Na Topspeed.sk sa opakovane venujeme reštaurovaniu klasických áut. Prosto pekné kúsky, ktoré stoja za pozretie. Kochali sme sa červenou Vette C1 1959 a totálne prestavaným pick-upom z roku 1949. Dnes si dáme klasiku z radov muscle cars, Dodge Challenger. A prídu ešte ďaľšie zaujímavé kúsky...
Prepracovaná karoséria mu svedčí
Nádhera, čo poviete?
Na tento Challenger siahol nám už známy Roadster Shop. Vyhrali sa s ním tak kvalitne, že za oceánom sa umiestnil v prvej päťke súťaže "2010 Street Machine of the Year". Je to jediný vyrobený kúsok. Pôvodne vznikal na zakázku. To sa ale zmenilo a tak firme trvalo nejaký čas, kým ho ako bokovku sama pre seba vôbec dokončila. Snaha ale stála za to. Challenger zo 70. rokov pretransformovali do moderného a hladšieho dizajnu. Prerobené nárazníky majú plynulejší prechod do karosérie a dozadu putoval výfuk s koncovkou v strede. Kapota tiež nie je pôvodná. Potrebovali inú, inak by tam totiž nezmestili obrí motor.
Nie je to žiadny drobček
Pod kapotou tejto mašiny je ozrutný motor V8. O jeho objeme informujú čísla 528 na bokoch. To je objem v palcoch kubických. V našich končinách to znamená 8,7 litra!
Ten má americké označenie "528 aluminium HEMI". V našej reči je to hliníkový HEMI V8 objemu 8.7-litra. Ešte raz - 8,7-litra! Tak už je celkom jasné odkiaľ sa tu berie 578 kW (775 k). Výkon na kolesá putuje cez manuálnu päť stupňovú prevodovku. Že čo robí taký výkon s americkým autom, dá sa vôbec šoférovať? Roadster Shop tvrdí že áno. Je tam nezávislé pruženie a brzdy dokážu skrotiť toľký výkon vďaka pneumatikám Pirelli obutých na valcoch 12x22" vzadu a 9x20" vpredu.
Nič extravagantné, len americká klasika
Interiér je celý, ako inak, v koži. Použitý odtieň je "francúzka čierna" v kombinácii so sivou alcantarou. Úplne všetko je tu robené na mieru. Aj muzika zložená zo sústavy Alpine a Rockford Fosgate. Karosériu striekali ručne s grafikou 528 Hemi na jej bokoch.