GR Yaris je aktuálne najhorúcejším želiezkom v ohni Toyoty a jedno z najdiskutovanejších áut posledných mesiacov. Z každej strany sa naň ale hrnie samá chvála. Toyota si však na aute dala mimoriadne záležať a tak je úspech GR Yarisu absolútne zaslúžený. Pod kapotou malého hatchbacku sa skrýva najvýkonnejší 3-valec na svete, ktorý ponúka výkon 192 kW (261 k) a 360 Nm krútiaceho momentu. Motor má objem 1,6 litra a je preplňovaný turbom. Hnacia sila sa prenáša prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky na všetky štyri kolesá. GR Yaris tak zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,5 sekúnd s elektronicky obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 230 km/h.
Keďže GR Yaris je v podstate „rally auto na cesty“, chýbať nemôže ani pohon štyroch kolies, ktorý nesie označenie GR-Four 4WD. Viacerí by možno očakávali, že bude využívať medzinápravový diferenciál, avšak opak je pravdou. GR-Four 4WD využíva medzinápravovú spojku od spoločnosti JTEKT, ktorá je vraj menšia a ľahšia ako Haldex. Ako vieme, autá s Haldexom nie sú permanentné štvorkolky a pohon druhej nápravy sa pripája len v prípade potreby alebo v závislosti od zvoleného jazdného režimu. To však nie je prípad GR Yarisu, nakoľko hnacia sila stále putuje ako na predné, tak aj na zadné kolesá. Rozdelenie krútiaceho momentu sa však mení v závislosti od režimov. Pri móde Normal putuje 60 % krútiaceho momentu na predné kolesá a 40 % dozadu. Režim Sport zase posiela až 70 % dozadu a 30 % dopredu, zatiaľ čo pri režime Track je rozdelenie 50:50. Nechýbajú ani klasické diferenciály na oboch nápravách, avšak pri kúpe balíčka Circuit Pack (ktorý mala aj nami testovaná verzia) ich nahradia samosvory Torsen. Čo sa týka zavesenia, vpredu sa nachádza na mieru postavené zavesenie typu McPherson, pričom vzadu nájdeme viacprvkové zavesenie.
6/6 hviezdičiek
Toyota GR Yaris 4x4 test zvládla na plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 14,5 sekundy. Je to rozhodne skvelý výsledok a malá Toyota nemala nejaký výrazný problém so žiadnym z testov. Najdlhšie jej trvala skúška s trakciou na jednom kolese prednej nápravy, avšak aj tú zvládla a to s časom 5,46 s. Žiadna dráma sa tak nekonala a Toyota GR Yaris spoľahlivo prešla všetkými testami.