Exteriér s novým osvetleným dizajnom

To čo vám jasne povie, že sa jedná o modernizovanú verziu je predná časť, ktorá je značne modifikovaná. Na nej nové LED svetlomety, zúžené dovnútra smerom k maske, nárazník a rovnako aj mriežka chladiča s otvorom na vzduch, ktorá je predelená len dvoma priečnymi lištami. Divadlo začína v momente keď sa zapnú svetlá, naraz s nimi sa rozsvieti aj LED pásik a logo. To patrí do príplatkovej výbavy LED svetlomety Plus, k pásiku a logu ešte v tejto výbave dostanete prisvecovanie do zákrut a predné svetlá do zlého počasia. V ďalšom príplatkovom balíku pribudli aj automatické diaľkové svetlá. Svetlá fungovali skvelo, či v noci alebo za zlého počasia, ale ak ste náročnejší tak si môžete priplatiť IQ Lights LED matrixové svetlá. K celkovému dojmu exteriéru pomáhala aj farba vozidla šedá moonstone a príplatkové 18 – palcové disky Leeds.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Čo je nové vnútri?

Zmeny nájdete aj v interiéri vozidla, tou prvou je 12,9 – palcový displej, ktorý má verzia Style v základnej výbave (v nižších výbavách je 10,3") infotainment MIB 4, ten je nanovo vyvinutý. Nový displej v podobe tabletu je odsadený od prístrojovej dosky. V spodnej časti je vystúpený dotykový panel na ovládanie teploty a hlasitosti. Oproti pred faceliftovej verzií je trošku zmenený no bol by som radšej ak by použili fyzické ovládače. Novinkou na displeji je jeho rozdelenie na hornú časť (Top Bar) a spodnú časť (Bottom Bar) a medzi nimi je veľká základná obrazovka.

„Top Bar“ je konfigurovateľná lišta, vľavo hore je ikonka priameho prístupu, pomocou ktorej vyvoláte hlavné menu s prehľadom všetkých aplikácií. Vedľa nej ikona autíčka tzv. Car Control Center, je to v podstate skratka na vami často používané funkcie, ako napríklad vypnutie ESC, Start – Stop a dalšie. 

„Bottom Bar“ slúži na ovládanie klimatizácie a klimatizácie sedadiel a v strede nájdete tlačidlo „home“
 na návrat na domovskú obrazovku. Klimatizáciu môžete ovládať aj priamo na obrazovke, čo za mňa bolo jednoduchšie ako na dotykovej lište. Klimatizácia je automatická trojzónová Climatronic s funkciou čistenia vzduchu Air Care. Obrovské mínus k obrovskému displeju nemáte navigáciu ak nepoužívate telefón a bezdrôtový AndroidAuto alebo AppleCarplay, tak si ju musíte odomknúť a dokúpiť v obchode. Rovnako tak v aute 4x len C porty na nabíjanie. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Skvelé komfortno-športové sedačky pochvália aj tí vzadu

Ďalšou zmenou sú sedačky, ktoré mali športový prejav a zároveň sú stále pohodlné. V základnej výbave sú v poťahu látka/microfleece ArtVelouse, vodičová sedačka elektricky nastaviteľná s možnosťou pamäte s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a možnosťou masáže. Aj keď neviem či by som tomu povedal masáž. V skutočnosti sa len bedrová opierka posúva hore dole a tvári sa to ako masáž, „ale aspoň niečo to robí“.

No sedačky majú za mňa naozaj veľké plus, či už som jazdil diaľnicu, okresky alebo mesto veľmi pohodlné super držali v zákrutách a ani pri dlhšej ceste som nemal pocit únavy alebo že by ma bolel chrbát. V zadnej časti sú sedadlá rovnako pohodlné, akurát nedržali tak dobre ako tie predné, čo je úplne pochopiteľné. Moja posádka vzadu bola rovnako odpálená zo sedenia ako ja. A dalšie plus v zadnej časti je veľa priestoru na nohy aj keď sedadlo bolo nastavené na 180 cm šoféra. To ale nie sú zmeny, pred faceliftová verzia disponovala týmto priestorom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rovnaké platí aj pre kufor - je tu obrovský priestor s dvojitým dnom s možnosťou sklopenia sedačiek 60/40 s tým, že v strednej sedačke je otvor na dlhé predmety. S príplatkovou výbavou Keyless dostanete bezkľúčové otváranie nie len dverí ale aj kufra a kufor môžete otvoriť aj pomocou nohy tvz. Gesto Easy Open&Close. To vás dostane k základnému objemu 661 litrov. Sklopením sedadiel sa dostanete až 1642 litrov a takmer rovné dno.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Jazdné schopnosti a pohon

Mnohé recenzie dnes hovoria o dobrom držaní na ceste, vedení stopy až športových vlastnostiach bežných áut. Áno, na jednej strane sa s tým dá súhlasiť, ak porovnávame medzigeneračne, respektívne cez viac generácií rovnakého typu. Pri hodnotení jazdných vlastností moderných áut však nemá zmysel riešiť aké to bolo pred dekádou, dvoma. A práve aj v tom kontexte sú jazdné schopnosti Golfa VIII fl skvelé.

Auto krásne drží na ceste, je čitateľné ako zo zadnej časti aj cez volant, ktorý sadol parádne do rúk. Určite sa na jazdných prejavoch podpísalo nezávislé zavesenie zadných kolies a oplatilo sa. Aj na 18 – palcových kolesách bol Golf pohodlný pri normálnej jazde a keď som skúšal čo dokáže na okreskách, doslova som nechápal. Neviem si predstaviť čo dokáže Golf Variant R!

O rozhýbanie sa stará dobre známy 2.0 l turbo diesel s max. výkonom 110 kW (150 koní) a max. krútiacim momentom 360 Nm spolu so 7 – stupňovou DSG prevodovkou. Motor je v meste civilizovaný, nehlučný a dokonca ani vo vyšších otáčkach ho nebolo až tak počuť. A 110 kW je úplne dostačujúcich. Dokonca aj na svižnú jazdu. V spojení s pádlami na volante sa dá veľmi dobre zabaviť aj na rodinnom aute. Prevodovka tak isto zvládala parádne mestskú premávku ale aj športovú jazdu.

Aká je spotreba v 3-mixe?

Určite vás bude zaujímať priemerná kombinovaná spotreba. V našom trimixe som zajazdil spotrebu 4,9 l, ale dokázal som sa pri normálnej jazde na okreskách dostať aj na číslo 4,5 litra čo je super. Keď tú spotrebu skombinujeme s 50 litrovou nádržou, poľahky dojazdom prekonáte tisícku, dokonca aj 1100 kilometrov. Skvelé!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

Cena testovaného auta je 35 760 eur s DPH čo za mňa nie je zlá cena pretože dostanete naozaj kus auta. Ale sériová výbava začína na 19 990 eur a máte veľa možností výbavy a rovnako aj motorov, ktorých je v ponuke až 7, takže si len vyberiete to pravé pre vás a spokojne môžete brázdiť cesty.

Celkové hodnotenie? - VW Golf VIII Variant sa podaril

VW Golf Variant sa ozaj podaril. Možno aj lepšie ako krátka verzia. Má výborné jazdné vlastnosti, je pohodlný s dobrou spotrebou, ponúkne priestor či už na predných alebo zadných sedačkách a obrovský kufor. Pekný nový dizajn, ozaj veľa auta s dobrou výbavou. Keďže konkurentov v triede má stále dosť, jeho tradičné a konzervatívne nastavené kvality vyniknú o to viac. Skvelo to dokumentuje náš porovnávací videotest nižšie:

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

VW Golf VIII 2.0 TDI Variant Style 7DSG

plusy:

- modernizovaný dizajn 
- k
omfort jazdy
- velmi predvidave a odladene j
azdné vlastnosti
- interiér kvalitou a prevazne ergonomiou
- priestor pre posádku
- kufor s dvojitým dnom a objem
- možnosti výberu motorov a pohonu
- priaznivejšie ceny a dobrá základná výbava

mínusy:
- dotykove nastavenie klimatizácie 
- Asistent cúvania zle reaguje
- nedostupná navi bez platenej vw appky 
- len USB C na nabíjanie