Loeb je pre Citroën zlaté pštrosie vajce. Za ostatných 10 rokov priniesol toľko úspechov a slávy, že aj keď vo WTCC náhodou úspešný nebude, určite to pre všetkých bude stáť za to! Ale pozor, je to známy asfaltový špecialista, očakávania sú preto na mieste :)
Prvá správa o spojení Loeb, Citroën a WTCC obletela svet pri otvorení Parížskeho autosalónu 26. septembra 2012. Vtedy manažment značky síce povedal, že účasť v okruhových pretekoch len zvažujú, no boli by hlúpi, keby to neskúsili. Seb Loeb je pre Citroën zlaté pštrosie vajce. Pardon, pre koncern PSA, keďže Sebastien Loeb svoj talent už fŕkol aj na Peugeot vo fenomenálnych pretekoch na Pikes Peak. Citroënu, a teda koncernu za ostatných 10 rokov priniesol toľko úspechov a slávy, že aj keď vo WTCC úspešný nebude, určite to pre všetkých bude stáť za to!
WTCC zďaleka nie sú prvé a jediné Loebové okruhové preteky. Napríklad už v auguste 2013 uvidíme Sebastiena Loeba aj na SlovakiaRingu v pretekoch série FIA GT3. Sériu WTCC však chce ísť celú. Asi sa dalo očakávať, že Citroën postaví pre seriál WTCC auto na báze ľudového sedanu C-Elysee. Práve toto auto totiž treba ukrutne spropagovať medzi miliónmi potenciálnych zákazníkov z radov ľudu, najmä v krajinách strednej a východnej Európy, latinskej Ameriky a Ázie. Citroën svoj priamočiaro nastavený komerčný záujem na tejto šou vôbec netají. "Voľba použiť C-Elysee ako základ pre pretekársky špeciál veľmi jasne odráža naše odhodlanie použiť motoršport aktívne na propagáciu nášho biznisu." - povedal Fréderic Banzet, riaditeľ Citroenu.
"S pretekmi v Latinskej Amerike, Maroku, Číne a Rusku, kalendár WTCC je prakticky globálna záležitosť čo nám dáva výhodnú pozíciu pre propagovanie nášho najdôležitejšieho a najpredávanejšieho auta pred nadšenými fanúšikmi motoršportu."
Citroën C-Elysee poháňa rovnaký 1,6 litrový prepĺňaný 4-valec ako v modeli Citroën DS3 WRC. V tomto prípade vyladený takmer na 380 k.
Z technického hľadiska je pre aerodynamickejšiu efektivitu tiež výhodnejšie vybrať si trojpriestorovú karosériu sedanu. Preto bol C-Elysee skvelá možnosť." - dodáva Xavier Mestelan-Pinon, technický riaditeľ Citroën Motorsport. "Okrem toho sme do auta dokázali podstatne ľahšie vložiť niektoré komponenty. Keďže toto je naše prvé okruhové pretekárske auto, opakovane sme sa sami seba pýtali na dôležitosť a relevanciu našich rozhodnutí a volieb. No práve to prijímame ako výzvu."
Tvrdo pribitý k zemi, na 18" kolesách okruhový C-Elysee vôbec nevyzerá zle. Práve naopak! So vstavaným deličom vzduchu, predný nárazník zvýrazňuje masku chladiča s dvojitou lamelou typickou pre značku. Siluetu mimoriadne menia svalnaté rozšírenia v oblasti blatníkov.
Novú zbraň Citroën C-Elysee WTCC stavajú podľa nových pravidiel, ktoré majú začať platiť od budúcej sezóny. Stáva sa tak prvým autom postaveným pre upravené technické predpisy WTCC 2014. Pretekársky špeciál bude poháňať 1,6 litrový turbo 4-valec vyladený na 280 kW (380 k) a cez dvojtanierovú karbón-keramickú spojku a 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku Sadev posiela výkon na predné kolesá. Fanúšikovia si budú môcť pozrieť mašinu po prvýkrát na septembrovom autosalóne vo Frankfurte.