Počas najbližších mesiacov má debutovať BMW M3 Touring. Kombi rozšíri rodinu športových šesťvalcových verzií príbuzných radov 3 a 4, v ktorej chýba akurát štvorka s prívlastkom Gran Coupé. Tú automobilka evidentne vôbec neplánuje. Respektíve, nie v rámci svojho vlastného portfólia. Do hry totiž vstupuje Alpina.

Táto firma sídliaca v Buchloe neďaleko Mníchova sa začiatkom marca stala oficiálne dcérou BMW. Dvojica má za sebou takmer 60 rokov blízkej spolupráce. Do konca roka 2025 by mala byť divízia kompletne včlenená do štruktúr bavorského obra a medzičasom bude pokračovať v nastavenom kurze. Aktuálne vypĺňa spomínanú medzeru v ponuke materskej značky.

Charakteristický vzhľad aj interiér

BMW Alpina začína predávať liftback B4 Gran Coupé, ktorý vychádza z najsilnejšieho štandardného modelu M440i. Od neho sa odlišuje klasickými prvkami. Oba nárazníky majú upravenú spodnú časť, vzadu je okrem toho decentný spojler na veku kufra a kvarteto oválnych výfukových koncoviek.

Do tradičného štýlu modelov Alpina spadajú aj mnoholúčové disky kolies s priemerom 20 palcov, spod ktorých vykúkajú posilnené brzdy s perforovanými kotúčmi na oboch nápravách. Strmene majú modrú farbu. Tá je charakteristická aj pre karosériu, v predstavenej forme nesmie chýbať kontrastná biela grafika.

Kým interiéru BMW M3 vládne nefalšovaná športová atmosféra, model B4 Gran Coupé má skôr luxusný nádych. Ide o ďalší klasický rys áut z Buchloe. Kabína sa tvarovo nezmenila, obsahuje však špecifické čalúnenie a niekoľko prvkov očakávanej bižutérie. Do nej spadajú aj odlišné pádla radenia za volantom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Maximálny výkon 495 koní

Neodmysliteľnou súčasťou balíka s logom BMW Alpina sú úpravy pohonu. Dvakrát prepĺňaný benzínový šesťvalec s objemom tri litre sa silou dotiahol na em-trojku. Dosahuje najvyšší výkon 364 kW (495 k), čo je na polceste medzi jej základnou verziou a ostrejšou odrodou Competition. Krútiacim momentom 730 Nm ale obe prekonáva.

Nad továrenskou špičkou vyhráva B4 Gran Coupé aj maximálnou rýchlosťou, ktorá má hodnotu 301 km/h. V prípade štandardných Bavorov ide o 250 alebo 280 km/h. Karta sa obracia v rámci zrýchlenia: kým sedan BMW M3 zvládne disciplínu 0-100 km/h za 3,5 sekundy, liftback z dielne Alpina na to potrebuje o dve desatiny viac.

Ladením prešli aj ďalšie časti techniky. Popri už spomínanom brzdovom systéme dostala štvorka modifikovaný podvozok s extra výstuhami a adaptívnymi tlmičmi, ale tiež špeciálne pneumatiky Pirelli P Zero. Rozsah zmien sa odrazil na cene. BMW Alpina už prijíma na svoju novinku objednávky, na domácom nemeckom trhu si pýta najmenej 91 800 eur. Pilotné exempláre chce klientom dodať v lete.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov