Uctievaným polobohom sa stal hneď po tom, čo umožnil zopár šťastlivcom – majiteľom Ferrari FXX ( predaných 30 kusov) prezentovať svoje závodné plnokrvníky aj mimo závodné ovály. Tiež poteší aj srdcia nejedného oktánofila, ktorý by dal len za priamu konfrontáciu s touto nádherou čokoľvek.
Masovým vrahom sa, dúfajme, nestane. Vieme, že nejedno suprešportové auto disponuje takými dynamickými parametrami, silou a vášnami, ktoré dokáže skrotiť len málokto, spravidla nie ich majitelia ( česť výnimkám). V prípade Ferrari FXX sa jedná o 598 kW ( 800 k). Výkon pramení z 6.3 litrového 12 valca. Ďalšími špecifikáciami tohto monštra sú karbónovo - keramické brzdy, 19“ kované zliatinové disky obuté do slikov, prevodovka schopná radiť za menej ako 100 milisekúnd a iné chuťovky. O svetlej výške a dennej prevádzke na bežných komunikáciách je vôbec škoda písať.
V Edo Competition získali certifikát nemeckej skúšobne TÜV umožňujúci prevádzku FXXka na bežnej komunikácií ako prvý na svete!! Oficiálne im na to stačilo vymeniť brzdové platne, obuť disky do automobilových pneumatík, nahodením katalyzátorov a tlmičov hluku v podobe škrtiacich klapiek vo výfukovom trakte. Čuduj sa svete, doladením riadiačky vyťažili u Eda ďalších 59 kW ( 80 k ). Ako to len robia?!
Nateraz sa jediné FXXko schopné legálneho poletu po cestách nachádza priamo v garážach Edo Competition. Ostatným 29 majiteľom Ferrari FXX, Michaela Schumachera nevynímajúc, Edo odkazuje: „Ak chcete road legal Ferrari FXX, viete, na koho sa obrátiť.“
Zdroj: Autoblog.nl