Gemballa MIG-U1 vyzerá naozaj ohromne a šokujúco...
Správa uvádza, že po vyše štvrťstoročí je pre Gemballu čas skúsiť siahnuť na nové méty. Takto vznikol prokekt MIG-U1. Uwe je vraj odhodlaný prerobiť najostrejší športiak od Ferrari v histórii v MIG na kolesách ešte 24x. A mne neostáva iné než napísať, že dúfam, že sa mu to nepodarí. Úprava je to nepochybne prepracovaná, a kvalitná. Ale neviem jej prísť na chuť. Gemballa našiel skvelý spôsob, ako doslova zničiť jedinečný superšport, ktorého v Maranelle nevyrobili neobmezdzený počet.
Základom tejto úpravy inšpirovanej ruskými bojovými stíhačkami je kompletne prerobená aerodynamika. Všetky prvky karosérie robia u Gemballu z pravého karbónu. To hlavne pre nízku hmotnosť, dobrú pevnosť a tiež exkluzivitu. Predný spojler dokáže vytvoriť extra prítlak 35 kg v rýchlosti nad 300 km/h. Prídavná klapka na zadnom krídle vytvára ďalších 85 kg prítlaku. Aerodynamika tohto auta je aktívna, jej geometria sa samočinne upraví po prekročení 120 km/h. Novými na Enze sú predný podnárazník, nadstavce dverí k náduchom a zadný spojer.
...no v Maranelle sa z toho asi veľmi netešia...
Aerodynamika MIG-U1 podľa tvorcov nie len že pomáha dostať veľký výkon V12ky na cestu. Tiež sa stará o rozsiahle chladenie. Preto predné i zadné blatníky vzduchom kŕmia veľké otvory, aby boli brzdy vždy dobre chladené. Otvory za kolesami zas majú za úlohu prehriaty vzduch poslať von mimo auta. Otvory za dverami privádzajú vzduch k motoru, ktorý je, samozrejme, za dvojmiestnou kabínou. Na stranách a na vrchu zadného nárazníka sú novonavrhnuté otvory pre odvod vzduchu z motorového priestoru.
Gemballa tvrdí, že jeho aerodynamika dáva Enzu funkčnosť nového športiaku, čo je ťažko overiteľné, ale s faktom jedinečného tvaru sa stotožňujem. Podobne ako na monopostoch, Gemballa MIG-U1 má predĺžený predný a zadný spojler. Pôvodne zaoblené konce nahradili ostrými hranami, ktoré zvýraznia agresivitu auta. Ani zadné svetlá neostali otvorené ako predtým. Sú obalené a vybavené výduchmi. MIG-U1 je po úprave vpredu širší o ďalších 80 mm, vzadu dokonca až o 100 mm.
Pre praktickejšie každodenné použitie na bežných cestách a v meste je superšport vybavený eletro-hydraulickým systémom nastavenia svetlej výšky. Stlačením gombíka v kabíne sa auto zodvihne až o 45 mm, čo umožní prekonať i bežné nástrahy ciest. Ak vodič znova sám auto nezníži, systém tak urobí automaticky po prekročení 80 km/h. Súčasťou úpravy je i nové pruženie s uloženiami s guličkovými ložiskami s viacerými možnosťami nastavenia tuhosti.
Vnútri sú len tie najfajnovejšie materiály. Gemballovci tu použili i temer 1 kW multimédiá
V blatníkoch sú kované disky GTR RACING vyvinuté pre Gemballu firmou Advanced Structural Alloys. Optimalizáciou sa vraj podarilo ušetriť až 4 kg neodpruženej hmotnosti na každom kolese. Rozmeru predných diskov sú 10x19" s plášťami 265/35 R19, zadné majú až 13x20" a pneu 335/30 R20. Nemci sa pustili i do úpravy riadiacej jednotky. S novým výfukovým systémom má MIG-U1 až 515 kW (700 k). Či a ako sa zmenili dynamické parametre tejto stíhačky, žiaľ, neuvádzajú.
V Leonbergu sa chalani povenovali i interiéru. Špeciálne na mieru navrhnuté sedačky, stredová konzola a volant pridávajú na exkluzivite. Na čalúnenie použili kožu a semiš. Napriek malej kabíne do nej vtesnali multimediálny systém s dotykovým displejom s navigáciou, DVD menič a prípojku na iPod. Zosilňovač má výkon 950 W. Vo dverách sú uložené plytké 165 mm stredobasové repro, medzi sedadlá sa dostal kompaktnú subwoofer.
Ako som už spomenul, je to nepochybne jedinečné a zaujímavé auto, len dúfam, že sa nenájde ďalších 24 šialencov, ktorí si dajú zberateľský kúsok z Maranella takto znehodnotiť v očiach histórie i zberateľov.