Zdá sa, že hlad po rekordoch, hlavne v oblasti medzi luxusnými úpravcami prémiových nemeckých značiek vôbec neutícha...

Ciele medializácie sú jasné. Vymáčknuť z tejto verzie 350 km/h, na 100 km/h zrýchliť do 3,6 s a na 200 km/h do  11 s. Supercar čísla pre superlimuzínu. A nie sú nereálne, pretože s komfortnou verziou RS6 730 k dokázali chalani z MTM fičať 344,2 km/h. Teraz to chcú len zaokrúhliť. Ak rátam správne, výkonova hmotnosť beštie v niekdajších bojových farbách okruhových Audi V8 DTM z rokov 90-91 je len 3,6 kg/kW.


Šef firmy, Roland Mayer urobí všetko preto aby svoju zbierku zázrakov na kolesách rozšíril o ďalšiu cennú trofej. Aktuálny držiteľ rýchlostného rekordu pre kombi verzie MTM RS6 R so spomínaními 344,2 km/h z rýchlostného oválu Nardo v Taliansku je nažhavený vymáčknuť zo sedanu viac než 350 km/h.

Zopakujme si základné fakty. MTM RS6 Clubsport stavia na verziách MTM RS6 R. Má teda 5 litrový V10 TFSI biturbo so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic DSP. Maximálny výkon agregátu je 537 kW (730 k) a 860 Nm už od 2 750 ot. Vyfukový systém z antikoru má na zvody 8-4-2 a na začiatku samostatné rúry s priemerom 80 mm. Nastaviteľné športové pruženie ponúka zníženi v rozsahu -10 až -45 mm.

Na kovaných diskoch Bimoto s priemermi 20 alebo 21" sú špičkové športové UHP plášte Michelin Pilot Sport PS2 s rozmermi pre väčší disk 305/30 R21. Veľké rezervy sériovo ponúkaných karbón-keramických bŕzd potvrdzuje to, že ich v MTM vôbec nemenili, a upravili k nim len prívod vzduchu pre chladenie. Predsa len, MTM ponúka aj alternatívu v podobe kotúčov s rozmemi 405x36 mm so 6-piestikovými strmeňmi, komplet od Brembo. Verzia Clubsport má tiež zmenenú geometriu náprav, pre ešte lepšie držanie stopy v zákrutách a, samozrejme, ako azda všetky porsche clubsport aj rám pre väčšiu bezpečnosť a torznú tuhosť karosérie a nemá zadné sedadlá. Naopak, vpredu sú použité špičkové športové škrupiny Recaro a 6-bodové bezpečnostné pásy. Žiaľ, úpravca neponúkol informáciu o tom, o koľko kg je verzia CS ľahšia a cenu za túto úpravu som s ohľadom na svoje i vaše zdravie radšej vôbec nepublikoval. :)