sú doslova božské, bez preháňania

Premýšľal som, s čím začnem v interiéri. Asi teda sedadlami, pretože tie ma dostali najviac a to v dobrom slova zmysle. Prvá vec, ide o sedadlá ergoActive, sedelo sa mi v nich perfektne. Rovnako dobrá je aj bočná opora. Druhým plus je ich poťah, ktorý mne osobne dosť pripomínal Alkantaru, i keď ju Volkswagen v cenníku nespomína a je to len umelá látka. Avšak vďaka tomu som sa na nich vôbec nepotil, ani keď som si sadol do rozhorúčeného auta. Dôležité je, že je perforovaná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tomu ešte pomohlo aj odvetrávanie sedadiel, ktoré tak konečne začínajú výrobcovia kombinovať s iným materiálom, ako je koža. Minule to bol Lexus, teraz Volkswagen, snáď sa toho chytia aj ďalší výrobcovia. Nehaním koženým poťah, avšak nie každému vyhovuje a kto tak chcel aj odvetrávanie, mal smolu a musel si vždy za ňu priplatiť.

Veľmi silná masáž potešila

Posledným plusom, ale nemalým, bola ich masážna funkcia. Na auto tejto kategórie bola nadmieru silná, vedeli ste si ju nastaviť až na 30 minút a koľkokrát som sa pristihol pri tom, že v aute už len sedím a nechávam sa masírovať, aj keď by som mal vystúpiť a ísť preč. Nehovorím, že to nahradí profesionálneho maséra, avšak na dlhých cestách to umožní dobre rozprúdiť krv a tiež znížiť únavu. Verím však, že kto si ju kúpi, bude si ju zapínať aj na krátkej ceste do práce.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Niekto kritizuje malý displej pred vodičom, ale reálne som nič väčšie skutočne nepotreboval. I tak si rýchlosť a nejaké upozornenia všimnete na head-up displeji, na ňom sa vám zobrazuje aj navigácia v podobe šípky a najbližšieho zjazdu. Na malom displeji máte ešte údaj o dojazde a kapacite batérie, to je ale všetko, čo potrebujete vedieť. Zvyšok je už na stredovom displeji s uhlopriečkou 15 palcov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Už len samé dotyky

Ten je nádherne čitateľný, rovnako aj pri ostrom slnku, kto však nechce všetko ovládať dotykom, bude trocha sklamaný. Tu sa tomu nevyhne a neviem či je to úplne správne. Nielen rádio, ale aj výhrev či odvetrávanie sedadiel, všetko sa aktivuje dotykom cez stredový displej. To môže byť pre niekoho na začiatku trocha nepohodlné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prečo také ovládanie výduchov vetrania?

Musím však skritizovať ovládanie klimatizácie. To, že sa teplota nastavuje tiež cez dotykový displej, no ok, majú to viaceré značky. Ale aby som si musel cez dotykový displej nastavovať aj smerovanie výduchov ventilácie, to je už príliš. Kto to bude za 10 či 15 rokov servisovať, tak sa konštruktérom pekne poďakuje. Ak už im išlo o čistú palubnú dosku, stále sa dali tie ovládače na zmenu smeru výduchov efektne zamaskovať a bolo by to prakticky „nerozbitné“. A to nehovorím o ergonómii či bezpečnosti počas jazdy, toto je asi z môjho pohľadu najväčší problém ID.7. Jednu vec musím pochváliť, automobil dokáže rozoznať, že nikto nesedí na mieste spolujazdca a automaticky tam klimatizáciu nastaví na Eco a teda nebude tam chladiť až tak výrazne.

Trocha nechápem, že Volkswagen rovnako ako pri ID.3, ktorý som skúšal, tak aj pri tomto drahšom ID.7 má na vodičových dverách len 2 tlačidlá na ovládanie elektrických okien. Na otvorenie tých zadných si musíte stlačiť tlačidlo Rear a až následne opäť ich ovládať cez tie isté, ktoré predtým spúšťali predné. Nechápem, obzvlášť nie pri aute v tejto cenovej kategórii.

Kufor má výhodu v obrovskom nakladacom priestore, zozadu sa tiež dajú zložiť sedadlá a vznikne tak takmer rovina. Ja som do auta dokázal naložiť 180 cm dlhú dosku a stále niekoľko cm zostávalo vpredu aj vzadu. Keďže pod dnom batožinového priestoru je elektromotor s pohonom, priestor na dojazdovku nečakajte. S tým sa treba zmieriť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zastavím sa ešte pri asistentoch. Kamerové záznamy sú perfektné, aj vďaka veľkému displeju. Asistent na upozornenie prekročenia rýchlosti treba vypnúť cez tlačidlá na volante, ale to pípanie je také komorné, že snáď už ani tichšie nemôže byť. Veľakrát som ho tak nechal zapnutý a ani som na jeho vypnutie nemyslel. Trocha zamrzí fakt, že máte síce stmievanie vnútorného spätného zrkadla, ale už nie ani toho vonkajšieho vodičovho. To mi najviac vadilo na diaľnici a nechápem, prečo od toho výrobcovia upúšťajú. Začalo to spolujazdcovou stranou, teraz pokračuje vodičovou? Kamerový záznam bol nádherne čitateľný aj v noci, dosť tomu pomôže aj už spomínaný veľký displej s jemným rozlíšením.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Musím tiež spomenúť Travel Assist, ktorý je na jednej strane perfektný, no na druhej ma dosť vytáčal. Keď zapnete podporu vodiča, systém dokáže za vás viesť vozidlo asi 30 sekúnd, potom vyžaduje vašu pozornosť. Na diaľnici sa vám prispôsobí, ak idete chvíľu pri ľavej čiare, tak bude držať auto pri nej, ak pri pravej, tak zase pri nej, rovnako aj v strede pruhu. To je perfektné. Dokáže za vás aj vykonať zmenu z jedného pruhu do druhého pri obiehaní, len sa nesmiete v tej chvíli dotknúť volantu, ináč sa preruší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Čo ma ale vytáčalo, bolo neochvejné dodržiavanie dopravných značiek. Ak uvidel na diaľnici 60, tak tvrdohlavo na tú rýchlosť spomalil, aj keď som mu to nepotvrdil. Najhoršie to bolo na slávnej D1 medzi Bratislavou a Trnavou, kde po prejdení odbočky na odpočívadlo zrazu začal pridávať zo 110 km/h na 130 km/h, aby hneď za koncom odpočívadla začal spomaľovať na 110 km/h. Nedokázal som to nikde v menu asistentov vypnúť, aby hneď nepreberal dopravné značky v tomto režime, ale najprv sa spýtal. Ak to tam niekto v menu nájde, dajte mi vedieť v diskusii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Diaľničný krížnik minimálne po Slovensku

Keďže ID.7 výrobca určite neprojektoval na jazdu po meste a blízkom okolí, hrdí sa dojazdom cez 600 km (Tourer o niečo menej), tak aj ja som ho využil ako diaľničný dopravník. Cesta do Prahy mi dodala odvahu a tak som si v Senci nastavil tempomat na 130 km/h (mimochodom v Eco režime viac ani nepôjde, kým nestúpite ešte viac na pedál a neaktivujete kick down). Prišiel som na diaľničné odpočívadlo Budča pri Zvolene a tam som mal absolútne najvyššiu spotrebu z celého testu. Bola to teda stále diaľničná 130-ka, cesta len do kopca a palubný počítač ukázal 19,8 kWh/100 km.

Maximálna spotreba pri výlučne diaľničnej jazde len smerom do kopca. Cez 20 kWh/100 km sa dostanete len pri prekračovaní MPR na diaľnici.

Keď som sa z Horehronia vracal, opäť som na diaľnici nastavil 130 km/h, avšak aj s pár cestami po okreskách mi po takmer 250 km/h palubák ukázal len niečo cez 15 kWh/100 km. Ešte som skúsil aj D1 na relatívnej rovine po Piešťany a tam som odčítal spotreby na úrovni 16 až 16,5 kWh/100 km. Opäť, stále pri rýchlosti 130 km/h. Čo z toho vyplýva? Že na Slovensku nemáme tak dlhý diaľničný úsek, na ktorom by ID.7 pri dodržiavaní MPR došla „šťava“ a museli by ste nabíjať. Dokonca Maroš pri jarnom teste zajazdil ešte horšiu spotrebu, nebál by som sa teda tvrdiť, že VW zapracoval na nejakom update a s ním aj klesla spotreba. Pri elektromobiloch to nie je nič výnimočné. Na našom testovacom okruhu bola výsledkom spotreba 14,9 kWh/100 km, čo je len tesne nad údajmi výrobcu.

Cesta smerom z Horehronia do Bratislavy s pár km po okreskách. Stále dosť vysoká priemerná rýchlosť a spotreba klesla pod 16 kWh/100 km.

Takže ak auto budete nabíjať doma zo siete, tak pri cene okolo 18 centov za kWh vás bude diaľničných 100 km stáť približne 3 eurá. To je skutočne smiešna hodnota. Nemá zmysel tu polemizovať, koľko to bude, ak si auto nabíjate na tých najdrahších rýchlonabíjačkách, pretože tie sú určené na to, aby ste dobili len toľko, čo potrebujete na dojazd s rezervou domov. Či sa to niekomu páči, alebo nie, takéto porovnanie je úplne scestné. Kto nemá možnosť nabíjať takéto auto doma či vo firme, tomu jeho kúpa i tak nebude dávať veľký zmysel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Keby som nenabíjal doma?

Ale aby som to dodal, tak ja som využíval GreenWay, a v prípade nepredplatenej služby by som na rýchlonabíjačke nad 100 kW nabíjal za 69 centov za kWh. Teda pri tej spotrebe 16 kWh/100 km by som jazdil za približne 11 eur na 100 km, teda ekvivalent 7,3 l nafty na 100 km (pri cene 1,5 eura). Akonáhle by som jazdil častejšie dlhšie trasy a potreboval viac nabíjať mimo domu, už by sa oplatil program s poplatkom 10 eur na mesiac, ale cenou 59 centov za kWh. Teda opäť pri tej istej spotrebe by to bolo už len 9,4 eur na 100 km, alebo 6,3 l nafty na 100 km. Stále je to však hypotetický príklad, žeby som nabíjal len na takýchto rýchlonabíjačkach a nerátam s tým, že auto by som si doma nabil za pár centov, čo každý súdny človek samozrejme spraví. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Poďme na nabíjanie

Volkswagen pre verziu Pro udáva maximum 175 kW, ja som dvakrát dokázal odfotiť hodnotu 182 až 182 kW, čo je opäť prekvapenie. Napríklad na spomínanej Budči som za 20 minút nabil automobil z 20 na 70 % alebo v reči kilometrov na približne 200 diaľničných km. Pri nabíjaní dokonca ani nepúšťal ventilátor chladenia na takú úroveň, ako pri prvom teste ID.7 natočil Maroš v Auparku. To je pre mňa ďalší dôvod, že VW spravil v oblasti pohonu nejaký update. Nabíjal som auto aj v Bratislave na novom HUB centre pri ZSE, kde som opäť dosiahol nabíjací výkon cez 180 kW, vonku bolo cez 30 °C a vnútri mi bežala klimatizácia a ani tak sa vonkajší ventilátor nespustil až na také vysoké otáčky.

Volkswagen myslel na veľa vecí, napríklad takto pekne si odložíte krytku pri nabíjaní DC prúdom, aby vám len tak "neplantala" po karosérii.

Čo mi ale chýba pri nabíjaní?

Čo by som ale prijal pri nabíjacích bodoch pre elektromobily, to sú lepšie podmienky. Po prvé, ak už spravím nabíjaciu stanicu niekde na diaľnici, prečo nemôže byť aj prekrytá? Ako bežný stojan na tankovanie? Keď prší, mám teda moknúť? Tiež by som prijal podobný servis, ako pri bežných stojanoch, teda možno nejaký odpadkový kôš či vedro s vodou, pretože po nočnej jazde bude sklo elektromobilu rovnako špinavé, ako pri spaľovacom aute. Toto by sa mohlo časom zlepšiť, keď bude viac ľudí jazdiť s elektromobilmi aj dlhšie trasy.

Toto bola maximálna hodnota, ktorú som pri nabíjaní videl, vyššia ako uvádza VW.

Je 210 kW málo výkonu na 2 tonové auto? Nemyslím si

Niekomu by sa mohlo zdať 210 kW (286 k) trocha málo. Avšak netreba zabúdať, že automobil ma perfektnú aerodynamiku, nízke odpory (elektromotor roztáča len 2 zadné poloosy, nič viac), takže pre bežného vodiča je to absolútne dostatočné, ba až niekedy nad úroveň niektorých vodičov, ktorý pri obiehaní nemusia očakávať taký okamžitý záťah.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V motorovom priestore nájdete len 1 nádobku na chladiacu kvapalinu, okruh je totiž len jeden pre chladenie batérie, elektromotora aj nabíjacích častí. Trocha mi chýbal nejaký malý odkladací priestor pod prednou kapotou, kam sa mohol odložiť napríklad nabíjací kábel alebo hocičo iné. Keďže pohon je len vzadu, vpredu nájdete veľký box kúrenia, elektrický kompresor a množstvo nevyužitého miesta. Možno to upravia po facelifte.

Na elektromobiloch milujem rekuperáciu. To, že spaľovák dokáže jazdiť pri brzdení motorom „zadarmo“ je fajn, ale až elektromotor to povýši na novú úroveň, keď si rekuperáciou ešte naspäť časť energie ukladá. Napríklad pri jemnom klesaní z Krpáčova do Dolnej Lehoty som nielenže nič neminul ako na spaľovacom aute, ale na konci zjazdu mal ešte o 2 % viac energie v batérii. Celý čas som rekuperoval stláčaním brzdového pedálu. Viete si aj nastaviť režim B, kde auto rekuperuje ihneď silnejšie po uvoľnení pedálu akcelerátora, ale mne to začalo vyhovovať viac stláčaním brzdy a čím viac využívať plachtenie, keďže rozbehnuté ID.7 s dobrou aerodynamikou nespomaľuje veľmi rýchlo.

Záver

Poviem pravdu, že po týždni sa mi s ID.7 Tourer lúčilo veľmi ťažko. Nie je to dokonalé auto a ani dokonalý elektromobil. Ale nemá k nim ďaleko. Dokonca ani cena nie je až taká prestrelená, ak zoberieme do úvahy aktuálnu ponuku s výbavou Limited, kde dostanete prvky za tisícky eur vlastne zadarmo. Kto neverí, nech si skúsi nakonfigurovať porovnateľne výkonný Passat Variant či Superb Combi s rovnakou výbavou. Sú ľudia, ktorým sa elektromobil nehodí, či ho nechcú. To je v poriadku a takým ho ani neodporúčam. Ktokoľvek však nad ním premýšľa, tak by si mal ID.7 vyskúšať. Až na pár maličkostí je to výborné auto.

PLUSY:

+ perfektne fungujúce IQ Light matrix svetlá

+ skvelé masážne a odvetrávané sedadlá,

+ skvelo odladený podvozok fungujúci aj s veľkými diskami,

+ perfektný polomer otáčania,

+ veľmi dobrá spotreba,

+ nízka hlučnosť,

+ silná rekuperácia,

+ kamerový systém,

+ veľmi dobre čitateľný Head up displej,

+ jednoduché vypnutie asistentov,

+ lacné náklady, ak auto nabíjate doma.

 

     

MÍNUSY:

- tepelné čerpadlo je za príplatok,

- stmievanie len stredového spätného zrkadla,
- ovládanie výduchov klimatizácie,

- len 2 tlačidlá na 4 elektrické okná.

Typ karosérie: kombi
Trieda / kategória: stredná trieda
Vonkajšie rozmery (mm): 4961 x 1862 x 1543 (výška)
Druh pohonu: elektromotor umiestnený vzadu
Zdvihový objem (ccm): 0
Maximálny nabíjací výkon: 175 kW
Maximálny výkon (kW / ps): 210 (286), dlhodobý 89 (121)
Maximálny krútiaci moment (Nm): 545
Maximálna rýchlosť (km/h): 180
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 6,6
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): 14,4 kWh/100 km výrobca, 14,9 kWh TS test
Prevodovka: jednostupňová
Pohotovostná hmotnosť (kg): 2199
Celková hmotnosť (kg): 2650
Pohon: zadných kolies
Rozmery kolies: 235/45 R20 vpredu, 255/40 R20 vzadu
Rázvor (mm): 2971
Kapacita batérie využiteľná: 77 kWh
Objem kufra: 605 až 1714 l
Cena ( Euro ): 59 790