Ostatných 6 km kopca, ktoré použil Peugeot Sport na testovanie sú dychberúce. Po tvrdom testovaní v bezpečnejších a ukrytejších pomienkach prišiel najvyšší čas pustiť túto beštiu z obojka v prirodzenom prostredí úplne. Bolo to veľmi dôležité, lebo vrchy sú často drsné, nerovné a majú iné pomienky ako okruhy, kde sa testovalo doposiaľ. Mont Ventoux nám dáva v rámci Francúzska najbližšie podmienky porovnateľné s Pikes Peak.
Azda najlepší a najúspešnejší rely jazdec rely je z 208 T16 nadšený. Ohromný výkon a sila tohto auta ma už nešokujú. Zvykol som si na to. Je to šialená rýchlosť, akou sa ku mne blížka zákruty! Na okruhu sú krásne značky 100 m, 75 m, 50m a podobne. Tam presne človek vie, kde má brzdiť. Tu mám roztočenú 6-ku a zrazu je vedľa mňa stena a ja musím objaviť, kde mám brzdiť.
S výkonom 875 k, toto zďaleka nie je obyčajná beštia. Riadenie je veľmi, veľmi ostré, takže je skutočne strašidelné mať noho na podlahe počas prejazdu rýchlymi zákrutami. Na tak širokých slickoch a pri týchto rýchlostiach aj najmenšie nerovnosti na ceste rozhádžu auto. Preto sme prešli na ešte mäkšie Micheliny a trošku sme zmenili nastavenie riadenia, aby sme tieto extrémne situácie lepšie zvládli.
Samozrejme, vrchol francúzskeho kopca nie je ani na polceste Pikes Peak, ktorý meria 4301 m. Tam už treba rátať aj s rednutím vzduchu, nevýhoda, ktorá postihuje prepĺňané autá menej. Napriek tomu je pre nás testovanie na Mont Ventoux cenné a dôležité, lebo aj tu už môžeme merať úbytok výkonu aj keď veríme, že týmto budeme trpieť menej než naši konkurenti práve pre výber turbodúchadiel, ktoré sme zvolili. Teraz sa začneme postupne chystať na presun do Colorada, kde sa posledný júnový týždeň Seb pokúsi po 25 rokoch priviesť Peugeot na vrchol.