Extreme Tuners postavili šialené Evo IX, kompresný pomer 17:1, turbo GTX55 a výkon neuveriteľných 1890 k!
Extreme Tuners sa zamerali na šprint a v ich Evo IX sa poriadne pohrali s motorom. Motor 4G63 poriadne upravili. Pôvodné v ňom nenechali takmer nič. Piesty, ojnice, sanie, alebo výfuk si vyrobili na mieru. Pri vývoji vyskúšali 6 rôznych tvarov piestov v kombinácii s pretekárskym palivom a metanolom, aby zistili, ako sa správajú v rôznych podmienkach. Nakoniec skončili pri kompresnom pomere šialených 17:1! To by bolo OK pre atmosféru, ale pre turbo motor?
Mať pod zadkom takmer 1900 k musí byť šialené
Keď už sme pri tom turbe, do auta dali veľké GTX55, no ani to nenechali také, ako vyšlo z výrobnej linky. Kolesá kompresora a turbíny odľahčili o 44% a zvýšili prietok vzduchu o 15%. A výsledok? Auto už viac nejazdí na benzín, alebo pretekárske palivo, kŕmia ho metanolom. Motor vytočia do závratných 12 000 otáčok a s autom dokážu zrýchliť zo 100 na 200 km/h za 2,93 s. A teraz to podstatné, výkon motora. Motor pri tlaku 22 psi (1,5 bar) poskytne 1240 k, a pri 41 psi (2,8 bar) až šialených 1890 k! To ale nie je konečná, Extreme Tuners chcú Evo IX dostať na 2000 k.