Toyota je jedným z priekopníkov vo vývoji a reálnom použití komunikácie medzi autami navzájom a medzi autami a infraštruktúrou. Už v roku 2012 otvorila v Japonsku skúšobné centrum a je prvou automobilkou, ktorá ju zavádza do praxe.
Toyota do konca tohto roka prinesie v troch svojich typoch bezpečnostný balík inteligentného dopravného systému ITS-Connect (Inteligent Transport System). Balík bude zatiaľ dostupný iba v Japonsku, no je iba otázkou času, kedy ho bude automobilka ponúkať aj v Európe. A čo všetko vlastne dokáže? ITS Connect funguje na frekvencii 760 MHz a jeho úlohou je príjem a zdieľanie informácii od infraštruktúry a ostatných účastníkov premávky. Toyota verí, že týmto systémom pomôže znížiť nehodovosť v okolí križovatiek. Auto totiž dostáva informácie zo semaforov alebo detektorov v blízkosti križovatky a upozorní vodiča na veci, ktoré by mohol prípadne prehliadnuť. Ak sa teda napríklad vodič blíži ku križovatke, na ktorej je červená a nedá nohu dolu z plynu, dostane varovný signál. Keď už na červenej stojí spustí sa mu v aute odpočítavanie do zelenej. Systém však varuje vodiča aj pri odbočovaní na chodcov, ktorých zaznamenajú detektory na prechode, či na auto v protismere, ktoré prechádza rovno a má prednosť. To môže byť užitočné najmä keď vám výhľad zakrýva iné auto. Systém ale nebude otravne pípať zakaždým. Iba ak sú autá oproti, či chodci blízko a vodič nemá nohu na brzde.
Stalo sa vám už, že ste v neznámom prostredí prehliadli semafór? Systém ITS vás upozorní na čevenú, ak nezačnete spomaľovať.
Systém tiež umožňuje komunikáciu medzi vozidlami. To sa môže hodiť napríklad na neprehľadných križovatkách, kde vo výhľade zavadzia napríklad budova, či múr. Ak je auto prichádzajúce po hlavnej vybavené týmto systémom, dostanete upozornenie, že ide. To je však zatiaľ iba teória a do masového rozšírenia týchto systémov sa na to nebude dať plne spoľahnúť. Komunikáciu medzi autami tu však znova môžu nahradiť detektory nad cestou a komunikácia auta s infraštruktúrou. Komunikáciu medzi autami využíva okrem iného aj komunikačný radarový tempomat. Údaje z áut pred vami mu pomáhajú udržiavať bezpečnú vzdialenosť bez zbytočného kolísania rýchlosti. Aj keď túto úlohu už celkom dobre zvládajú adaptívne tempomaty aj dnes. Čo však býva problémom v hustej premávke, je prejazd napríklad sanitky. Človek často počuje sirénu, no stáva sa, že chvíľu nevie lokalizovať, z ktorého smeru auto s právom prednostnej jazdy ide. Ak bude sanitka vybavená komunikačným zariadením, systém upozorní vodiča zvukovým znamením a zobrazí jej približnú polohu a vzdialenosť, ako aj smer jej pohybu.
ITS vám dá vedieť odkiaľ sa k vám blíži sanitka. Musí však mať komunikačné zariadenie.
Toyota je jedným z priekopníkov vo vývoji a reálnom použití tejto technológie. Už v roku 2012 otvorila v Japonsku skúšobné centrum a je prvou automobilkou, ktorá ju zavádza do praxe.