VW Golf šiestej generácie s označením Mk6, debutoval v roku 2008 na motor šou v Paríži. Je postavený na platforme PQ35 a v produkcii bol len do roku 2012, čo je najkratšia produkčná doba zo všetkých generácií Golfu. Bol to aj prvý Golf, ktorý dostal označenie R. Dovtedy sa obdobná verzia volala R32. Verziu R, ktorá je aj jediným Golfom s pohonom všetkých kolies, poháňa 2,0-litrový štvorvalec s turbom. Dosahuje výkon 199 kW (270 k) a maximálny krútiaci moment má hodnotu 350 Nm. K dispozícii bol buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s automatickou DSG. Zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za 5,7 sekundy (5,5 s DSG).
Žiadna permanentná štvorkolka
Pohon všetkých kolies 4MOTION využíva 5. generáciu medzinápravovej spojky Haldex. Ako som pri Golfe R Mk7 spomínal, Golf bol prvým autom, v ktorom sa Haldex objavil, a preto sú v podstate neoddeliteľnou dvojkou. Ako všetci vieme, autá s Haldexom nie sú permanentné štvorkolky. Golf R je primárne predokolka a zadok sa len pripája prostredníctvom elektro-hydraulickej spojky. Za normálnych okolností ide až takmer 95 % výkonu motora na predné kolesá. Všetko zároveň monitoruje elektronika a v prípade potreby plnohodnotne pripojí aj zadnú nápravu. Úlohou Haldexu je aj distribuovať krútiaci moment na kolesá s najväčšou priľnavosťou. Uvidíme, ako si poradil s našimi valčekmi.
6/6 hviezdičiek
Kto by to bol čakal. Golf R Mk6 zvládol náš test na plný počet hviezdičiek, a to s časom 17,68 sekundy, čo je o takmer 5 sekúnd rýchlejšie ako novší Golf R Mk7 (22,54 s). Starší Golf tak nielenže dorovnal generačný rozdiel, ale svojho mladšieho súrodenca dokonca porazil. Tento výsledok je pomerne prekvapujúci, keďže R Mk7 disponuje modernejšími technológiami a systémami. Napriek tomu bol reakčný čas pomalší, ako v prípade Mk6.