Ohromná sila

V prvom rade silný motor a to v Koenigseggu vedia hádam najlepšie. Používa upravenú verziu pôvodného 5,0 litrového twin turbo osemvalca ktorý na bežne dostupnom palive produkuje 955 kW (1280 k). Ak však použije E85, rozpúta sa peklo. S použitím bioetanolového paliva sa výkon vyšplhá až na monštruóznych 1 195 kW (1 600 k)! Krútiaci moment je 1 000 Nm. Motor točí až do 8 500 otáčok a maximálny krútiaci moment je dostupný v rozpätí 1 500 až 5 100 otáčok. Motor obsahuje špeciality ako 180 stupňový plochý kľukový hriadeľ, zmenené nasávanie a väčšie turbá. Patentovaný systém na vstreknutie až 20 barov vzduchu na lopatky tubríny zabraňuje akémukoľvek omeškaniu prepĺňania.

Nová je aj 9-stupňová automatická prevodovka LST, ktorá pracuje hneď so siedmimi spojkami. V praxi by to podľa vyjadrenia automobilky malo vyzerať tak, že budete schopný preradiť zo 7. priamo do 4. prevodového stupňa bez čakania na akúkoľvek synchronizáciu. Ovládaná je pádlami pod volantom. Pri kratšom potiahnutí funguje ako klasická dvojspojka, ak však pádlo podržíte, zaradený bude okamžite stupeň s najväčšou dostupnou akceleráciou v danom momente.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tlmiče Triplex sú teraz na oboch nápravách, na rozdiel od Agery, kde boli iba vzadu. Automatické úpravy zaisťujú stabilnú svetlú výšku aj pri veľkých aerodynamických náporoch, neznižujú však grip v nízkych rýchlostiach. Nové je natáčanie zadných kolies, ktoré berie do úvahy rýchlosť, natočenie volantu, otáčky motora a akceleráciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Esteticky predstavuje Jesko evolúciu Agery RS. Vzhľad pretekárskeho auta prináša aj hodnoty ako vystrihnuté z okruhu. V rýchlosti 275 km/h vytvára až 1 000 kg prítlaku. Pomáhajú tomu aktívne klapky vpredu a na podvozku a veľké nastaviteľné zadné krídlo. Informácie o cene, alebo prvých dodávkach známe nie sú. Omnoho zaujímavejší bude pokus tohto super silného Ježka, o reálne dosiahnutie 480 km/h. Neviem sa dočkať!