Maserati 3200GT/4200GT už bude asi navždy patriť medzi moje veľmi obľúbené športiaky. Keď v roku 2000 prišlo na svet, myslím, že sa mi o ňom párkrát aj snívalo. Dnes, s odstupom 12 rokov by som si stále vedel predstaviť jedno také mať. Hlavne prvé modely pred modernizáciou s originálnymi zadnými svetlami ako bumerang sa mi mimoriadne páčili. Dnes sa dajú prvé kúsky kúpiť už za menej než 20 000 €, zachovalé a vo veľmi dobrom stave za menej než 30 000 €. Sériovka je dnes už klasické GT, no decentná úprava od G&S Exclusive ho posúva do novej dimenzie.
Upravený otvor pre chladenie má pripomínať Maserati GranTurismo
Upravený kúsok na obrázkoch je už atmosférická verzia motora V8 s objemom 4,2 litra a označením 4200GT. Prednú časť Nemci upravili nárazníkom s väčším otvorom pre prívod vzduchu pod kapotu a tiež preto, aby sa kupé viac podobalo súčasným moderným typom Maserati GranTurismo. Práve z tohto auta totiž pochádza jeho stredná časť. Obrysové svetlá, hmlovky a smerovky ponechali z originálu. Nová je aj kapota motora. Má nové obliny a výstupy pre odvetranie horúceho vzduchu s pod kapoty.
Veľké 85 mm dvojkoncovky sú od značky Capristo.
V G&S si uvedomujú, že zmena originálnych zadných svetiel z bumerangov na obyčajný trojuholník pre novšie modely ako 4200GT bol krok späť. Drvivá väčšina Európanov sa na tom zhodne, no zmenu si vynútil najväčší trh v USA. Amíci pre nás nepochopiteľne neprišli na chuť originálnym svetlám a chalani v Modene museli použiť obyčajnú klasiku. Preto v G&S Exclusive pre svoju úpravu použili krajšie svetlá z modelu 3200GT. Okrem svetiel použili aj pôvodnú kapotu kufra a v dolnej časti pridali difúzor, za ktorý by sa nemuselo hanbiť žiadne okruhové auto. Je možno trošku škoda, že nie je čierny, alebo tmavý... Ak sa vám na tak krásne oblom GT agresívny zadok nepáči, v ponuke je aj klasický zadný nárazník. Naopak, pre tých, ktorí ocenia viac optických zmien je k dispozícii aj doplnok bodykitu mohutnejšími prahmi, ktoré spoja prednú a zadnú časť v jeden celok.