VW Passat patrí k najdlhšie slúžiacim modelom značky. Prvá generácia vošla do produkcie už pred 47 rokmi, pričom za ten čas uzrelo svetlo sveta dovedna osem generácií. Aktuálnu zmodernizovanú generáciu sme pred pár mesiacmi testovali vo verzii TDI a s pohonom 4x4. Pod kapotou sa ukrýval 2,0-litrový naftový agregát so 4 valcami, naladený na výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ten sa na kolesá prenáša cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.
Pripájateľný zadný pohon
Testovaná verzia Passatu disponovala aj pohonom 4x4 s označením 4MOTION. Auto je postavené na platforme MQB a rovnako ako u ostatných modelov tejto platformy s pohonom všetkých kolies, aj tu je pohon distribuovaný medzi prednú a zadnú nápravu prostredníctvom hydraulickej viaclamelovej spojky (Haldex). To znamená, že pri bežnej jazde poháňa auto len predná náprava a až pri poklese trakcie sa v priebehu zlomku sekundy pripája aj zadok. Elektronika pritom neustále monitoruje otáčky kolies a pohon 4x4 sa tak dokáže aktivovať ešte pred samotným preklzom kolesa. Rozdelenie výkonu medzi prednú a zadnú nápravu nie je fixné a automaticky sa upravuje podľa aktuálnych podmienok. Ak nejaké koleso začne preklzovať, potrebná energia sa presúva na kolesá s dostatočnou trakciou. Autu tiež pomáha aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, ktorá brzdí koleso s menšou trakciou na prednej a zadnej náprave. Čo sa týka zavesenia, vpredu nájdeme typ McPherson zatiaľ čo vzadu sa nachádza viacprvkové zavesenie.
6/6 hviezdičiek
VW Passat napodobnil Golf R Mk7 a z nášho testu si rovnako odnáša hodnotenie šiestich hviezd. Na pokorenie všetkých testov pritom potreboval 19,25 sekundy. Najväčšie problémy mu robil test s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy a na jeho zvládnutie potreboval Passat až 9,22 sekundy. Nie je to totiž prekvapením, keďže autá s preferovaným pohonom predných kolies majú najväčšie ťažkosti práve s týmto testom. Napriek pomalšiemu času je dosiahnutie plného počtu hviezdičiek skvelým výsledkom.