Volkswagen T-Roc patrí do skupiny mladších modelov automobilky. Jeho produkcia totiž začala len v roku 2017. Vrcholnú verziu, teda T-Roc R, predstavili o dva roky neskôr. R-ko dostalo rovnakú pohonnú jednotku ako Golf R, čiže 2,0-litrový preplňovaný benzínový 4-valec, ktorý produkuje 221 kW (300 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Agregát zároveň spolupracuje so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a na 100 km/h auto zrýchli za veľmi slušných 4,8 s. Športový charakter T-Rocu R tiež podtrháva aj o 20 mm nižšia svetlá výška v porovnaní s klasickým modelom a aj voliteľná titánová výfuková zostava od firmy Akrapovič.
Tak ako motor, aj pohon všetkých kolies 4Motion si T-Roc R požičal od Golfu R. Systém pohonu využíva medzinápravovú spojku Haldex, pričom dominantný je predný pohon a zadnú nápravu pripája v prípade potreby. 4Motion okrem rozdelenia hnacej sily na všetky štyri kolesá zabraňuje aj ich pretáčaniu a zablokovaniu. T-Roc R tiež disponuje aj systémom XDS+, ktorý napodobňuje diferenciál s obmedzeným preklzom. Jeho účinnosť je vidieť aj v našom 4x4 teste, kde preklzujúce kolesá na valcoch systém pribrzdí.
6/6 hviezdičiek
VW T-Roc R náš 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 9,22 sekundy. V princípe nemal problém so žiadnou skúškou a najdlhšie mu trval test s trakciou na jednom kolese prednej nápravy, ktorý však T-Roc R pokoril za 2,62 sekundy. 4x4 test tak zvládol na výbornú a v našom rebríčku sa dostal do TOP15.