Trojdverová karoséria pôsobí, akoby tak vyšla už výrobnej linky
Za unikátnou prestavbou stojí americká firma Griot’s Garage, ktorá sa zaoberá čistením, leštením a ochranou laku automobilov. Jej vedenie jedného dňa dospelo k rozhodnutiu, že potrebuje auto, v ktorom jeho zamestnanci nielen rozvezú ich produkty, ale budú schopní ich na mieste predviesť. Nuž a namiesto nudnej sériovky sa rozhodli siahnuť po bavorskej klasike. Potrebovali však praktickejšiu verziu, ktorá nikdy neexistovala. Preto oslovili firmu J-Rod & Custom a priniesli im BMW E30 Touring z roku 1989, s požiadavkou, aby z neho urobili repliku M3. Nie však hocijakú. Auto malo vyzerať čo najautentickejšie. Jednoducho akoby tak vyšlo priamo z fabriky.
Nuž a keďže je auto vo výsledku iba dvojmiestne, dostali klampiari za úlohu zbaviť sa zadných dverí. No a tí sa do toho pustili ozaj z gruntu. Namiesto "jednoduchého" zavarenia zadných dverí sa rozhodli použiť predné dvere z kupé. Vyzerá to proporčne lepšie a autentickejšie. No keďže sú o viac ako 22 cm dlhšie ako dvere na Touringu, znamenalo to aj posunutie B-stĺpikov. Výsledok dopadol nadmieru dobre. Takto upravená karoséria si zaslúži aj primeraný lak. Voľba padla na špeciálne namiešaný odtieň červenej pomenovaný "Griot’s Red". V lakovni naniesli na karosériu 6 vrstiev červeného laku a ďalších 6 vrstiev číreho laku.
Pod kapotu sa dostal 4,0 litrový V8 z BMW 540i E34
4l V8 s 282 k a 400 Nm
Keď už auto poriadne vyzeralo, muselo aj poriadne jazdiť. V tomto bode sa však tvorcovia odklonili od konceptu M3 E30 a namiesto ostrého 4-valca použili rovno 8-valec. Červený kombík tak dostal pod kapotu 4,0 litrový V8 označený M60B40, ktorý spolu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou podarovalo BMW 540i z roku 1995. Hnaciu sústavu ešte doplnil upravený kardan a samosvorný diferenciál so stálym prevodom 2,92. Sériový výkon tohto motora bol 210 kW (282 k) a 400 Nm a to všetko ide na cestu, samozrejme, cez zadné kolesá. Bez povšimnutia neostal ani podvozok. O tlmiče a pružiny sa postarala firma Ground Control a k tuhšiemu podvozku auto dostalo aj tuhšie stabilizátory. Pozadu nezostali ani brzdy, ktoré dodalo pre zmenu Brembo. Celok krásne dopĺňajú kolesá s diskami označenými HRE 501M. Predné majú rozmery 17x8 a zadné dokonca 17x9.
Auto už bolo tým pádom pripravené na jazdenie, no na to, aby mohlo reprezentovať firmu na tohtoročnej výstave SEMA, potrebovalo ešte úpravu interiéru. Ako som už spomínal, auto je iba dvojmiestne. Zadné sedadlá uvoľnili priestor produktom firmy a v batožinovom priestore dokonca nájdeme okrem rôznych prípravkov a náradia na leštenie karosérií aj 57 litrovú nádrž s vodou. Ľudia z Griot’s Garage tak teoreticky môžu ponúkať svoje služby prakticky kdekoľvek. Viete si predstaviť lepšie firemné auto?
Zdroj: carscoops