Saaby na Slovensku nie sú ani rozšírené, ani veľmi populárne. Ale aj u nás mal svoju klientelu a nadšencov, ktorí na neho nedajú dopustiť. Dúfam, že fanúšikom tento šialený nápad nebude proti srsti a nebudú ho považovať za barbarstvo. Hlavnému hrdinovi Pellemu myšlienka napadla ešte v roku 2010. Zaumienil si, že by do tradičného severského kombíka napratal nie celkom bežný veľkoobjemový motor. Rozhodol sa pre 8,3 litrový V10 z Dodge Viper. Projekt nabral na obrátkach v roku 2011. Zohnal karosériu Saabu 9-3 SportCombi a kompletne ju odstrojili. Skelet karosérie nasledoval základ Viperu bez nepotrebných plechov. A nastali hodiny rezania, zvárania, prispôsobovania a vymýšľania. Prestavba trvala len niekoľko mesiacov a koľko to reálne vyšlo finančne, nie je známe. Predpokladám ale, že bežnému Slovákovi by sa pri tej sume zatočilo v hlave. A asi sa v nej točilo i samému Pellemu. :)

Postaviť sa dá takmer všetko. Hlavne sa musí chcieť. Ale v neposlednom rade nesmú chýbať prachy... 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Motor sedí za prednou nápravou, ktorú, samozrejme, museli upraviť. Tlmiče, ramená a brzdy ostali pôvodné, len sú posunuté vzhľadom na ich pôvodné miesto. Takéto umiestnenie agregátu si vyžiadalo vyrobenie novej priečky medzi motorom a kabínou. To malo za následok i upravenie stredového tunelu. Predsa išlo o zmenu z priečne uloženého motora na pozdĺžne usporiadanie vzhľadom ku karosérii. Rám, na ktorom je karoséria postavená, doplnili o pomocný rám zadného diferenciálu. Pelle musel odstrániť podlahu kufra a upraviť palivovú nádrž...

Karoséria je oproti štandardnému kombíku nafúknutá a pôsobí viac agresívne. Hlavnou zmenou sú rozšírené blatníky. Nejedná sa ale o žiadne laminátové repliky. Všetko je poctivý kus plechu. Palubná doska a prístrojový štít je pôvodne zo Saabu, ako aj väčšia časť interiéru. Volant a volantová tyč sú z Vipera.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo sa týka motora, neprešiel žiadnym dopingom. I tých zaokrúhlených 500 koní a 720 Nm musí stvárať divy. Keď sa ale na záver projektu pozriete na prenikavý červený lak, hneď vám dôjde, že cesta k vytvoreniu tohto majstrovského diela nebola jednoduchá. To len potvrdzuje, že keď sa chce, tak sa dá všetko. Na fotkách pritom pekne vidno detaily stavby, i úskalia, ktoré pri prispôsobovaní jednotlivých dielov musel prekonať. Každopádne to s úpravami áut v severských krajinách žije, i keď si myslím, že legálne sa také auto nedá na papiere postaviť ani tam.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Zdroj: bilsnack_automotorsport, saabforum