Ford GT Geiger HP 790
Na čele tejto partičky stojí Karl Geiger osobne. Bol to on kto prišiel s návrhom na túto šialenú úpravu. Pôvodne dosahoval Ford GT so svojím 5.4 V8 motorom výkon 550 k. To sa však Karlovi zdalo (nepochopitelne) málo, preto sa pustil do úprav. A výsledok? Šialených 790 k! Teda o celých 240k viac, ako séria! Až sa mi to nechce veriť, že auto ako Ford GT má až takúto mega rezervu vo výkone. Krúťak poskočil na 863Nm. Najväčšiu zásluhu na tomto prírastku má výmena kompresoru za silnejší. Navyše sa zvýšil aj plniaci tlak (teraz 1.25 baru). Zmena sa dotkla aj výmeny klapiek sania či športového vzduchového filtru. Všetko preto, aby mohol motor nasávať viac vzduchu. Bokom neostala ani úprava chladenia motora či prevodovky alebo výmena výfukového traktu.
Malá elektráreň pred zadnou nápravou je ten správny recept pre nekončiacu zábavu na okruhu
Takéto zvýšenie výkonu má za následok to, že Geiger HP 790 vystrelí na kilo za približne 3.6 seconds. Hm, poviete si, ale veď to nie je veľmi odlišné od série. Áno, tento údaj nie je veľmi vzdialený tomu, čo nájdete v sérii. Avšak ten ďalší vám vyrazí dych: hranicu 200km/h pokorí za 9.5 sekundy. Presne tak, za čas, za ktorý nadpriemerne mrštné auto dá 100 km/h. 300 km/h padne za 22.8 sekundy. TopSpeed je 360km/h.
Pán Geiger dobre vie, ako sa pozrieť na zúbky autu ako Ford GT
Výkonnému motoru musí sekundovať aj výkonný podvozok, takže GéTéčku pribudol plne nastavitelný podvozok ktorý si vždy upravíte podľa toho, ako a kde práve jazdíte. Nie je bez zaujímavosti, že už aj tak extrémne nízke auto je teraz ešte o plných 60mm (!) nižšie. Predné disky majú rozmer 9x20" a zadné až 11x21. Pneu musia byť samozrejme z prvej ligy, preto tu nečakajte nič horšie ako Dunlop SP Sport Maxx. Vpredu 245/35R20 a 325/30R21 vzadu.
Ceny ako aj ďalšie možnosti úprav vám radi povedia priamo vo firme GeigerCars. Stačí ich navštíviť na stránke www.geigercars.de.