Tiguan je na trhu od roku 2007, pričom za čas svojej existencie sa vyprofiloval medzi najdôležitejšie modely značky. Niet sa čomu čudovať, keďže sa každoročne pohybujú čísla jeho predajov v 100-tisícoch. Druhá generácia tohto SUV prišla až v roku 2016 a práve ona je hviezdou dnešného 4x4 testu. Postavená je na platforme VW Group MQB A2, ktorú zdieľa napríklad aj so Seatom Tarraco či Škodou Kodiaq. K dispozícii boli ako benzínové tak aj dieselové motorizácie s manuálom alebo automatickou prevodovkou DSG. Pri verziách s pohonom 4x4 však bolo k dispozícii len 7-stupňové DSG.
Pohon všetkých kolies nesie u VW názov 4Motion. Ten v Tiguane využíva elektronicky riadenú medzinápravovú spojku Haldex, nakoľko má motor uložený priečne. V prípade modelov s pozdĺžne uloženým agregátom (ako napr. Touareg) je použitý medzinápravový diferenciál Torsen. Späť k Tiguanu. Auto sa v normálnom režime správa ako predokolka nakoľko väčšina hnacej sily ide na prednú nápravu a dozadu posiela len 10% z dôvodu úspory paliva. Avšak, ak si to vyžaduje situácia, dokáže veľmi rýchlo poslať viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu a zabezpečiť tak lepšiu trakciu a stabilitu auta. Tiguan tiež profituje aj z elektronickej uzávierky diferenciálu, elektronickej kontroly stability či z protipreklzovej regulácie.
6/6 hviezdičiek
Rovnako ako Audi Q5, aj Tiguan nás doslova šokoval, avšak v pozitívnom slova zmysle. Volkswagen Tiguan 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek s ohromujúcim časom len 5,48 sekundy čím prekonal aj samotnú Q5-tku (5,68 s) a uchmatol si tretie miesto v našom rebríčku. Dokonca porazil aj svoje modernizované dvojča, ktoré sme testovali pred pár mesiacmi. Nový Tiguan však prešiel naším testom rovnako s výborným časom len 7,58 s, a tak rozdiel medzi nimi možno pripísať skôr ľudskému faktoru než nejakej zmene v technike.