Tradične nafúkaný turbo 5-valec

Niektorí sa budú pýtať, prečo ísť ďalej? Pretože sa to dá. Výkon HGP RS3 je ohromujúcich 446 kW (606 koní) pri 6200 ot a 710 Nm v rozmedzí 3300 - 5800 ot. Pre zaujímavosť, krútiaci moment obmedzili z dôvodu životnosti prevodovky, inak by atakoval hranicu 800 Nm. To všetko dosiahli výfukom vlastnej výroby, pretekárskym katalyzátorom, novým sacím potrubím so zväčšeným priemerom, prechodnejším vzduchovým filtrom, výmenou medzichladiča za väčší, novým potrubím s zväčšeným priemerom od turba až do hlavy valcov, a úplne prepracovaným sériovým turbom, ktoré podstúpilo CNC frézovanie vstupu a výstupu, následne dostalo novu saciu a výfukovú vrtuľu s dizajnom priam od HGP. Toto nie je všetko, pretože technici HGP sa zamerali aj na prevodovku: zlepšili jej chladenie pridávnym chladičom a nahrali vlastne softvéry radenia a riadenia prevodovky a pridali prepracovaný mód manuálneho radenia, ktoré nepreradí na iný rýchlostný stupeň, pokiaľ mu nedáte príkaz pádlom pod volantom alebo voličom prevodovky. A teraz sa podržte! Všetky úpravy majú certifikát TUV.

606 koní a z 0 na 100 km/h za 3,1 s, to sú len niektoré parametre Audi RS3 HGP

Dynamické parametre upraveného Audi RS3 HGP sú z 0 - 100 km/h len 3,1 s a z 0 - 200 km/h za ohromujúcich 9,7 s. Maximálna rýchlosť sa pohybuje v rozmedzí 320 - 330 km/h. Áno, stále sa bavíme o aute strednej nižšej triedy. Exteriérové a interiérové prvky HGP okrem samolepiek s logom neponúka. Brzdový systém postúpili výmenu platničiek za športovejšie, ďalej RS3 dostala brzdovú kvapalinu s väčším bodom varu a pancierové hadice. V rámci podvozku RS3 má pružiny značky KW. Poslednou úpravou HGP bola výmena sériových kolies Audi za OZ Ultraleggera s pneumatikami Continental SportContact 6. Mimochodom, tieto úpravy sa dajú aplikovať aj na Audi TTRS. Ako poslednú oznámim cenu úpravy, ktorá je tak veľká, ako sú ohromujúce parametre RS3 HGP. Je to nemalých 15 500 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov