Asi by sme mali na úvod pripomenúť, že Brabus nie je obyčajný úpravca. Jeho zamestnanci sú schopní uraziť sa, keď im poviete, že pracujú pre tuningovú spoločnosť a svojim spôsobom na to majú i trochu nárok. Oficiálne je totiž táto firma vedená na nemeckých úradoch ako výrobca automobilov a keď sa pozriete na rozsah ich činnosti, niečo na tom bude.
Napríklad taký motor. Brabusu nestačilo zobrať štandardný preplňovaný osemvalec M177 s objemom 4,0 litra, ale rozhodli sa použiť nový kľukový hriadeľ so zdvihom zvýšeným na rovných 100 mm a navyše zväčšili vŕtanie na 84 mm. Výsledkom je objem zväčšený na 4433 centimetrov kubických, ktorý Nemci trochu v rozpore s pravidlami zaokrúhlili pri označovaní na 4,5 litra.
Súčasťou milióna ďalších zmien na motore sú tiež úplne nové turbodúchadlá, ktoré sú schopné tlačiť do valcov vzduch s pretlakom 1,4 baru, výkonnejšie palivové pumpy spolupracujúce so vstrekovačmi s vyšším prietokom a tomu zodpovedajú aj finálne parametre. Brabus udáva maximálny výkon 900 koní a najvyšší krútiaci moment až 1250 newtonmetrov, ktoré ale firma musela elektronicky znížiť na 1050 Nm, aby to prežila 9-stupňová automatická prevodovka i s pohonom všetkých kolies.
Plus 50 km/h, mínus 0,5 s
Uvedené zmeny stačia na to, aby sa čas akcelerácie v porovnaní so sériovým Mercedesom-AMG GLE 63 S 4Matic+ s výkonom 612 koní skrátil z 3,7 na 3,2 sekundy a maximálka poskočila z elektronicky obmedzených 280 km/h na 330 kilometrov za hodinu. Brabus pripomína, že tento limit môžete skúšať na kovaných 23-palcových diskoch Monoblock Y Platinum Edition a pneumatikách Continental, kým na prezentačných fotografiách auto stojí na 24-palcových kovaných kolesách Monoblock Platinum Edition Z.
Predpokladáme ale, že vás na drobnosti a starosti tohto typu v Brabuse radi upozornia a v prípade záujmu určite pribalia obe sady diskov. Koľko ktoré stoja samostatne, presne netušíme, ale na Brabus 900 Rocket Edition v základnej výbave si pripravte 381 243 eur.
zdroj: Brabus