Ako zaznelo vo videu, v poradí už tretí test Volvo V40 nemôže priniesť žiadne zásadné a nové informácie či pohľad na podarené a najbezpečnejšie auto sveta. Skôr sa zameriame na to, či kombinácia „dízlovej“ V40 a R-design dáva zmysel. Na prvý pohľad určite, ale je to tak aj na druhý či tretí? Nebudem nič predstierať, radím sa k fanúšikom tejto značky (to by som asi nemal priznávať, že?) a tak mi je tento ich počin sympatický. Jedným dychom ale musím úprimne priznať aj to, že mi neskutočne vadí neprítomnosť „skutočného eRka“ v ponuke. Legendárne dvojičky V70 R a S60 R boli dokonalé zhmotnenie označenia „vlk v rúchu baránčom“. Dnes je to, žiaľ, len o stylingu, aj keď podarenom...

Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic

Krásny balík R-Design je v ponuke pre každý model za príjemných 2 650 €. Športovejší (teda presnejšie o 10 mm nižší) podvozok nezahŕňa. Ten si treba objednať zvlášť.

Takže zoberme kombináciu modrého laku Rebel Blue, 18“ kolies Ixion a balíku R-design. A výsledok? Parádny! Konečne Volvo, za ktorým sa otočí aj bežný motorista. Volvo, na ktoré sa vás pýtajú všetci susedia, keď vám parkuje pred domom. Balík R-design za príjemných 2 650 EUR dokáže s V40kou divy. Auto doslova vyzerá dravo a športovo. Jediná škoda je tá, že eRko znamená pri Volve LEN štylistickú zmenu a prípadne jemné doladenie podvozku, kotré si musí zákazník ešte doobjednať zvlášť. Platí tu stará marketingová otrepaná pravda - obal predáva...

Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic

Test ukázal, že 18" disky nie sú pre V40 vhodnou voľbou. Problém nie je v aute, ale v našich cestách!

Jazda sa teda až na tvrdšiu charakteristiku voči sériovke nemení. Je ale podstatne tvrdšia a nepohodlnejšia (nechcené „čaro“ 18“ kolies). Auto slušne maskuje mega pohotovostnú hmotnosť 1 600 kg (až sa vám to nechce veriť, keď to číslo zbadáte v techničáku). Jednak tým, ako zrýchľuje (0-100 km/h za 8,3 s) a jednak tým, ako výborne zvláda prenos hmotnosti a držanie stopy. Toto auto má totiž skutočne právo predstierať, že ho baví športovať! A Volvo dúfa, že tá radosť sa prenesie aj na samotného vodiča. Riadenie síce nie je žiletkovo presné, respektíve nedostávate tú spätnú väzbu ako napríklad pri nemeckej konkurencii, ale také bolo Volvo vždy – iné.

Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic

Volvo V40 D4 R-design Kinetic je takto jedným z najkrajších áut svojej triedy. Modrá Rebel Blue je nezabudlnuteľná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Dvojlitrový 5-valcový turbodiesel dosahuje dnes už bežný výkon 130 kW (177 k) a príjemných 400 Nm (dostupných v spektre 1750-2750 ot). Motor má však jednu, pre mňa celkom určite, nepríjemnú vlastnosť. Zvukom doslova otravuje, a to som pri tejto značke a piatich valcoch nečakal. Nádhernú zvukovú kulisu z benzínového T5 teda rozhodne nečakajte... Do tandemu je tu spriahnutý 6-stupňový automat. Ten je na bežné jazdenie príjemný spoločník, ale pri športovej jazde dokáže zaváhať.

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora vo firme MMracing ukázalo, že 5-valec D4 ponúka viac než tvrdí výrobca. Maximálny výkon o 9 koní väčší (celkovo 137 kW, teda 186 k pri 3 450 ot) viac zatieni krásne prudký nástup v nízkych otáčkach a plynulý priebeh výkonu a krútiaceho momentu v rozsahu 1800 - 3000 otáčok, čo je trochu viac ako tvrdí technická špecifikácia. Hladká a plochá krivka potvrdzuje skvelo zvládnutú turboreguláciu a je zaujímavejším parametrom, než odmeraná špička 434 Nm pri 2300 ot väčšia o 8% oproti deklarovaným 400 Nm. 

Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic
Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic

Vnútro má Volvo nie len v type V40 špecifické. No o kvalite a ergonómii pochybovať absolútne nemusíte. Aj v prémiovom svete je to špička, len trochu iná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Výrobca udáva priemernú spotrebu 5,2 litra na 100 km. A verte, že nie je ďaleko od pravdy, pretože jazdiť za 5,5 litra je bežná realita. To je pri 60 litrovej nádrži teoretický dojazd za hranicou 1000 km. Tento kúsok s balíkom R-design a vo výbave Kinetic stojí v základe 32 000 EUR. Zaškrtajte zopár položiek naviac (xenóny a ledky za 970 EUR, či balík Business Pro s navigáciou za 2220 EUR) a razom ste na 40 000 EUR (pardón 39 960 EUR aby som bol presný). To je de facto dvojnásobná cena základnej verzie. Vtip je ale v tom, že máte prémiové auto a tú prémiovosť a cenu je cítiť z každého centimetra auta...

Moje odporúčanie na záver? Berte ho! Ale s benzínom... Navyše má Volvo V40 ešte jedno eso v rukáve – nemusíte sa rozhodnúť, či dáte prednosť hlasu srdca alebo rozumu, pretože pri tomto aute je ich rozhodnutie spoločné...

Komentár redakcie: Maroš ČABÁK

Mať v ponuke balík športových doplnkov je skvelá a dnes už asi nevyhnutná vec. Medzi prémiovými značkami určite. Konkurencia v segmente C je ukrutná. Človeku sa z možností, kvality, úrovne a krásy väčšiny týchto áut musí točiť hlava. Drvivá väčšina siaha po nemeckých výrobkoch. Každá vám ponúkne S line, M, alebo AMG balík. Ak chcete čosi iné, máte na výber Alfu Romeo Giulietta, alebo Volvo V40. Alfa síce v základnom stave vyzerá športovejšie, no neponúka žiaden balík modifikácie dizajnu. Ale to nebude jediný rozdiel, však? :)

Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic

PLUSY:

dizajn, image
r-design balík
jazdné vlastnosti napriek 1600 kg
nízky hluk vnútri
  (od 130 km/h sa prakticky nemení)
spotreba 5,5 litra

     

MÍNUSY:

- hlučný motor D4
- tvrdá jazda na 18“ kolesách
- váhavá automatická prevodovka
- kufor len 335 litrov
- priemer otáčania

Volvo V40 D4 R-design

rok výroby 2013

Motor:

Vznetový radový 5-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 984 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 81 × 77 mm, kompresný pomer 16.5 : 1, max. výkon 130 kW (177 k) / 3 500 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 2 750 ot, litrový výkon 65 kW (89 k) / l, emisná trieda Euro V.

Pohon:

6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 278/300/320 mm, zadné 280 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC, LCMA, CTA

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7.5 x 18",
pneu 225/40 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 369 x 1 802 x 1 421 mm, objem kufra - 335/1 032 l, rázvor 2 647 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 593 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km (výrobca), počas testu 5,5 l/100 km, objem nárdže 60 l, výkonová hmotnosť 12,25 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 215 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,3 s

Cena:

Cena základného modelu V40 T2  - od 21 600 eur

Cena testovaného modelu V40 D4 R-des Kinetic od 32 000 eur