1934 Model 40 Special Speedster má neskutočne pútavú farbu
Vráťme sa k autu. Special Speedster od smrti Edsela v roku 1943 putoval cez viacerých zberateľov, alebo len náhodných majiteľov. Na počiatku Speedster zmizol a mnohí verili, že bol zničený. Naposledy ho verejne videli v Holywoode roku 1950. Neskôr ho v 1958 kúpil námorník U.S. Navy za neuveriteľných 603 dolárov. Po tom zmizol a na verejnosti sa neobjavil celých 40. rokov! Až v roku 1999, kedy ho vystavili na Amelia Island Concours d’Elegance. História sa píše ďalej. V roku 2008, keď ho predali zberateľovi z Texasu za 1,76 milióna dolárov. Po jeho smrti v 2010, putoval naspäť "domov" do múzea Edsel a Eleanor Ford House. Tam časom prechádzal drobnými kozmetickými úpravami, ktoré však ostatným reštaurovaním zvrátili naspäť RM Auto Restoration, a uviedli ho späť do podoby z roku 1940.
V roku 1958 ho kúpil námorník U.S. Navy za neuveriteľných 603 dolárov. Speedster potom zmizol a na verejnosti sa neobjavil celých 40. rokov! V roku 2008 ho vydražil texaský magnát za 1 760 000 dolárov.
1934 Model 40 Special Speedster
Čiže dnes je tento fešák nalakovaný odtieňom Pearl Essence Gunmetal Dark. Poháňaný bol motorom o s výkonom 55 kW (75 k) s rovnými výfukmi. Počas zimy kedysi v rokoch 1934-40 praskol blok motora, a tak nainštalovali nový 09A Mercury V-8 s výkonom 100 k. To bol vtedy najvýkonnejší V8 motor od Fordu. Možno aj práve preto sa na palubovke vynímal rýchlomer očíslovaný až do veľmi odvážnych 160 mph (257 km/h).
1934 Model 40 Special Speedster - kokpit
Na svoju dobu to bol veľmi slušný dizajnérsky kúsok, ktorý po reštaurovaní vyzerá absolútne parádne i dnes. Ford teda svoju myšlienku uviedol do reality naozaj úspešne. Auto má byť vnímané ako umelecké dielo. 1934 Model 40 Special Speedster tak vnímaný určite je...
zdroj: seriouswheels.com
1934 Model 40 Special Speedster - prístrojová doska, doslova :)