Možno vás viac zaujalo info o modeli Elettra. Pýtate sa, aký mohlo mať dojazd? 100, resp. 150 km. A to sa prosím pekne písala prvá polovica 90. rokov. Úspech žala predovšetkým v Taliansku, Francúzsku a Švajčiarsku. To vôbec nebolo zlé, nie?
Ale späť k téme. Otázka, ktorú si kladie viacero garážmajstrov a mechanikov, je jednoduchá. Ako postaviť rýchle auto na malé trate pre zábavu? Ako schodná cesta sa javí jednoduchá finta. Do mini auta dať motor zo superšportovej motorky. Využíva sa všetko. Od lacných fiatiek až po drahšie Smarty. Vždy je však nutná šikovnosť. Takému obyčajnému projektu je treba vždy ešte podkúriť úpravami. Bol by hriech nevyužiť potenciál srdca. K tomu ešte vyhodiť všetko nepotrebné od koberca, cez palubnú dosku, až po povedzme tesnenie medzi dverami a karosériou. Nezabudnúť upraviť zavesenie a brzdy a sranda za nie vždy veľké peniaze sa môže začať. Aby auto dobre sedelo, je nutné nasadenie širších diskov so slikmi na obe nápravy, premiestnenie sedadla do stredu kvôli vyváženiu a osadenie bezpečnostnej klietky kvôli bezpečnosti.
A presne toto know-how je využité aj na tomto príklade. Ja viem, ľahko sa to hovorí, roboty je to viac ako na kostole, ale dá sa to.
Tento kúsok má motor umiestnený vzadu v strede. Pôvodne je z Kawasaki Ninja ZX-14R. Kto sa vyzná, vie, že je to riadna dvojkolesová raketa. Dá sa točiť do 12-tisíc otáčok a produkuje niečo okolo 250 koní. To je 8-krát viac ako najslabšia verzia Cinquecenta a 5-krát viac ako Sporting. Je to jednoduchý nápad, ktorý naozaj funguje. Veď posúďte. Nič, len človek stroj a pretekársky okruh.