Scion FR-S Speedster
Podmienkou bolo vtisnúť tomuto projektu maximum z Toyoťáckeho motoršportového dedičstva a práve preto je napríklad sfarbenie v červeno-bielych farbách.
Strecha išla preč, tak ako aj kompletný interiér a plac pre zadné sedadlá. Miesto toho tu máme ochrannú klietku, na mieru robené a pekne integrované sedadlá alebo srandovne skosené bočné okná. Zadnému kufru dominuje veľké krídlo alias žiletka, ktorá sa teší veľkej obľube už viac ako jedno celé desaťročie (áno, odštartovalo to legendárne Rýchlo a Zbesilo). Úpravám neušiel ani predok, kde aktuálne nájdeme mierne faceliftované predné blatníky a kapotu.
Motor ostal, žiaľ, v sériovom stave, a tak tu máme atmosférický dvojliter boxer s výkonom 200k, ktorý je spriahnutý so 6 st. manuálnou prevodovkou. No, ok, možno nejaký ten koník naviac dodalo upravené výfukové potrubie od GReddy.
Čo sa ale zmenilo dosť podstatne, to je podvozok - tlmiče a pružiny sú KW Clubsport, kompletne nové brzdy dodal Wilwood a celé auto je teraz posadené na krásnych kovaných 18" diskoch Forge Line Center Lock a pneu Toyo Proxes R888.
Toto auto nakoniec ostane na 100% len ako koncept, úprimne si ale myslím, že až také predajné terno by to aj tak nebolo. Klasické kupé je aj tak krajšie, nie?
Pozrite si aj náš prvý dotyk so Subaru BRZ a Toyota GT 86