Za normálnych okolností Brabus súťaží s modelmi AMG o väčší počet koní, vyššiu maximálnu rýchlosť či lepšiu akceleráciu. Zdá sa ale, že mu nesmrdia ani elektromobily, akurát k nim Nemci pristúpili trochu inak.

Ich najnovší projekt sa zameral na Mercedes EQS, elektromotory a akumulátor však ostali podľa všetkého nedotknuté. Namiesto toho sa konštruktéri sústredili na vylepšenie aerodynamiky, ktorá je však už sama o sebe v prípade sériového auta vynikajúca. Batériový vlajková loď má koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,20.

Partia od Brabusu preto vyrazila do vzduchového tunelu a karosériu začali „oblepovať“ novými karbónovými prvkami. Pod predným nárazníkom pridali spojler, upravili prúdenie vzduchu k predným brzdám, pred zadné blatníky prihodili deflektory, na kufor predĺženú odtrhovú hranu a k tomu 22-palcové disky Monoblock Z Platinum Edition v spojení s prepracovaným vzduchovým odpružením, ktoré vám dovolí znížiť svetlú výšku o 15 mm vpredu a 25 mm vzadu.

Brabus tvrdí, že sa im týmito modifikáciami podarilo až znížiť vztlak až o 40 percent, aerodynamika sa však nezhoršila. Všetko vyššie spomínané malo naopak zlepšiť koeficient aerodynamického odporu o 7,2 percenta, nehovoriac o zdokonalení stability pri vyšších rýchlostiach.

Aj keď si Nemci nedovolia povedať, že sa im podarilo predĺžiť dojazd podľa metodiky WLTP, naznačujú, že akčný rádius je predsa len o niečo väčší. Konkrétne o sedem percent v rýchlostiach od 100 do 140 kilometrov za hodinu. Teda v závislosti na konkrétnom modeli, respektíve podľa použitých batérií a elektromotorov približne o 37 až 55 kilometrov.

Predpokladáme, že väčšina záujemcov zverí svoje auto do rúk Brabusu nie kvôli tým kilometrom navyše, ale skôr preto, že sa im budú páčiť dizajnové úpravy. Pretože aj keď cenu kompletnej prestavby nepoznáme, tipujeme, že by to bolo jedno z najdrahších predĺžení dojazdu za kilometer, aké sme kedy videli a nepochybne lacnejšie by vyšla i väčšia baterka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 41 obrázkov

zdroj: Brabus