Prvú generáciu verejnosťou nedoceneného offroadu začali v Devínskej Novej Vsi vyrábať ešte v roku 2002. Žiaden typ (snáď s výnimkou Škody 1203) sa na Slovensku nevyrábal dlhšie. No keďže väčšina tých, ktorí 1203 vyrábali už nežije, naozaj verím, že nepreháňam. Iste, v krčme vie najviac Slovákov všetko práve o Felicii. No ja mám na mysli reálne znalosti o aute, konštrukčné finesy, všetky odlišnosti, variácie, nedostatky i špecifiká. V najlepšej fabrike z celého koncernu VW Group, ktorú máme práve pri Bratislave, totiž priamo pracuje viac než 10 000 ľudí. A ďalšie tisícky sú na VW DNV naviazané. V žiadnej inej fabrike VW Touareg nevyrábajú. Kde inde o ňom môžu vedieť viac? Snáď len v domácom Wolfsburgu, kde ho navrhli a vyvinuli. :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Je o mne všeobecne známe, že s autami typu SUV mám problém. Nie s druhom ako takým. To naopak. Bezpečnosť, komfort, pohodlie, luxus, technológie a pri viacerých dokonca aj jazdné vlastnosti, či schopnosti v teréne dokonca obdivujem. Či sa mi to páči, alebo nie, dobre urobené SUVéčka sú dnes najvšestrannejšie mašiny na cestách. Nejedno v sebe skrýva cestovné, rodinné, terénne, reprezentatívne, úžitkové (v zmysle takmer kombi), či vstavané detské sedačky a niektoré dokonca aj dychberúce dynamické, ba až športové schopnosti. Volkswagen Touareg, špeciálne druhej generácie, v sebe má prakticky všetko zo spomenutého. Chýba mu snáď len viac prémiovosti. Vlastne ani nechýba, skôr verejnosť akoby nechce vidieť, že ju má a za skutočne prémiovými značkami nezaostáva. Ba naopak, so správnou výbavou (Terrain Tech) a vhodnými pneumatikami je to doslova terénna beštia. Neveríte? Pozorne si pozrite tento videotest. Touareg II v ňom vodím široko-ďaleko najťažším mne známym umelým offroad areálom. Je priamo v areáli fabriky VW v DNV. A to najlepšie? Každý to môže zažiť tiež. Za cenu jednej plnej nádrže paliva. Za 40 € vás skutočne extrémnymi prekážkami prevezie inštruktor, keď pridáte dvojnásobok, šoférovať môžete sami. A nie len raz, lebo prvá jazda vás viac vystraší, než poteší. Chlapi dobre vedeli, prečo klientom ponúkajú aj druhý pokus. :) Podrobnejšie info o možnosti jazdiť Touaregom tvrdý terén nájdete na www.offroadvw.sk. Za seba jednoznačne odporúčam! Nikde inde som pri rýchlostiach pod 10 km/h nemal väčší adrenalín a šteklenie v bruchu ako tu.

Môj "problém" s týmito ozrutami je fakt, že sú rozšírené tam, kde ich vôbec netreba. Je ich plno tam, kde ľudia viac zarobia (teda v preplnených mestách) a nie tam, kde ich skutočne ľudia potrebujú. Ale dosť bolo nárekov, i tak nič nevyriešia. Od konca 90. rokov tu prežíva celkom nepotrebný trend, ktorý za dve desaťročia prerástol v mániu. Na šikmú plochu však motoristov zvádzajú mimoriadne vydarené mašiny ako napríklad Touareg II. Opantal aj mňa. Druhá generácia špeciálne. Mne osobne sa vlastne páči, že v očiach verejnosti nie je medzi tými TOP SUV určenými len na predvádzanie sa pred ostatnými. Dokonalý nie je, no ani sa na to nehrá a nič nepredstiera. Naopak. Dokáže veci, ktoré o ňom väčšina ani netuší. Aj preto vznikol v rámci fabriky tento skvelý offroad parkur. Areál, v ktorom ľudia híkajú, kvičia, rozdýchavajú a neveria vlastným očiam...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Základný motor 3,0 V6 TDI je v ponuke v dvoch výkonových verziách ako 150 kW (204 k) a 193 kW (262 k) verzia. A práve výkonnejší V6 dízel je, podľa mňa, ideálnou voľbou a kompromisom medzi hmotnosťou, spotrebou, prevádzkovými nákladmi, dynamikou a hladkosťou chodu. V rozsahu 1750 - 2500 otáčok by mal ponúkať maximálny krútiaci moment 580 Nm. Na valcovej brzde v MM racingu sme tieto hodnoty s drobným navýšením potvrdili. Nami odmerané maximum výkonu je 266 k pri 4060 ot. a maximum krútiaceho momentu 588 Nm pri 2350 ot. Výrobca tvrdí, že kombinovaná spotreba s ním by mala byť 6,6 l na 100 km. Reálne sa dokážete držať okolo 9 l. Jedine s týmto motorom je v ponuke špeciálny balík TerrainTech, ktorý možnosti a schopnosti Touaregu II posúva na absolútne novú úroveň. Bez tohto balíka Touareg snáď ani nedáva zmysel. A prítom sa zaň pripláca len 2000 €!

TopSpeed.sk test VW Touareg II 3.0 V6 TDI
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

VW Touareg II, prekvapivo, neabsolvoval testy aktívnej a pasívnej bezpečnosti EuroNCAP.

Mapa offroad Parkour v areali fabriky VW Devinska Nova Ves

Minulý rok (2014) prebudovaný a značne rozšírený offroad parkour ponúka zážitok aj širokej verejnosti. Základná cena pre miesto spolujazdca je 40 €, šoférovať a prejsť ho 3x môžete za 80 €. Jedna jazda trvá krásnych 16 minút.

Súčasťou balíka TerrainTech je špeciálny druh pohonu oboch náprav 4X Motion. Namiesto klasického samosvorného medzinápravového diferenciálu má centrálny diferenciál, redukciu a uzávierku zadného diferenciálu. K tomu 100 l nádrž, zvýšený podvozok vpredu o 10 mm a vzadu o 15 mm a ochranný kryt vpredu. Ak tento balík skombinujete s dobrými zimnými, alebo terénnymi pneumatikami, auto dokáže prekonávať rovnaké prekážky ako vo videoteste.

Volkswagen ponúka na Touareg II všakovakú príplatkovú výbavu. Mnoho položiek je (tak ako snáď pri všetkých vozidlách značky) neprimerane drahá, no balík TerrainTech za 2000 € je jedna z najlepších vecí, ktoré by toto auto malo mať. Najlepšie v kombinácii s nastaviteľným vzduchovým pružením, ktoré má rozsah až 250 mm. To však stojí ďalších 3770 €. Dovolím si tvrdiť, že Touareg II TerrainTech je úrovňou offroad schopností ďaleko pred všetkými ostatnými premiovými či nepremiovými SUV. V schopnostiach v teréne mu je, bez preháňania, konkurentom Mercedes triedy G. Na bežných cestách však jazdí oveľa civilizovanejšie a na každodenné používanie je jednoznačne praktickejší, než legendárny Mercedes G. A to je ozaj sila! Sám som doslova šokovaný, pretože tieto schopnosti a kvality som od "tuctového" SUV, ktoré denne stretávam skutočne nečakal. 

VW Touareg 3.0 V6 TDI
rok výroby 2014

Cenník modelov VW Touareg platný na Slovensku.
 

PLUSY:

+ najkrajší Touareg doposiaľ,
+ neokázalý luxus SUV ako konkurenti,
+ veľmi tichý vnútri, aj za studena,
+ komfortný, priestranný interiér,
+ skvelý do nepohody a dlhé cesty,
+ s TerrainTech zdrvujúce schopnosti
   v teréne,
+ zvláda 100% stúpanie a klesanie (45°),
+ dá 80% bočný náklon (35°),
+ prebrodí 60 cm hĺbku,
+ 8st prevodovka Aisin je skvelá v každom smere,
+ ESC so špeciálnym terénnym programom zásadne pomôže,
+ nastaviteľné opierky chrbta vzadu,
+ odmerané parametre 265 k a 599 Nm,
+ pri 130 km/h len 2000 ot,
+ hmotnosť skvelo maskuje,
+ primeraná základná cena 51 000 €.
     

MÍNUSY:

- cena príplatkov,
- v základe nevyhrievané čelné okno
 (bočné zadné áno),
- TerrainTech len s 3.0 V6,
- obmedzená ponuka len 3 motorov,
- veľmi prísne ESC sa nedá vypnúť,
- malý uhol otvorenia zadných bočných dverí,
- aj pri 400 kg úspore má základ 2,12 tony,
- len poloautomatické tažné zariadenie.

VW Touareg II (7P6)

rok výroby 2014

Motor:

Vznetový V6 prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek VTG, uložený vpredu pozdĺž, priame vstrekovanie paliva, objem 2 967 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - XX × XX mm, kompresný pomer XX : 1, max. výkon 193 kW (262 k) / 3 800 - 4 400 ot, max. krútiaci moment 580 Nm / 1 750 - 2 500 ot, litrový výkon 64,3 kW (87 k) / l, emisná trieda Euro6.1.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka Aisin s hydrodynamickým meničom, pohon 4x4, redukovaná prevodovka, uzávierka zadnej nápravy, uzávierka medzinápravového differenciálu.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, vzduchové pruženie s rozsahom zdvihnutia 250 mm.

Kolesá:

ľahkozliatinové 19" disky, vpredu 265/50 R19.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4909 x 1989 x 1702 mm, objem kufra - 650/1870 l, rázvor 2933 mm, pohotovostná hmotnosť - 2 065 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 6,0 l/100 km (výrobca), počas testu 8,1 l/100 km, objem nárdže 75 l, výkonová hmotnosť 10,86 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 225 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,3 s

Cena:

Základná verzia 3.0V6 - od 50 600 €,
Základná verzia TerrainTech 3.0V6 - od 52 500 €,
Testovaná verzia - 71 000 €.