"V Toyote veríme, že keď sa zdieľajú dobré nápady, dajú sa veľké veci."
Toyota chce hlavne rozšíriť palivové články medzi veľkých výrobcov.
Predstavitelia Toyoty totiž už prezentovali svoj negatívny postoj k elektromobilom s batériami a vieru práve v palivové články. Automobilka tiež dúfa, že v tom, ako priekopník, nebude, so svojim typom Mirai, sama. Japonci sa poučili z vývoja hybridov, ktorý si vyžiadal obrovské investície. Tentoraz veria, že sa o finančnú náročnosť počiatočného vývoja a rozšírenia novej technológie podelia aj s ďaľšími výrobcami. Sprístupnenie patentov, by tiež mohlo urýchliť budovanie infraštruktúry čerpacích staníc na vodík. Bob Carter, viceprezident predaja Toyoty, o uvoľnení patentov povedal: "V Toyote veríme, že keď sa zdieľajú dobré nápady, môžu sa stať veľké veci. Prvá generácia vozidiel s palivovými článkami, uvedená medzi 2015 a 2020 bude kritická a bude vyžadovať spoločné úsilie a netradičné spolupráce medzi automobilkami, vládami, akademickou obcou a poskytovateľmi energie."
Ďalším pozitívnym javom by mal byť rýchlejší rast siete čerpacích staníc na vodík.
Zatiaľ, čo Tesla uvoľnila vyše 200 svojich patentov, v prípade Toyoty ich je viac ako 5 000. Konkrétne 5 680 patentov. Z nich 1 970 sa týka samotných palivových článkov, 290 súvisí s vysokotlakovými nádržami na vodík, 3 350 je spojených so softvérom pre ovládanie palivových článkov a 70 patentov sa týka produkcie a distribúcie vodíka. Patenty budú prístupné pre automobilky a spoločnosti zaoberajúce sa výrobou a dodávkou vodíka. Toyota by túto technológiu rada rozšírila aj u výrobcov autobusov, či priemyselných strojov, ako napríklad vysokozdvižné vozíky. Ako už bolo spomenuté Japoncom ide najmä o počiatočné rozšírenie technológie medzi automobilkami a vybudovanie siete čerpacích staníc. Preto budú patenty týkajúce sa vozidiel na palivové články zadarmo prístupné iba do roku 2020. Patenty súvisiace z výrobou a dodávkou vodíka, však zostanú otvorené aj po tomto termíne.
Zdroj: carscoops
V tejto súvislosti vás bude zaujímať test Tesly Model S a test Toyoty Auris Sports Hybrid